Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke wielreiniger door hervé
Vandaag om 23:51:10
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 23:23:08
Aachenau West door basjuh1981
Vandaag om 23:05:36
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
Vandaag om 22:55:50
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door basjuh1981
Vandaag om 22:53:19
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 22:52:08
Piko 2025 door De eerste Ivo
Vandaag om 22:46:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
Vandaag om 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
Vandaag om 22:31:17
Onbekend analoog bouwsteentje door Bahn-AG
Vandaag om 22:20:19
Beilhack xrotm: rijrichting door Dennis1984
Vandaag om 22:13:56
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door RetroJack
Vandaag om 22:01:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:40:34
Alweer is de Weller soldeerbout defect door PeterV
Vandaag om 21:27:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:14:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:41:36
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door FritsT
Vandaag om 20:21:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:11:05
Wat doen jullie als het koud wordt? door Sylvester
Vandaag om 19:59:02
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 19:58:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:58:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 19:52:15
Koploper overzetten naar iTrain door Martin Domburg
Vandaag om 19:37:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:56:52
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:18:41
ROCO 66420 door Arjan6511
Vandaag om 17:28:12
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 16:56:26
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:44:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:28:49
  

Auteur Topic: 2400`en in Frankrijk.  (gelezen 11000 keer)

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 715
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #15 Gepost op: 26 June 2006, 08:17:10 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Klaas Rein.

Klaas, die firma is er al en heet SAI. Zie link, klik eerst op trains en dan rechtsonder op exclusivites sncf klikken:

http://www.maquettes-sai.fr/

groet,
marco-
« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 08:23:19 door Marco Reparon »
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #16 Gepost op: 26 June 2006, 10:58:09 »
Bijna goed, het waren er 50.

Ik dacht 44 complete, en een stuk of 4 plukloc's. Een aantal zijn er in Frankrijk gesloopt (zeker de plukloc's) en een aantal staat aan de kant.
Grtz!
Tedo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8535
  • Spoor N
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #17 Gepost op: 26 June 2006, 15:22:45 »
Ja, dat kan ook best. Ik deed even een snel Googlezoekje en vond dat het er 50 waren. Het RM speciaalnummer uit '91 geeft aan dat er 38 gingen .
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2108
  • MSc Micro-Electronics
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #18 Gepost op: 26 June 2006, 16:52:58 »
hm, waarschijnlijk waren het er 50, waarvan er maar 38 werkten.

OF:

Rond 1991 werden de loks verkocht. De SNCF wou er zo veel zo snel, dat de NS het niet kon bijbenen. Ze zijn dus in stadia naar de Overzuiderburen verhuisd.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #19 Gepost op: 26 June 2006, 17:11:31 »
De SNCF wilde er zelfs nog meer hebben, maar omdat het slopen in de maanden ervoor heel voortvarend werd uitgevoerd, haalde NS het gewenste aantal niet meer...(en dat terwijl de prijs die de SNCF betaalde vele malen hoger lag dan de sloopprijs...)

Er zouden er nog 38 rijvaardig zijn (geweest) in 2005. Hoeveel dat er nu zijn?
In ieder geval zijn ze dat niet allemaal:

« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 17:15:33 door Tedo »
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #20 Gepost op: 26 June 2006, 18:16:13 »
De laaste 4 nummers zijn dat de oude 2400 nummers?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #21 Gepost op: 26 June 2006, 19:32:55 »
Zover ik weet zijn de 62403, 62405, 62406, 62407, 62409, 62411, 62412, 62413 (blauw), 62414, 62418, 62419, 62424, 62425, 62429, 62430,62432, 62439, 62440, 62443, 62444, 62447, 62449, 62450 (bruin), 62452, 62453, 62454, 62456, 62458, 62459 (nu VSM), 62462, 62465, 62466, 62467, 62470, 62477, 62491, 62501 (bruin), 62502, 62504, 62506, 62508, 62510, 62513, 62518, 62526, 62528 naar Frankrijk verkocht. Totaal 46 stuks.

Groetjes, Tim

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #22 Gepost op: 30 June 2006, 16:39:05 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Ik vond het de uitdaging om het zelf te doen:





In 2003 werden de 40 nog aanwezig 662400'en door de SNCF overgedaan aan de VFLI die er ongeveer 14 voor Fertis heeft opgeknapt t.b.v. de aanleg van de TGV Est. Die lijn moet in 2007 klaar zijn. Ze zijn bedoeld voor de rangeerdienst op de werkterreinen St. Hilaire (nabij Reims), Ocquerre en Pagny (beide nabij Metz), maar ze zijn ook wel te zien op de lijn zelf.
De twee mintgroene locs op de foto kunnen de ex-662411 en 662425 die in 1996 aan de steengroeve Redland LaFarge zijn verkocht. De VFLI heeft in 2003 ook dat spoorbedrijf overgenomen.
De blauwe "2400'en" op de foto's in dit topic zijn geen ex-NS'ers maar van de HBL, de voorloper van de VFLI.
Ik heb zelf aardig wat foto's, en zelfs zijtekeningen van de VFLI-livrei, gevonden waarvoor aardig wat Google-sessie's voor nodig waren.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526