Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:16:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 21:11:27
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Martin Domburg
Vandaag om 21:03:31
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 20:49:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:45:15
Messing op z'n Zweeds (h0) door Simplex
Vandaag om 20:27:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:20:04
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door Frits C
Vandaag om 20:04:00
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 19:57:24
Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 19:42:36
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:41:39
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:39:43
lima spoor N lok schoonmaken door Tjalling
Vandaag om 19:09:34
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 19:07:13
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 18:49:54
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Wim1969
Vandaag om 18:35:55
Op Zuid (NL H0) door 741230
Vandaag om 18:21:42
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 18:15:20
VERPLAATST: tka G.P.P. vouwbalgen HO door Reinout van Rees
Vandaag om 17:56:36
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:43:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:02
Roco 290 digtaliseren door Reinout van Rees
Vandaag om 16:33:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door phdirk
Vandaag om 15:49:43
Pendel module door Mar-Cas
Vandaag om 14:49:58
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 13:27:02
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 13:25:44
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 13:24:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:20:40
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door MOVisser
Vandaag om 13:05:16
  

Auteur Topic: 2400`en in Frankrijk.  (gelezen 11016 keer)

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #15 Gepost op: 26 June 2006, 08:17:10 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Klaas Rein.

Klaas, die firma is er al en heet SAI. Zie link, klik eerst op trains en dan rechtsonder op exclusivites sncf klikken:

http://www.maquettes-sai.fr/

groet,
marco-
« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 08:23:19 door Marco Reparon »
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #16 Gepost op: 26 June 2006, 10:58:09 »
Bijna goed, het waren er 50.

Ik dacht 44 complete, en een stuk of 4 plukloc's. Een aantal zijn er in Frankrijk gesloopt (zeker de plukloc's) en een aantal staat aan de kant.
Grtz!
Tedo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8535
  • Spoor N
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #17 Gepost op: 26 June 2006, 15:22:45 »
Ja, dat kan ook best. Ik deed even een snel Googlezoekje en vond dat het er 50 waren. Het RM speciaalnummer uit '91 geeft aan dat er 38 gingen .
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2108
  • MSc Micro-Electronics
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #18 Gepost op: 26 June 2006, 16:52:58 »
hm, waarschijnlijk waren het er 50, waarvan er maar 38 werkten.

OF:

Rond 1991 werden de loks verkocht. De SNCF wou er zo veel zo snel, dat de NS het niet kon bijbenen. Ze zijn dus in stadia naar de Overzuiderburen verhuisd.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #19 Gepost op: 26 June 2006, 17:11:31 »
De SNCF wilde er zelfs nog meer hebben, maar omdat het slopen in de maanden ervoor heel voortvarend werd uitgevoerd, haalde NS het gewenste aantal niet meer...(en dat terwijl de prijs die de SNCF betaalde vele malen hoger lag dan de sloopprijs...)

Er zouden er nog 38 rijvaardig zijn (geweest) in 2005. Hoeveel dat er nu zijn?
In ieder geval zijn ze dat niet allemaal:

« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 17:15:33 door Tedo »
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #20 Gepost op: 26 June 2006, 18:16:13 »
De laaste 4 nummers zijn dat de oude 2400 nummers?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #21 Gepost op: 26 June 2006, 19:32:55 »
Zover ik weet zijn de 62403, 62405, 62406, 62407, 62409, 62411, 62412, 62413 (blauw), 62414, 62418, 62419, 62424, 62425, 62429, 62430,62432, 62439, 62440, 62443, 62444, 62447, 62449, 62450 (bruin), 62452, 62453, 62454, 62456, 62458, 62459 (nu VSM), 62462, 62465, 62466, 62467, 62470, 62477, 62491, 62501 (bruin), 62502, 62504, 62506, 62508, 62510, 62513, 62518, 62526, 62528 naar Frankrijk verkocht. Totaal 46 stuks.

Groetjes, Tim

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #22 Gepost op: 30 June 2006, 16:39:05 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Ik vond het de uitdaging om het zelf te doen:





In 2003 werden de 40 nog aanwezig 662400'en door de SNCF overgedaan aan de VFLI die er ongeveer 14 voor Fertis heeft opgeknapt t.b.v. de aanleg van de TGV Est. Die lijn moet in 2007 klaar zijn. Ze zijn bedoeld voor de rangeerdienst op de werkterreinen St. Hilaire (nabij Reims), Ocquerre en Pagny (beide nabij Metz), maar ze zijn ook wel te zien op de lijn zelf.
De twee mintgroene locs op de foto kunnen de ex-662411 en 662425 die in 1996 aan de steengroeve Redland LaFarge zijn verkocht. De VFLI heeft in 2003 ook dat spoorbedrijf overgenomen.
De blauwe "2400'en" op de foto's in dit topic zijn geen ex-NS'ers maar van de HBL, de voorloper van de VFLI.
Ik heb zelf aardig wat foto's, en zelfs zijtekeningen van de VFLI-livrei, gevonden waarvoor aardig wat Google-sessie's voor nodig waren.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526