Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 00:03:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 September 2025, 22:43:39
NS 3502 van zwart naar groen door Met een sik
20 September 2025, 22:31:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 September 2025, 22:31:00
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
20 September 2025, 22:28:41
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
20 September 2025, 22:24:17
Da's Daz 2 door NS264
20 September 2025, 22:06:28
Pendel module door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:56:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:37:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 September 2025, 21:20:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
20 September 2025, 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
20 September 2025, 20:47:16
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
20 September 2025, 20:28:44
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
20 September 2025, 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
20 September 2025, 19:58:09
Piko 2025 door Jan-Peter
20 September 2025, 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
20 September 2025, 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
20 September 2025, 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
20 September 2025, 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
20 September 2025, 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
20 September 2025, 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
20 September 2025, 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
20 September 2025, 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
20 September 2025, 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
20 September 2025, 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
20 September 2025, 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
20 September 2025, 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
20 September 2025, 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
  

Auteur Topic: 2400`en in Frankrijk.  (gelezen 11003 keer)

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 715
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #15 Gepost op: 26 June 2006, 08:17:10 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Klaas Rein.

Klaas, die firma is er al en heet SAI. Zie link, klik eerst op trains en dan rechtsonder op exclusivites sncf klikken:

http://www.maquettes-sai.fr/

groet,
marco-
« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 08:23:19 door Marco Reparon »
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #16 Gepost op: 26 June 2006, 10:58:09 »
Bijna goed, het waren er 50.

Ik dacht 44 complete, en een stuk of 4 plukloc's. Een aantal zijn er in Frankrijk gesloopt (zeker de plukloc's) en een aantal staat aan de kant.
Grtz!
Tedo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8535
  • Spoor N
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #17 Gepost op: 26 June 2006, 15:22:45 »
Ja, dat kan ook best. Ik deed even een snel Googlezoekje en vond dat het er 50 waren. Het RM speciaalnummer uit '91 geeft aan dat er 38 gingen .
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2108
  • MSc Micro-Electronics
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #18 Gepost op: 26 June 2006, 16:52:58 »
hm, waarschijnlijk waren het er 50, waarvan er maar 38 werkten.

OF:

Rond 1991 werden de loks verkocht. De SNCF wou er zo veel zo snel, dat de NS het niet kon bijbenen. Ze zijn dus in stadia naar de Overzuiderburen verhuisd.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #19 Gepost op: 26 June 2006, 17:11:31 »
De SNCF wilde er zelfs nog meer hebben, maar omdat het slopen in de maanden ervoor heel voortvarend werd uitgevoerd, haalde NS het gewenste aantal niet meer...(en dat terwijl de prijs die de SNCF betaalde vele malen hoger lag dan de sloopprijs...)

Er zouden er nog 38 rijvaardig zijn (geweest) in 2005. Hoeveel dat er nu zijn?
In ieder geval zijn ze dat niet allemaal:

« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 17:15:33 door Tedo »
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #20 Gepost op: 26 June 2006, 18:16:13 »
De laaste 4 nummers zijn dat de oude 2400 nummers?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #21 Gepost op: 26 June 2006, 19:32:55 »
Zover ik weet zijn de 62403, 62405, 62406, 62407, 62409, 62411, 62412, 62413 (blauw), 62414, 62418, 62419, 62424, 62425, 62429, 62430,62432, 62439, 62440, 62443, 62444, 62447, 62449, 62450 (bruin), 62452, 62453, 62454, 62456, 62458, 62459 (nu VSM), 62462, 62465, 62466, 62467, 62470, 62477, 62491, 62501 (bruin), 62502, 62504, 62506, 62508, 62510, 62513, 62518, 62526, 62528 naar Frankrijk verkocht. Totaal 46 stuks.

Groetjes, Tim

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #22 Gepost op: 30 June 2006, 16:39:05 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Ik vond het de uitdaging om het zelf te doen:





In 2003 werden de 40 nog aanwezig 662400'en door de SNCF overgedaan aan de VFLI die er ongeveer 14 voor Fertis heeft opgeknapt t.b.v. de aanleg van de TGV Est. Die lijn moet in 2007 klaar zijn. Ze zijn bedoeld voor de rangeerdienst op de werkterreinen St. Hilaire (nabij Reims), Ocquerre en Pagny (beide nabij Metz), maar ze zijn ook wel te zien op de lijn zelf.
De twee mintgroene locs op de foto kunnen de ex-662411 en 662425 die in 1996 aan de steengroeve Redland LaFarge zijn verkocht. De VFLI heeft in 2003 ook dat spoorbedrijf overgenomen.
De blauwe "2400'en" op de foto's in dit topic zijn geen ex-NS'ers maar van de HBL, de voorloper van de VFLI.
Ik heb zelf aardig wat foto's, en zelfs zijtekeningen van de VFLI-livrei, gevonden waarvoor aardig wat Google-sessie's voor nodig waren.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526