Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:11
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: 2400`en in Frankrijk.  (gelezen 10882 keer)

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 710
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #15 Gepost op: 26 June 2006, 08:17:10 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Klaas Rein.

Klaas, die firma is er al en heet SAI. Zie link, klik eerst op trains en dan rechtsonder op exclusivites sncf klikken:

http://www.maquettes-sai.fr/

groet,
marco-
« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 08:23:19 door Marco Reparon »
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2180
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #16 Gepost op: 26 June 2006, 10:58:09 »
Bijna goed, het waren er 50.

Ik dacht 44 complete, en een stuk of 4 plukloc's. Een aantal zijn er in Frankrijk gesloopt (zeker de plukloc's) en een aantal staat aan de kant.
Grtz!
Tedo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #17 Gepost op: 26 June 2006, 15:22:45 »
Ja, dat kan ook best. Ik deed even een snel Googlezoekje en vond dat het er 50 waren. Het RM speciaalnummer uit '91 geeft aan dat er 38 gingen .
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #18 Gepost op: 26 June 2006, 16:52:58 »
hm, waarschijnlijk waren het er 50, waarvan er maar 38 werkten.

OF:

Rond 1991 werden de loks verkocht. De SNCF wou er zo veel zo snel, dat de NS het niet kon bijbenen. Ze zijn dus in stadia naar de Overzuiderburen verhuisd.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2180
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #19 Gepost op: 26 June 2006, 17:11:31 »
De SNCF wilde er zelfs nog meer hebben, maar omdat het slopen in de maanden ervoor heel voortvarend werd uitgevoerd, haalde NS het gewenste aantal niet meer...(en dat terwijl de prijs die de SNCF betaalde vele malen hoger lag dan de sloopprijs...)

Er zouden er nog 38 rijvaardig zijn (geweest) in 2005. Hoeveel dat er nu zijn?
In ieder geval zijn ze dat niet allemaal:

« Laatst bewerkt op: 26 June 2006, 17:15:33 door Tedo »
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #20 Gepost op: 26 June 2006, 18:16:13 »
De laaste 4 nummers zijn dat de oude 2400 nummers?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #21 Gepost op: 26 June 2006, 19:32:55 »
Zover ik weet zijn de 62403, 62405, 62406, 62407, 62409, 62411, 62412, 62413 (blauw), 62414, 62418, 62419, 62424, 62425, 62429, 62430,62432, 62439, 62440, 62443, 62444, 62447, 62449, 62450 (bruin), 62452, 62453, 62454, 62456, 62458, 62459 (nu VSM), 62462, 62465, 62466, 62467, 62470, 62477, 62491, 62501 (bruin), 62502, 62504, 62506, 62508, 62510, 62513, 62518, 62526, 62528 naar Frankrijk verkocht. Totaal 46 stuks.

Groetjes, Tim

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re: 2400`en in Frankrijk.
« Reactie #22 Gepost op: 30 June 2006, 16:39:05 »
Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Ik vond het de uitdaging om het zelf te doen:





In 2003 werden de 40 nog aanwezig 662400'en door de SNCF overgedaan aan de VFLI die er ongeveer 14 voor Fertis heeft opgeknapt t.b.v. de aanleg van de TGV Est. Die lijn moet in 2007 klaar zijn. Ze zijn bedoeld voor de rangeerdienst op de werkterreinen St. Hilaire (nabij Reims), Ocquerre en Pagny (beide nabij Metz), maar ze zijn ook wel te zien op de lijn zelf.
De twee mintgroene locs op de foto kunnen de ex-662411 en 662425 die in 1996 aan de steengroeve Redland LaFarge zijn verkocht. De VFLI heeft in 2003 ook dat spoorbedrijf overgenomen.
De blauwe "2400'en" op de foto's in dit topic zijn geen ex-NS'ers maar van de HBL, de voorloper van de VFLI.
Ik heb zelf aardig wat foto's, en zelfs zijtekeningen van de VFLI-livrei, gevonden waarvoor aardig wat Google-sessie's voor nodig waren.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526