Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Frank 123
Vandaag om 11:57:19
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door spoor0
Vandaag om 11:14:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 10:59:37
NS 1700 transfers door Roelof R
Vandaag om 10:36:28
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging  (gelezen 16100 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #30 Gepost op: 03 August 2011, 08:21:11 »
De SNCF is toch een staatsbedrijf, Export is ook een stukje landsbelang.
In theorie zullen ze hun eisen kunnen stellen, maar in de praktijk....

Nu ik er een tijdje tegen aan heb gekeken vind ik dat (overwegend) grijs met wat geel niet erg mooi.
We zijn er aan gewend, maar het is allemaal maar erg simpel.
De NS 1300 met groot logo heb ik alatijd erg mooi gevonden (al hoop ik dat ooit 1 van de bewaarde 1300en teruggebracht wordt in afleveringstoestand)
1 heel groot voordeel, NS materieel is makkelijk in de juiste gewenste kleuren te krijgen, geen ingewikkelde "warbonnets" voor de NS modelspoorhobbyist  (y) ;D ;D
Vr. groeten,
Bob

Anoniem

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #31 Gepost op: 03 August 2011, 09:16:43 »
Dat zeg ik dus... maar jij poneerde de stelling dat de SNCF niks te vertellen zou hebben in wat de industrie met de ontwerpen deed, en dát is niet het geval denk ik. Het is niet zo dat de SNCF niks mocht of kon tegenhouden, maar wel dat de Société dat niet deed.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #32 Gepost op: 03 August 2011, 09:46:52 »
O.k. maar het blijft gissen wie nou echt de rechten bezit over de kopvorm of is het een feit dat die liggen bij de "Direction du Matériel" ?
Vr. groeten,
Bob

Anoniem

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #33 Gepost op: 03 August 2011, 10:11:05 »
Dat blijft inderdaad gissen, maar aangezien de DM de hele loc heeft ontworpen, lijkt me dat de rechten op de kopvorm ook daar liggen, tenzij ze contractueel overgedragen zijn aan een ander (bijv. de industrie).

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #34 Gepost op: 07 August 2011, 17:15:42 »
Maar dan wel een HUSA-jasje..... ;D

Zo dus ongeveer, (Niet schrikken):
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1345
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #35 Gepost op: 07 August 2011, 17:21:44 »
Dan ben ik direct benieuwd naar de blauw gele en zwart oranje versie van ACTS :P
Al vind ik het er toch geinig uitzien! :) :P

Groetjes,

Antal

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #36 Gepost op: 07 August 2011, 17:57:02 »
Nee joh de RRF Antwerpen versie......
Jeroen

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #37 Gepost op: 14 August 2011, 13:40:37 »
Leuk gedaan! Ik heb er ook eens over zitten fantaseren hoe zó´n gerneoveerde 1100 eruit zou hebben gezien, en het klopt aardig met hoe ik het mij had voorgesteld :). Je had er ook nog 1-beensstroomafnemers erop kunnen zetten.

Een gerenoveerde 1000 is inderdaad ook gaaf: met front-/sluitseinen à la de 1200 en natuurlijk een frontsein in het midden en hoekige buffers.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #38 Gepost op: 14 August 2011, 13:57:22 »

En wat te denken van een 2600 in gemoderniseerde stijl zoals de 1300, met dikke seinbalk en een groot ns logo :)
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #39 Gepost op: 15 August 2011, 17:35:25 »
Dan ben ik direct benieuwd naar de blauw gele en zwart oranje versie van ACTS :P
Al vind ik het er toch geinig uitzien! :) :P

Groetjes,

Antal

Is dit wat?

Geen zin om t netjes te doen dus geen deuren en ramen, maar t gaat om het idee.

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

N-Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
  • Puf!
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #40 Gepost op: 15 August 2011, 19:03:38 »
De gerenoveerde 1100'en komen uitsluitend in het goederenvervoer terecht. Omdat de treinen nu heel wat zwaarder zijn dan in de jaren '50 worden de locs in vaste sets van 2 ingezet. Zo kunnen ze toch aanzetten met de tegenwoordig gangbare snelheid. Van iedere loc komt één cabine te vervallen, de botsneus aan die zijde kan dan verwijderd worden.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1345
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #41 Gepost op: 15 August 2011, 19:45:09 »
Hallo Ivo,

Geniaal gedaan en dat ziet er toch best leuk uit. :)
Het zou best vreemd gestaan hebben als er een 6700 achter hing... :)
Dank je voor de moeite en leuk zoiets fantasievol gezien te hebben.

Groetjes,

Antal

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #42 Gepost op: 15 August 2011, 20:22:31 »

De gerenoveerde 1100'en komen uitsluitend in het goederenvervoer terecht. Omdat de treinen nu heel wat zwaarder zijn dan in de jaren '50 worden de locs in vaste sets van 2 ingezet. Zo kunnen ze toch aanzetten met de tegenwoordig gangbare snelheid. Van iedere loc komt één cabine te vervallen, de botsneus aan die zijde kan dan verwijderd worden.

Na verbouwing tot een dubbellok zijn ze er zo uit gaan zien:

Daarbij heeft wpl Tilburg de 1130 samen met de 1133, die toch al een neus moest missen ivm een overwegbotsing met een vrachtwagen, daartoe verbouwd. Verder zijn er technisch enige aanpassingen aan gebracht om te zorgen dat de totale stroomopname niet te hoog wordt, om wegsmeltende bovenleiding te voorkomen. Tot slot zijn van elke lok één stroomafnemer afgehaald, en zijn de hoogspanningsinstallaties met elkaar verbonden zodat er van één stroomafnemer gebruik gemaakt kan worden, en een zekere gewichtsbesparing wordt verkregen.
« Laatst bewerkt op: 15 August 2011, 21:03:08 door nederduitsemeester. Reden: Ander nummer, 1131 was al BD »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #43 Gepost op: 15 August 2011, 20:38:35 »
Nou wees maar niet bevreesd, 8000 A als het mis gaat dan is het wel in die minkukkels. Wel heel mooi gedaan, maar in werkelijkheid nah.

Gr Hans

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #44 Gepost op: 15 August 2011, 20:42:07 »
Maximum stroom in Nederland zit rond de 4000A, dus 8000a is toch wel teveel van het goede lijkt mij. Dit waarom bij de 1700, en alle andere moderne eloccen die in Nederland kunnen rijden, bij rijden in multiple schakeling de tractiestroom wordt gehalveerd ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin