Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door 741230
24 October 2025, 22:02:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
24 October 2025, 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Overstap naar HTM door Jan Bennink
24 October 2025, 19:46:22
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
24 October 2025, 19:23:43
MoBaBro.de door henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
24 October 2025, 19:18:31
Mijn geweatherde modellen door Casmir
24 October 2025, 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
24 October 2025, 19:06:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
24 October 2025, 18:49:17
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
24 October 2025, 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
24 October 2025, 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
24 October 2025, 16:04:50
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging  (gelezen 16507 keer)

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #15 Gepost op: 01 August 2011, 17:01:15 »
haha.. je bent goed op dreef Bob! (y) Wat een gedrocht is het eigenlijk geworden, zo met die voorzetsneus. Wel een heel aparte look zo.
Mijn bedoeling ligt om een Roco kap om te gaan spuiten met een platte neus. Dat is iets voor op latere termijn.

Ben benieuwd wat je ons de volgende keer met 'tam tam' aankondigd.  ;)

Jeroen






We're all riders on this train.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #16 Gepost op: 01 August 2011, 17:32:22 »
Leuk gemaakt Bob! Haha, deze kleurstelling vind ik er toch helemaal niet bij passen, maar zeker leuk gemaakt. (y)

Gr. Rick

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #17 Gepost op: 01 August 2011, 18:31:15 »
Leuk gedaan inderdaad, ook al is het fictief (maar ach, de meesten modelbanen zijn meestal ook fictief, past er eigenlijk dan wel weer bij ;D).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #18 Gepost op: 01 August 2011, 20:07:18 »
Hij is leuk  (y).
Volgende wordt zeken een 1300 die niet meer voldoet aan de huidige bost eisen. Deze krijgt zeker een 1100 neusje.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #19 Gepost op: 01 August 2011, 20:40:02 »
Hij is inderdaad leuk Bob! Niet eens zo heel erg verkeerd!

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #20 Gepost op: 01 August 2011, 20:49:53 »
Hallo Bob,

Geinig gedaan en nu komt er ook een ACTS jasje erbij? :P
Overigens met een beetje gekkigheid moet je de foto's naar Märklin sturen dan heb je meteen de kans dat ze hem in een beperkte oplage voor een enorme prijs over de toonbank doen. ;D ;D

Groetjes,

Antal

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #21 Gepost op: 01 August 2011, 20:57:58 »
Maar dan wel een HUSA-jasje..... ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #22 Gepost op: 01 August 2011, 22:08:29 »
Klasse Bob! Ik vind dit soort "wat zou er gebeurd zijn als..." verbouwingen altijd erg leuk. Wat mij betreft een keer een onderwerp voor een dioramawedstrijd.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #23 Gepost op: 01 August 2011, 22:23:37 »
Wel een grappig idee, daar kan je veel kanten mee op. Niet alleen wat materieel betreft maar ook wat sporen betreft. Stel dat spoorlijnen (NOLS, GOLS, NBDS, Haarlemmermeerlijnen) die nu (deels) weg zijn juist wél een grandioos succes zijn geworden. Of anderen juist niet zijn aangelegd.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #24 Gepost op: 01 August 2011, 23:38:37 »
De 1100 neus van de 1600 afgekeken? Uh, de verbouwing begon in 1978 al... dan moet het al van het Franse origineel zijn afgekeken.

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #25 Gepost op: 02 August 2011, 00:20:33 »
Ziet er goed gelukt uit!  (y) Die "wat zou er gebeurd zijn als" verhaaltjes en modellen zijn altijd mooi om te lezen/zien.

Die leegtes waar bij de geel/grijze versie de vishaken zitten zijn alleen een beetje jammer.
Misschien met raampjes daar of zonder ramen dat het beter zou zijn geweest?

Voorbeelden.

Extra ramen.


Helemaal zonder ramen.
« Laatst bewerkt op: 02 August 2011, 01:26:27 door Sneeuwtrein. Reden: makkelijker te lezen »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #26 Gepost op: 02 August 2011, 09:00:08 »
Die raampjes zitten op dezelfde plaats (vanaf de cabinedeur) als bij de 1300. Eigenlijk had ik het midden van het logo over het eerste raampje moeten laten lopen, maar ik vond het zo mooier ;)

De 1100 neus van de 1600 afgekeken? Uh, de verbouwing begon in 1978 al... dan moet het al van het Franse origineel zijn afgekeken.
Dat is waar, misschien is de de neus door Alsthom getekend?
Sluit in ieder geval mooi aan op het 1600 ontwerp.
Zo leer je de 1100 wel beter kennen. :D



 
Vr. groeten,
Bob

Anoniem

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #27 Gepost op: 02 August 2011, 09:28:34 »
Dat is waar, misschien is de de neus door Alsthom getekend?

Dat lijkt me wel. De "nez cassé" bestond in 1978 natuurlijk al een aantal jaren (CC 6500, CC 72000, BB 15000, en BB 7200 en 22200 kwamen net kijken) en het kenmerkende silhouet is - net als de rest van die locs - ontworpen door Paul Arzens, al is "onder leiding van Arzens" waarschijnlijk een betere woordkeus. Verantwoordelijke voor de kopvorm is dus de DM (Direction du Matériel) van de SNCF. Hoogstwaarschijnlijk beschikte Alsthom over de ontwerpen en mochten ze die ook gebruiken voor dergelijke operaties (als de SNCF heel erg op "hun" auteursrecht zouden zitten, zouden er nooit 1100-en, 1300-en of 1600-en geweest zijn: een indicatie dat Alsthom de SNCF-ontwerpen mocht gebruiken voor eigen verkopen).

Ik was er natuurlijk niet bij, dus dit is reconstructie, maar het lijkt me wel een realistische reconstructie.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #28 Gepost op: 02 August 2011, 16:44:35 »
Ik denk dat de SNCF weinig te vertellen had toen de Franse industrie locomotieven kon leveren aan Nederland.

Blijf me afvragen of de NS dat reusachtige logo ook zou hebben toegepast als de 1600 geen zijroosters had gehad.


« Laatst bewerkt op: 04 August 2011, 09:16:32 door Bob Rodenburg. Reden: dom geklets verwijderd ;-) »
Vr. groeten,
Bob

Anoniem

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #29 Gepost op: 02 August 2011, 16:52:33 »
Ik denk dat de SNCF weinig te vertellen had toen de Franse industrie locomotieven kon leveren aan Nederland.

Zoals geschreven: had de SNCF gewild, dan hadden ze m.i. gewoon hun auteursrecht kunnen doen gelden en hadden Alsthom c.s. nooit hetzelfde ontwerp aan het buitenland mogen leveren. Tenzij er contractueel bedongen was dat het auteursrecht overgedragen werd aan de betreffende fabrikant natuurlijk, maar ook dat is simpelweg een onderhandelingsresultaat (danwel een gangbare praktijk die is voortgekomen uit dergelijke onderhandelingen). Natuurlijk had de DM wel een zekere machtspositie t.o.v. de industrie: het ging immers vaak om grote orders (veel groter dan de exporten van bijv. BB 7200-achtigen), dus de SNCF wilde je niet kwijt als klant.