Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door W. Dagevos
Vandaag om 20:45:46
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
Vandaag om 20:41:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:36:28
Artitec 6300 door Eric B
Vandaag om 20:14:03
Configureren van YD8116 via web browser door Ronald Halma
Vandaag om 20:13:21
verlichting inbouwen voor beginners door Michaël dB
Vandaag om 20:04:48
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
Vandaag om 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
Vandaag om 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:19:57
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 19:17:38
Raadplaatje door roco
Vandaag om 18:58:00
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
Vandaag om 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
Vandaag om 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
Vandaag om 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging  (gelezen 16455 keer)

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #45 Gepost op: 15 August 2011, 20:47:09 »
Hoi, weet ik ook wel, maar dit is toch fake??? Of niet en 2 maal fake is 8000A toch?

Gr Hans

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #46 Gepost op: 15 August 2011, 20:51:31 »
Ja, dat is nep. Dan maakt het niet uit nee ;D.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3641
    • Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #47 Gepost op: 15 August 2011, 20:54:02 »
samen met de 1131, die toch al een neus moest missen ivm een overwegbotsing met een vrachtwagen
Nep of niet, misschien in dit kader toch niet helemaal een handig gekozen nummer: http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1960-1970/157494

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #48 Gepost op: 15 August 2011, 20:58:50 »
Maakt niet uit 4000 A is wat er maximaal geleverd kan worden, en dan alleen maar door Secherons, GE's is aboluut ondenkbaar.

Gre Hans

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #49 Gepost op: 15 August 2011, 21:03:56 »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

N-Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
  • Puf!
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #50 Gepost op: 15 August 2011, 22:58:23 »
Leuk gedaan, Erwin Nederduitsemeester!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #51 Gepost op: 16 August 2011, 08:36:12 »
Jullie zijn echt helemaal los met de 1130 he? :o ;D

Een ACTS uitvoering is leuk, maar dat zou ik liever uitvoeren op 1300.
De 1300en werden immers ook lange tijd te koop aangeboden.
Een NS Cargo versie kan in dit geval niet meer, die grap hebben ze 1/1 al uitgevoerd  ;D
Vr. groeten,
Bob

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11724
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #52 Gepost op: 16 August 2011, 08:40:06 »
Hmm, misschien tijd voor een NS Cargo 1200?  ;D

Eelco

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #53 Gepost op: 16 August 2011, 08:42:07 »
Had Lima niet zoiets in het assortiment?
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Anoniem

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #54 Gepost op: 16 August 2011, 08:42:23 »
Zo een? ;D


Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11724
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #55 Gepost op: 16 August 2011, 08:57:42 »
juist ja.... misschien toch niet zo'n goed idee. Doet geen recht aan de loc.  ;D

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #56 Gepost op: 16 August 2011, 10:43:43 »
Lima had net zoveel fantasie als wij  ;D

In werkelijkheid had het ook niet gekund, de 1200 verdween in 1998 bij de NS en NS Cargo werd in 1999 opgericht (als ik het goed heb ???).
Zou in ieder geval een lastig verhaal worden ;D
Vr. groeten,
Bob

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11724
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #57 Gepost op: 16 August 2011, 10:44:31 »
Jij verzint locs die nooit gebouwd zijn, dus om je nou zo druk over een enkel jaartalletje te maken...  ;D

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #58 Gepost op: 16 August 2011, 11:14:44 »
Dat is waar, mijn serieuze kant zat even in de weg  ;D

Ik heb bij de 1200 ook nog gedacht aan een totaal gele uitvoering groot logo, maar die roosters zitten te veel in de weg (net als bij de NS 1600).
Vr. groeten,
Bob

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11724
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - NS 1130 gerenoveerd t.b.v. levensverlenging
« Reactie #59 Gepost op: 16 August 2011, 11:20:31 »
Even doorfilosoferen: Stel nou dat de series 401-415, 2001-2018 en 2601-2606 wél goed voldaan hadden, dan waren die net als de series 2200 en 2400 waarschijnlijk ook geel/grijs geworden...

Eelco