Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
  

Auteur Topic: MP3000 Motorpost NS Cargo  (gelezen 16930 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8473
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #30 Gepost op: 25 March 2007, 12:30:08 »
Ik meende dat de mP's juist in Haarlem werden onderhouden maar dat weet ik niet helemaal zeker.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #31 Gepost op: 25 March 2007, 15:52:33 »
Doe maar Amsterdam Zaanstraat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8473
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #32 Gepost op: 25 March 2007, 17:47:08 »
Dan toch wel klein onderhoud in de Zaanstraat en revisie en dergelijke in Haarlem?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #33 Gepost op: 25 March 2007, 18:44:31 »
Regulier onderhoud in de Zaanstraat,
Revisie's waren dacht ik ook in Haarlem ja.

Denk alleen niet dat de nu nog rondrijdende mP's dat ooit nog weer mee zullen maken...

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #34 Gepost op: 27 March 2007, 20:43:32 »
Dan waarschijnlijk de 3029
Nee, de 3030! Nogmaals, alleen de 3027 en 3030 waren toen nog van Railion, die andere vier waren in gebruik als BB21-ERTMS-mP

Nog meer vragen?
Einde postdienst was trouwens in de laatste week van mei 1997, daarvoor reden ze echter al een paar weken (ofzo) leeg heen en weer, omdat ze toen al aan het proefdraaien waren met de vrachtwagentransporten. Alle mP's waren in 1995 al overgenomen door het toenmalige NS Cargo.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #35 Gepost op: 27 March 2007, 21:01:30 »
Eigenlijk wel  :-[

Ik weet dat de motorposten geen uitblinkers waren als het gaat om trekkracht dus vroeg ik me ook af hoeveel Hbbkkss wagons (In dienst) ze maximaal konden trekken. En wat gebruikelijk was?
Want ik neem aan dat daar verschil in zit omdat het me niet logisch lijkt een loc continu jaar in jaar uit op vol vermogen te belasten.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8473
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #36 Gepost op: 27 March 2007, 21:08:10 »
De trekkracht van een mP was maximaal 200 ton als ik me goed herinner. Met een maximale aslast van 20 ton voor een Hbbkkss (dat moest ik gewoon eens zeggen ;D) kom je op 10 assen oftewel 5 wagens. Nou weet ik niet of die dingen volgeladen 40 ton waren dus misschien kan je er 6 achterhangen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #37 Gepost op: 27 March 2007, 22:17:22 »
Er bestaan foto's (Nico Spilt, wie anders) van een mP met vijf Hbbkkss-en er achter. In Eindhoven, ongetwijfeld vanuit Limburg, hadden ze er doorgaans twee achter hangen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #38 Gepost op: 27 March 2007, 23:11:31 »
Inderdaad, tot Den Bosch. Daar werden wagens bijgeplaatst, uit Rosendaal/Tilburg. Vandaaruit ging de Mp uit Limburg verder naar Utrecht met ongeveer 5 wagens. Op de terugreis hetzelfde verhaal.