Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 01:16:23
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 01:00:51
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Peter J K
26 December 2025, 23:27:47
Raadplaatje door Hatsune Miku
26 December 2025, 23:00:13
Stub switches door Hans1963
26 December 2025, 22:53:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door T.Spat
26 December 2025, 22:45:43
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door T.Spat
26 December 2025, 22:42:42
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
26 December 2025, 22:40:29
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026 door ruben derks
26 December 2025, 22:34:25
Rondom Charlois door Alewijn
26 December 2025, 22:33:15
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
26 December 2025, 22:23:19
Camp 3 door Noordernet
26 December 2025, 22:22:04
Layne, Somewhere South. door Noordernet
26 December 2025, 22:20:28
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
26 December 2025, 22:17:19
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door neudalhausenstadbahn
26 December 2025, 22:09:18
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
26 December 2025, 22:06:17
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
26 December 2025, 21:43:51
Ontraxs 2026 door Ronaldk
26 December 2025, 21:19:43
Modelwensen 2026 door spoorzeven
26 December 2025, 20:52:53
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
26 December 2025, 20:49:51
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
26 December 2025, 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
26 December 2025, 18:55:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
26 December 2025, 18:42:25
Yamorc 7001 dood door Mar-Cas
26 December 2025, 17:58:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
26 December 2025, 16:09:06
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Eric B
26 December 2025, 15:33:23
Bahnstrecke 5867 door gdh
26 December 2025, 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Frank 123
26 December 2025, 15:28:06
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
26 December 2025, 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door NS264
26 December 2025, 14:37:02
  

Auteur Topic: MP3000 Motorpost NS Cargo  (gelezen 17672 keer)

N-Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • Puf!
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #15 Gepost op: 04 March 2007, 15:51:33 »
Ah, OK. Flinke rij letters.

En die bruine heeft wel in dezelfde tijd gereden, hoor. Namelijk na 1950.... En dat is precies het tijdperk van mijn baan (als er ooit van een baan gesproken mag worden). Ik zie dat nogal ruim. Eigenlijk vind ik gewoon te veel modellen mooi.

Sven

harmjong

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #16 Gepost op: 08 March 2007, 23:24:17 »
Hallo,

Welke transfers heb je gebruikt STORING die van Kleinspoor?, ik heb ze ook gebruikt maar bij mij scheuren ze op de overgang naar de ramen, hoe heb jij dat gedaan?

mvg. Herman

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3058
    • Zwetdorf in model
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #17 Gepost op: 10 March 2007, 10:35:54 »
Hallo allemaal,

ik heb een Trawos motorpost hier staan, deze zou ik nog eens willen voorzien van allerlei verbeteringen, zoals verlichting (binnen en buiten), een interieur, digitale aansturing ed.
Heeft iemand foto's van het interieur van een motorpost? en zou deze persoon deze foto's hier willen publiceren of ze mij in een personelijk berichtje willen toesturen?

Groeten en bijvoorbaat dank,

Christoph


Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3058
    • Zwetdorf in model
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #19 Gepost op: 10 March 2007, 13:15:57 »
Dolf bedankt,

het ging mij inderdaad niet om deze twee werktreinen maar om de PTT posttrekker (omstreeks 1985 en geel-rode uitvoering) met daarin zijn sorteerlokaties ed.
Aan de foto's heb ik wel iets en dat is onderandere de lokaties van de verlichting (uitvoering TL).
Verder vroeg ik mij af of de verlichting per werkplek bediend kon worden en of er voor het post personeel nog iets van een koffie ruimte aanwezig was, mogelijk kan een ander mij aan meer info helpen?

Groeten,

Christoph

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #20 Gepost op: 10 March 2007, 14:08:50 »
Christoph,

De foto Gel 5 is getrokken vanuit de voormalige postconducteursruimte, afsluitbaar door een schuifdeur welke je nog net links ziet. Dus vanuit hier zie je de totale laadruimte, was uiteraard helemaal leeg en aan beide zijden langs de wand werden rolcontainers met post geplaatst.
De verlichting is origineel en werd bediend door wisselschakelaars naast de eerste roldeur en op de wand van de cabine helemaal achterin. Ik sta waarschijnlijk geleund tegen de postsorteertafel welke direct achter de schuifdeur begon. Tussen de sorteertafel en de cabine was nog een 2 persoonsbankje geplaatst. Langs de wand sorteervakken.
Aan de linkerzijde was een toilet, daarvoor een soort coupe. Een opklapbare tafel met aan weerszijden banken. Tussen dit en de cabine bevind zich nog de snelschakelaarkast.
De  bediening van de verlichting en verwarming voor deze ruimte geschiede in deze ruimte op de achterwand van de cabine.

Dolf.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3058
    • Zwetdorf in model
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #21 Gepost op: 10 March 2007, 15:17:44 »
Ah, bedankt Dolf,

nu de volgende vraag, zijn er ook foto's van het deel waar gesorteerd werd?

Groeten,

Christoph

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #22 Gepost op: 10 March 2007, 18:17:00 »
Aan de linkerzijde was een toilet, daarvoor een soort coupe. Een opklapbare tafel met aan weerszijden banken. Tussen dit en de cabine bevind zich nog de snelschakelaarkast.
Bij de opklapbare tafel bevind zich maar aan 1 zijde een bank, aan de toilet/laadruimte kant met de zichtpositie naar de cabine.

N-Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • Puf!
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #23 Gepost op: 10 March 2007, 18:40:46 »
@Herman: Inderdaad, transfers van Kleinspoor. Bij mij scheurden ze ook, ik heb de scheuren ingevuld met witte verf.

Sven

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #24 Gepost op: 10 March 2007, 20:27:31 »
Klinkt wel stoer "Geltrein" 8). Was het niet Sandite?

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #25 Gepost op: 10 March 2007, 20:44:34 »
Inderdaad, sandite. Aangezien dit een gelachtige substantie is, is de link gauw gelegd.
Voor ons was dit gewoon de "geltrein".

Zoals je op de foto's kunt zien is er waarschijnlijk iets mis gegaan met het overpompen van de voorraadtanks naar de dagtanks.
Dan was het gewoon troep.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3407
    • nederlof.net
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #26 Gepost op: 10 March 2007, 22:16:57 »
Dat ding ziet er inderdaad van buiten ongeveer even vies uit als van binnen  :-|

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #27 Gepost op: 11 March 2007, 10:47:00 »
Tevens enkele foto's van de Geltrein, MP 3027 ??
We zien een rood exemplaar (de schuine streep op het front is zichtbaar) en de 3027 is nog altijd geel/rood, zal dus een ander exemplaar betreffen.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #28 Gepost op: 11 March 2007, 11:35:19 »
Dan waarschijnlijk de 3029

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #29 Gepost op: 25 March 2007, 10:43:31 »
'k Had nog een vraagje over die Motorposten.

Namelijk waar worden/werden ze onderhouden?
Het lijkt me dat dat in Tilburg gebeurde maar zekerweten doe ik het niet.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.