Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 12:39:56
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Casmir
Vandaag om 12:36:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door mamory
Vandaag om 12:28:29
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:10:43
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:58:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rob Ellerman
Vandaag om 11:49:24
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 11:17:00
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:29:38
Omgeving Frankfurt am Main door martijnhaman
Vandaag om 09:03:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 08:57:36
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 08:48:03
Roco 2400, h0 door Huup
Vandaag om 08:39:44
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 00:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
11 October 2025, 23:45:35
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
11 October 2025, 23:44:23
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
11 October 2025, 23:32:54
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
11 October 2025, 23:24:22
Da's Daz 2 door hervé
11 October 2025, 22:56:07
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
11 October 2025, 22:50:20
  

Auteur Topic: MP3000 Motorpost NS Cargo  (gelezen 17333 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8552
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #30 Gepost op: 25 March 2007, 12:30:08 »
Ik meende dat de mP's juist in Haarlem werden onderhouden maar dat weet ik niet helemaal zeker.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #31 Gepost op: 25 March 2007, 15:52:33 »
Doe maar Amsterdam Zaanstraat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8552
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #32 Gepost op: 25 March 2007, 17:47:08 »
Dan toch wel klein onderhoud in de Zaanstraat en revisie en dergelijke in Haarlem?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #33 Gepost op: 25 March 2007, 18:44:31 »
Regulier onderhoud in de Zaanstraat,
Revisie's waren dacht ik ook in Haarlem ja.

Denk alleen niet dat de nu nog rondrijdende mP's dat ooit nog weer mee zullen maken...

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #34 Gepost op: 27 March 2007, 20:43:32 »
Dan waarschijnlijk de 3029
Nee, de 3030! Nogmaals, alleen de 3027 en 3030 waren toen nog van Railion, die andere vier waren in gebruik als BB21-ERTMS-mP

Nog meer vragen?
Einde postdienst was trouwens in de laatste week van mei 1997, daarvoor reden ze echter al een paar weken (ofzo) leeg heen en weer, omdat ze toen al aan het proefdraaien waren met de vrachtwagentransporten. Alle mP's waren in 1995 al overgenomen door het toenmalige NS Cargo.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #35 Gepost op: 27 March 2007, 21:01:30 »
Eigenlijk wel  :-[

Ik weet dat de motorposten geen uitblinkers waren als het gaat om trekkracht dus vroeg ik me ook af hoeveel Hbbkkss wagons (In dienst) ze maximaal konden trekken. En wat gebruikelijk was?
Want ik neem aan dat daar verschil in zit omdat het me niet logisch lijkt een loc continu jaar in jaar uit op vol vermogen te belasten.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8552
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #36 Gepost op: 27 March 2007, 21:08:10 »
De trekkracht van een mP was maximaal 200 ton als ik me goed herinner. Met een maximale aslast van 20 ton voor een Hbbkkss (dat moest ik gewoon eens zeggen ;D) kom je op 10 assen oftewel 5 wagens. Nou weet ik niet of die dingen volgeladen 40 ton waren dus misschien kan je er 6 achterhangen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #37 Gepost op: 27 March 2007, 22:17:22 »
Er bestaan foto's (Nico Spilt, wie anders) van een mP met vijf Hbbkkss-en er achter. In Eindhoven, ongetwijfeld vanuit Limburg, hadden ze er doorgaans twee achter hangen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #38 Gepost op: 27 March 2007, 23:11:31 »
Inderdaad, tot Den Bosch. Daar werden wagens bijgeplaatst, uit Rosendaal/Tilburg. Vandaaruit ging de Mp uit Limburg verder naar Utrecht met ongeveer 5 wagens. Op de terugreis hetzelfde verhaal.