Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 01:16:23
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 01:00:51
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Peter J K
26 December 2025, 23:27:47
Raadplaatje door Hatsune Miku
26 December 2025, 23:00:13
Stub switches door Hans1963
26 December 2025, 22:53:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door T.Spat
26 December 2025, 22:45:43
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door T.Spat
26 December 2025, 22:42:42
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
26 December 2025, 22:40:29
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026 door ruben derks
26 December 2025, 22:34:25
Rondom Charlois door Alewijn
26 December 2025, 22:33:15
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
26 December 2025, 22:23:19
Camp 3 door Noordernet
26 December 2025, 22:22:04
Layne, Somewhere South. door Noordernet
26 December 2025, 22:20:28
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
26 December 2025, 22:17:19
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door neudalhausenstadbahn
26 December 2025, 22:09:18
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
26 December 2025, 22:06:17
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
26 December 2025, 21:43:51
Ontraxs 2026 door Ronaldk
26 December 2025, 21:19:43
Modelwensen 2026 door spoorzeven
26 December 2025, 20:52:53
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
26 December 2025, 20:49:51
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
26 December 2025, 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
26 December 2025, 18:55:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
26 December 2025, 18:42:25
Yamorc 7001 dood door Mar-Cas
26 December 2025, 17:58:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
26 December 2025, 16:09:06
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Eric B
26 December 2025, 15:33:23
Bahnstrecke 5867 door gdh
26 December 2025, 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Frank 123
26 December 2025, 15:28:06
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
26 December 2025, 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door NS264
26 December 2025, 14:37:02
  

Auteur Topic: MP3000 Motorpost NS Cargo  (gelezen 17671 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #30 Gepost op: 25 March 2007, 12:30:08 »
Ik meende dat de mP's juist in Haarlem werden onderhouden maar dat weet ik niet helemaal zeker.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #31 Gepost op: 25 March 2007, 15:52:33 »
Doe maar Amsterdam Zaanstraat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #32 Gepost op: 25 March 2007, 17:47:08 »
Dan toch wel klein onderhoud in de Zaanstraat en revisie en dergelijke in Haarlem?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #33 Gepost op: 25 March 2007, 18:44:31 »
Regulier onderhoud in de Zaanstraat,
Revisie's waren dacht ik ook in Haarlem ja.

Denk alleen niet dat de nu nog rondrijdende mP's dat ooit nog weer mee zullen maken...

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2101
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #34 Gepost op: 27 March 2007, 20:43:32 »
Dan waarschijnlijk de 3029
Nee, de 3030! Nogmaals, alleen de 3027 en 3030 waren toen nog van Railion, die andere vier waren in gebruik als BB21-ERTMS-mP

Nog meer vragen?
Einde postdienst was trouwens in de laatste week van mei 1997, daarvoor reden ze echter al een paar weken (ofzo) leeg heen en weer, omdat ze toen al aan het proefdraaien waren met de vrachtwagentransporten. Alle mP's waren in 1995 al overgenomen door het toenmalige NS Cargo.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #35 Gepost op: 27 March 2007, 21:01:30 »
Eigenlijk wel  :-[

Ik weet dat de motorposten geen uitblinkers waren als het gaat om trekkracht dus vroeg ik me ook af hoeveel Hbbkkss wagons (In dienst) ze maximaal konden trekken. En wat gebruikelijk was?
Want ik neem aan dat daar verschil in zit omdat het me niet logisch lijkt een loc continu jaar in jaar uit op vol vermogen te belasten.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #36 Gepost op: 27 March 2007, 21:08:10 »
De trekkracht van een mP was maximaal 200 ton als ik me goed herinner. Met een maximale aslast van 20 ton voor een Hbbkkss (dat moest ik gewoon eens zeggen ;D) kom je op 10 assen oftewel 5 wagens. Nou weet ik niet of die dingen volgeladen 40 ton waren dus misschien kan je er 6 achterhangen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #37 Gepost op: 27 March 2007, 22:17:22 »
Er bestaan foto's (Nico Spilt, wie anders) van een mP met vijf Hbbkkss-en er achter. In Eindhoven, ongetwijfeld vanuit Limburg, hadden ze er doorgaans twee achter hangen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: MP3000 Motorpost NS Cargo
« Reactie #38 Gepost op: 27 March 2007, 23:11:31 »
Inderdaad, tot Den Bosch. Daar werden wagens bijgeplaatst, uit Rosendaal/Tilburg. Vandaaruit ging de Mp uit Limburg verder naar Utrecht met ongeveer 5 wagens. Op de terugreis hetzelfde verhaal.