Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Houten 23 Augustus 2025 door Vroeger
Vandaag om 16:31:23
Holcim Betonmixers 1:87 door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:44:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
  

Auteur Topic: NS-personeel wordt gek van Sprinter  (gelezen 12335 keer)

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #60 Gepost op: 18 July 2011, 18:25:08 »
Ik vind het inderdaad mooie comfortabele treinen. Alleen je mot geen storingen hebben. Of dat er veel is weet ik niet. Maar blijkbaar wel. Het is belangrijk dat het materieel betrouwbaar is. Dat van die WC is stom en onnadenkend geweest.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #61 Gepost op: 18 July 2011, 18:48:12 »
Ik denk dat mensen toch liever in een nieuwe trein zitten dan in een trein die 40 jaar oud is.
Ik denk het toch niet... Het gemopper als er hier weer eens een V'tje voor komt rijden ligt puur aan het feit dat men de zitruimte te krap vind (ik snap niet waarom men dat vind, want die SLT's zijn helemaal belachelijk krap)
Die discussie over de WC in de trein vind ik ook onnodig.
De SLT is een stoptrein en over het algemeen zit je er maar een korte tijd in een stoptrein.
Ja inderdaad, het materieel is hier ook zo trajectvast, maar niet heus... het aantal keren dat een SLT ineens als intercity werd ingezet kan ik niet meer op 1 hand tellen: als er nou echt een strikte scheiding zou zijn tussen stoptreindienst en intercitydienst, dan werd het iets anders (dan nog vind ik dat er gewoon een plee in hoort) maar omdat het hier de normaalste zaak van de wereld is dat die trein, waar je volgens jou zo kort in zit, ook op lange trajecten gebruikt wordt, moet er gewoon een toilet in.

Daarnaast zit het personeel er 'iets langer' in dan de gemiddelde passagier.

De slt is trouwens niet de enige zonder een wc. De protos hebben ook geen wc en dit is dan geen probleem?
Tuurlijk is dat ook een probleem, maar daar is het het bekende verhaal van de eenzame roepende in de woestijn: de NS is groot, kent zo'n beetje iedereen wel, en die (relatief gezien) 'paar kilometer' spoor die Connexxion beheert, tja, die doet er dan niet echt toe.
En zijn de WC's op de stations dan zo slecht dat je per se in de trein naar de WC wilt?
Ja... mijn ervaring is dat treinplee's nog schoner zijn dan de soms werkelijk stinkend smerige automatische wc's op stations, waar je, als je de pech hebt een voorganger te treffen (en dat gebeurt nogal eens met al die toiletten die uit treinen verdwijnen) je dik 8 minuten moet wachten omdat dat ding zichzelf gaat 'reinigen' en vooral van dat laatste moet je niet teveel verwachten.

@ Maasdam: zeker van jou had ik een minder belachelijke reactie verwacht: JIJ werkt wel met mensen met een lichamelijke handicap! Wauw! Sorry, maar jouw reactie is me echt in het verkeerde keelgat geschoten!


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #62 Gepost op: 18 July 2011, 19:32:21 »
En over dat de treinen vaak stil vallen in de winter als er sneeuw ligt.
Dat is dan een ontwerpfout. Alle belangrijke installaties liggen bij de NS treinen onder de treinen.
Neem de GTW die uit Zwitserland komt. Alle belangrijke installaties liggen daar op het dak.
Toen er in de winter zoveel treinen reed Veolia gewoon door. Dus...
Dus heeft de NS het goed gedaan bij plan V en ICM waar de apparatuur onder de bak zit en niet bij de SLT waar een deel op het dak zit.

wacht dat klopt niet....

Dat van die WC is stom en onnadenkend geweest.
Daar is natuurlijk wel over nagedacht en bij de NS kwamen ze tot de conclusie dat er geen WC nodig was. Dat niet iedereen het ermee eens is, is een andere zaak.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

ANDREUS

  • Offline Offline
  • Berichten: 326
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #63 Gepost op: 19 July 2011, 14:31:13 »
@maasdam [en anderen]

jij werkt met gehandicapten, waarschijnlijk hebben die allemaal een luier om.

Ik als ervaringsdeskundige rijdt nu zeker niet meer in treinen zonder WC. Plassen op de stations is geen optie, veelal ontbreekt deze voorziening of is te vies om te betreden. Ik kan ook mijn treinreis niet zomaar onderbreken omdat ik plassen moet, want de trein wacht niet op me.
 
Bij het reizen per Valys busje zit ik er meestal wel langer in, maar deze stopt op verzoek WEL bij een plasgelegenheid.

Helaas zijn er velen die met deze problemen worden geconfronteerd, en ik zou dan ook willen zeggen.....

       heb JIJ zelf deze problemen NIET, hou je dan STIL en praat pas verder
        als je zelf ervarings deskundige wordt
[ik hoop het niet voor je].

Groeten,
ANDREUS
                       

Szergej

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #64 Gepost op: 19 July 2011, 14:31:58 »


Dat gezeur over de toiletten moet maar eens ophouden. In de Metro zit er ook geen een maar hebben routes die vaak ook meer dan een uur duren.... Kan je als reiziger ook niet even naar het toilet. Kom niet met zielige verhalen van oudere en plas problemen dat vind men ook niet erg als deze mensen met de Metro moeten (voeg daar streek vervoer aan toe).

Groetjes Ben.



En dat is nou juist de reden waarom ik voor een trein kies en niet voor een metro/bus. Ik heb een chronische darmziekte en moet soms zonder dat ik er wat aan kan doen onverwachts naar een toilet. En nee ik ben geen zielige oudere maar pas 22jaar ::) Dus ik vind jouw mening een beetje kort door de bocht en niet bevooroordeeld om alleen maar te denken dat het oude krakkemikkige mensen zijn die problemen hebben. Ik en met mij vele anderen kunnen er helaas niks aan doen vanwege medische problemen dus vindt jij dat we allemaal maar thuis moeten blijven zitten?
« Laatst bewerkt op: 19 July 2011, 14:44:42 door Szergej »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #65 Gepost op: 19 July 2011, 14:57:45 »
@ Andreus:

Vind je de WC's in treinen wel schoon dan?

Szergej

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #66 Gepost op: 19 July 2011, 15:01:29 »
Nee ook niet altijd maar het is toch wel verdomde fijn dat ze er zijn als je nodig moet ;D ;)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #67 Gepost op: 19 July 2011, 15:03:05 »
Dat snap ik, maar dat betekent dus niet dat plassen op het station geen optie is.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6317
  • ***
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #68 Gepost op: 19 July 2011, 15:05:52 »
Buiten het gebruik voor zeer hoge nood, is er geen mooiere plek waar je zo'n goed uitzicht hebt op de voorbij flitsende bielsen  ;D
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Szergej

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #69 Gepost op: 19 July 2011, 15:08:24 »
Dat snap ik, maar dat betekent dus niet dat plassen op het station geen optie is.

Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, aangezien het wel zo is dat er op een hoop stations geen wc aanwezig is of dat je eerst een sleutel moet hebben die niet te krijgen is omdat een station grote delen van de dag onbemand is. En het feit dat er 's avonds maar weinig treinen rijden en je geen zin hebt om 30 tot 60 minuten te wachten ;)

Groet Wouter
« Laatst bewerkt op: 19 July 2011, 15:12:17 door Szergej »

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #70 Gepost op: 19 July 2011, 15:35:13 »
Buiten het gebruik voor zeer hoge nood, is er geen mooiere plek waar je zo'n goed uitzicht hebt op de voorbij flitsende bielsen  ;D

Vooral de wissels zijn fascinerend... helaas is dat met de chemische toiletten allemaal voorbij...

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #71 Gepost op: 19 July 2011, 15:49:31 »
Buiten het gebruik voor zeer hoge nood,

Hmm, ik ben ook (niet persoonlijk) bekend met het gebruik van treintoiletten voor een andere vorm van hoge nood...  ;D

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6317
  • ***
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #72 Gepost op: 19 July 2011, 15:52:50 »
@NS8714: :P betalen in natura wordt bij zwartrijden niet meer geaccepteerd  ;D
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #73 Gepost op: 19 July 2011, 20:20:56 »
al 5 pagina's lopen jullie te 'zeiken' over wat het NSR personeel er van vindt,
manohman maakt mij de psi niet lauw.  ;D

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4722
    • Filmpjes op YouTube
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #74 Gepost op: 19 July 2011, 21:14:52 »
PSI = Persoonlijke Stress Indicator?

En 5 pagina´s vol? Lees dan mijn reactie op pagina 1 nog maar eens.

`Beste stuurlui staan aan wal`
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT