Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 22:32:34
Station Roodeschool door phdirk
Vandaag om 22:22:26
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 22:21:37
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:09:52
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: NS-personeel wordt gek van Sprinter  (gelezen 12271 keer)

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Gepost op: 13 July 2011, 22:10:08 »
Utrecht -  Personeel van de Nederlandse Spoorwegen wordt horendol van de nieuwe Sprinters. Een inventarisatie van vakbond VVMC levert een stortvloed aan klachten op.
Tijdens de afgelopen koude winter bleken de Sprinters al bijzonder storingsgevoelig te zijn. Ook bij warmer weer blijven de treinen voor problemen zorgen.

Personeel klaagt onder meer over gladde treeplanken, weinig beenruimte, haperende omroepsystemen en spontaan opengaande of sluitende deuren.

Waslijst

Het onderzoek van de VVMC onder 400 NS'ers leverde een waslijst op van zo'n duizend klachten, meldt de NOS.

Door het grote aantal storingen staan de spliksplinternieuwe treinen regelmatig stil, vooral door de problemen met de deuren.

De Sprinters rijden sinds vorig jaar op grote schaal. In de winter stond tweederde van de voertuigen aan de kant, omdat smeltwater kortsluiting veroorzaakte.

Bron: Telegraaf

* Gaat niet best, hoop dat de NS snel aktie onderneemt, anders is het na 2015 einde oefening met de NS, kritiek neemt helaas toe. NS heeft weinig geluk met nieuw matrieel.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2011, 09:17:13 door Bob Rodenburg. Reden: Google reclame verwijderd!, als je iets kopieert doe het dan goed...en vermeld de bron.. »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #1 Gepost op: 13 July 2011, 22:15:01 »
Tja, hadden ze ook maar gewoon weer plan V moeten bestellen.

Al die nieuwe troep :'(.


Tinus.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #2 Gepost op: 13 July 2011, 23:10:40 »
* Gaat niet best, hoop dat de NS snel aktie onderneemt, anders is het na 2015 einde oefening met de NS, kritiek neemt helaas toe.
Welnee... er komt dan wel een grote smak geld op tafel: denk je nou echt dat de overheid de ruggengraat van het nationale OV laat verpieteren?
NS heeft weinig geluk met nieuw matrieel.
Dat komt misschien ook omdat men weer eens het wiel opnieuw uitgevonden lijkt te hebben met die SLT's: toen ik in 1998 in Denemarken op vakantie was en ik samen met m'n pa natuurlijk het verplichte uitstapje naar het station maakte zag ik de treinen daar allang rondrijden met bijvoorbeeld zo'n uitklaptrede: die was bijvoorbeeld al veel sneller dan die dingen hier (het duurt eigenlijk te lang voordat de deuren openen na indrukken van de knop)

Daarnaast leek het ook een stuk robuuster ontworpen dan dat ding hier: waar dat treetje hier uit de zijkant van de trein komt, was het daar een soort 'klep' die in een uitsparing van de deuren viel: bij het openen van de deuren klapte die trede uit, en daarna gingen de deuren meteen open: dat waren, als ik het me goed herinner, ook gewoon pneumatische deuren.

En zo zullen er vast wel meer dingen zijn die in andere landen al tijden prima werken, maar waar hier in Nederland weer eens een eigen versie van bedacht moest worden (dat er bijvoorbeeld niet geleerd wordt van het verleden wat betreft koel-lucht aanzuiging voor de motoren vind ik al typerend genoeg.

Misschien nog wel het mooiste van die treinen in Denemarken: op de perrons stonden merktekens waar de deuren van de IC-treinen zitten als de trein stilstaat: zowel m'n vader als ik fascineerde dat nogal, en dus hebben we meerdere treinen afgewacht: het klopte steeds tot op de meter precies... ook daar kunnen we nog wat van leren.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #3 Gepost op: 14 July 2011, 15:15:18 »
Tja, hadden ze ook maar gewoon weer plan V moeten bestellen.

Al die nieuwe troep :'(.


Tinus.
Zeker weten? Zou je geen stoomtreinen bestellen?

Wat een onzin...
Over elk nieuw materieel valt wel wat te zeiken, en dat was bv ook toen plan V nieuw was.
Problemen zijn er om te inventariseren en op te lossen, en dat gaat niet van de ene op de andere dag...
Denk je dat je als je een vragenlijst over plan V maakt, daar geen aanmerkingen op zijn?

En wat de ene Mcn prachtig vind, vind de ander om te zeiken dus je krijgt toch nooit iedereen tevreden.

Daarnaast is de bron ook nogeens de telegraaf en dan heb ik tochal geen hoge pet meer op.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2011, 15:17:37 door Thom »

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #4 Gepost op: 14 July 2011, 15:53:43 »
vraagt gewoon wat geduld/gewenning  ;D

De plaspauze zorgvuldig plannen,
niet te snel op de ontgrendelknoppen drukken maar eerst even de klik vanonder
de stuurtafel afwachten en je koffie beker niet voor je neerzetten
want die stuurtafel loopt af........richting je schoot.  ::)
« Laatst bewerkt op: 14 July 2011, 15:55:45 door rene w. »

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #5 Gepost op: 14 July 2011, 16:51:27 »
Oh Sanitair Loze Treinen SLT, dat wist men van te voren. En toch is ervoor gekozen, helaas voor de reiziger, maar ook voor het bedienend personeel is er geen rekening met de sanitaire stop gehouden. Bezuinigen prima!! Pis maar in je broek, lekker warm en bespaard ook op de stook kosten in de winter, in de zomer, geeft een beetje stank. Vandaar dat ik de auto prefereer, geeft een beetje file maar de stank???????????????????
Dag maak er maar wat van.

Gr Hans

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4721
    • Filmpjes op YouTube
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #6 Gepost op: 15 July 2011, 11:46:17 »
* Gaat niet best, hoop dat de NS snel aktie onderneemt, anders is het na 2015 einde oefening met de NS, kritiek neemt helaas toe. NS heeft weinig geluk met nieuw matrieel.

Bij dit soort berichten ben ik altijd benieuwd hoe de schrijver tot dit steekhoudende, diepgravende argument komt.

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6049
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #7 Gepost op: 15 July 2011, 11:52:16 »
Mooi argument idd ;D

Dat van dat sanitair snap ik ook niet. Number one en number two plannen oké, als je fit bent. Maar als je als personeel nou eens last van je maag/darmkanaal hebt, zwakke blaas etc? Dan dus maar ziek melden? ;D En voor de reiziger neemt de service (voor zover je vieze wc's service kan noemen) nog meer af. Ik zie het meer als de opstap naar een oude bekende; over een tijdje worden reizigers gewoon in wagons voor veevervoer gepropt... :P
Spoor 0 adept

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #8 Gepost op: 15 July 2011, 11:58:45 »
400 Mensen ondervraagd en dat levert dus gemiddeld 2,5 klacht per persoon op. Valt erg mee denk ik dan.
En die sanitair discussie... gek genoeg speelt die discussie nooit bij het streekvervoer of interliners en daar zitten de reizigers (en zeker het personeel) ook wel eens een tijdje in.
No dress rehearsel, this is our life.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #9 Gepost op: 15 July 2011, 12:40:18 »
Klopt Marc, maar daar hoef je in geval van een calamiteit niet meer dan 2 uur in te zitten voordat je er weer uit mag (of erger nog, voordat de trein weer verder kan). En als je "moet", maar niet mag dan is 2 uur erg lang  :-\

grtz, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #10 Gepost op: 15 July 2011, 12:56:14 »
Kijk, eindelijk een argument  (y)
Vraag me trouwens wel af of die nieuwe gesloten toiletten de plaspauze van een héle trein aankunnen in geval van een calamiteit  :-\

Anyway, als reiziger heb ik wel een serieuze klacht. Het streven naar een gelijkvloerse instap is uiteraard uitstekend maar ik merk dat dit op enkele stations, waaronder het pitoreske Barendrecht, tot gevolg heeft dat de Sprinter vloer zeker 10cm onder het perronniveau ligt. Hierdoor ontstaat een behoorlijke, en gevaarlijke, drempel.
No dress rehearsel, this is our life.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #11 Gepost op: 15 July 2011, 13:12:30 »
Nou, wie weet wordt dat binnenkort beter. Het schijnt dat diverse perrons in Nederland de komende jaren lager moeten worden om te voldoen aan Europese normen m.b.t. het instappen door minder-validen. Wellicht dat Barendrecht daar ook onder valt. Hopelijk doen ze dat niet bij mijn huidige station Velp, waar oudere mensen vaak geholpen moeten worden om de afgrond tussen de laatste trede en het lage perron heelhuids te overbruggen.
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #12 Gepost op: 15 July 2011, 13:18:17 »
Tja, hadden ze maar meer Railhoppers moeten bestellen (met verbetering).

Dat was oorspronkelijk de opvolger van de Plan V en men vond het best mooie treinstellen.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #13 Gepost op: 15 July 2011, 13:22:45 »
'men' vondt het best mooi...  ???
De Railhopper stamt uit begin jaren´90 dus dat ontwerp is ook al bijna 20 jaar oud.... om die nou te gaan bestellen.
No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #14 Gepost op: 15 July 2011, 13:28:04 »
Ja, Marc... men vond de treinstellen zò mooi dat de NS-directie destijds besloot (voor ƒ 45.000,= per kop) er een stokje voor te steken dat de Buffel er ook zo zou komen uit te zien... ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.