Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 01:06:00
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
28 July 2025, 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
28 July 2025, 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
28 July 2025, 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
28 July 2025, 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
28 July 2025, 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
28 July 2025, 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
28 July 2025, 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
28 July 2025, 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00

Auteur Topic: NS-personeel wordt gek van Sprinter  (gelezen 12300 keer)

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #45 Gepost op: 17 July 2011, 22:55:37 »
Als ik personeel hoor klagen dat zo'n ding er telkens tijdens de rit uitklapt met snelremming tot gevolg, terwijl die er niet uit mag klappen, dan hoef je er verder geen verstand van te hebben om te snappen dat dat niet hoort.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 18 July 2011, 00:17:45 »
Nogmaals, dat dat niet hoort kun je pas stellen als je weet hoe de snelschakelaar werkt en daarnaast nogeens weet waarom die uitschakelt.

En dat dat ding steeds uitvalt kan eens bij een treinstel gebeuren, dan is er gewoon iets defect aan boord en moet die Mcn op onderzoek uit of dat melden.

Maar het is zeker geen stuctureel probleem dat die dingen uitvallen bij mat'64.
En dan nog een tip, al het materieel van NSR is voorzien van een snelschakelaar dus daar is echt geen reden om dat specifiek bij mat'64 te gaan noemen...

« Laatst bewerkt op: 18 July 2011, 00:24:10 door Thom »

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #47 Gepost op: 18 July 2011, 07:28:57 »
Hoezo wintervast, ook niet geheel de waarheid. Ik heb laatst een hele rits Polygoon journaals en clips uit journaals gezien met als thema winter. De vertragingen en trein uitval door technische mankementen waren niet van de lucht en dat allemaal met de door ons geliefde oud materieel. Ik kan mij de winter van 1978 nog heel goed herinneren, met moeders voortijdig naar Zwolle afreizend hebben toen meerdere malen over moeten stappen omdat de robuuste mat 54 er mee ophield en het te koud kreeg, midden in een weiland de mat 64 het ook niet meer deed en daar boven op de verwarming kapot ging. Kan het mij nog heel goed herinneren was een jochie van 8 jaar dat mijn moeder de koffer opende om mij een extra trui aan te doen. Voor zover de legende.......

Dat gezeur over de toiletten moet maar eens ophouden. In de Metro zit er ook geen een maar hebben routes die vaak ook meer dan een uur duren.... Kan je als reiziger ook niet even naar het toilet. Kom niet met zielige verhalen van oudere en plas problemen dat vind men ook niet erg als deze mensen met de Metro moeten (voeg daar streek vervoer aan toe)

Die treinen terug naar de fabriek even de winkel bon en garantie opzoeken en terug ermee, kan nog steeds volgens een woord voerder van de NS. Natuurlijk wel in de originele verpakking.

Groetjes Ben.

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
« Reactie #48 Gepost op: 18 July 2011, 11:31:23 »
In plaats van een WC inbouwen in de trein kun je natuurlijk van de Reiziger eisen dat ze zelf een TENA lady of een Incontinent luier aan doen voordat ze de trein in gaan.

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 18 July 2011, 12:03:23 »
Dat gezeur over de toiletten moet maar eens ophouden. In de Metro zit er ook geen een maar hebben routes die vaak ook meer dan een uur duren.... Kan je als reiziger ook niet even naar het toilet. Kom niet met zielige verhalen van oudere en plas problemen dat vind men ook niet erg als deze mensen met de Metro moeten (voeg daar streek vervoer aan toe)
1. De metro en streekbus worden veel vaker dan de trein aan het begin of het einde van een reis gebruikt. Derhalve speelt het probleem daar minder.
2. Er zijn altijd voorbeelden te vinden waar iets even slecht of slechter is. Een zwaktebod om daarmee een serviceverslechtering goed te praten.
3. Het is een beetje merkwaardig dat aan de ene kant miljoenen worden geïnvesteerd om treinen toegankelijk te maken voor gehandicapten, maar tegelijkertijd mensen met een veel voorkomende (al dan niet chronsiche) aandoening het reizen per trein nagenoeg onmogelijk wordt gemaakt. Ik zou het niet direkt zeuren noemen, dat mensen daar tegen in actie komen.

Huub

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #50 Gepost op: 18 July 2011, 12:38:33 »
Kan me wel voorstellen dat ze gek worden.
Heb zelf gezien dat het matrieël weigerde hier in Leeuwarden tijdens het laatste Oerol weekend.
De trein reed een paar meter en viel stil reed weer n paar meter en viel weer stil.
Bleek een technische storing te zijn geweest.
Greetz:Menno
________________________________________________________________________________________
Vast gelegd & wel.....
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

axel

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 18 July 2011, 14:24:42 »
Het is vervelend als het matrieel niet werkt.
Maar om meer plan V te gaan bestellen lijkt me ook niet zo'n geschikt plan.
Het ontwerp is oud, de techniek die erin zit is oud, de trein maakt erg veel lawaai (vooral als hij remt). Dit heb je bijvoorbeeld niet bij een VIRM.
Ik vind de plan V geen lelijke trein, maar hij is wel oud. De trein waarmee je mensen ophaalt is wel het visitekaartje van je bedrijf.
Ik denk dat mensen toch liever in een nieuwe trein zitten dan in een trein die 40 jaar oud is.

Die discussie over de WC in de trein vind ik ook onnodig.
De SLT is een stoptrein en over het algemeen zit je er maar een korte tijd in een stoptrein.
De slt is trouwens niet de enige zonder een wc. De protos hebben ook geen wc en dit is dan geen probleem?
En zijn de WC's op de stations dan zo slecht dat je per se in de trein naar de WC wilt?

En over dat de treinen vaak stil vallen in de winter als er sneeuw ligt.
Dat is dan een ontwerpfout. Alle belangrijke installaties liggen bij de NS treinen onder de treinen.
Neem de GTW die uit Zwitserland komt. Alle belangrijke installaties liggen daar op het dak.
Toen er in de winter zoveel treinen reed Veolia gewoon door. Dus...

Gtrz Axel
« Laatst bewerkt op: 18 July 2011, 14:41:44 door axel »
Nederlands stoom!

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 18 July 2011, 14:44:20 »
En zijn de WC's op de stations dan zo slecht dat je per se in de trein naar de WC wilt

Ehhh... die zijn er nauwelijks meer  :-\
No dress rehearsel, this is our life.

gvandersel

• HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
« Reactie #53 Gepost op: 18 July 2011, 15:00:56 »
Ehhh... die zijn er nauwelijks meer  :-\

Correctie. Er zijn er weer 2 bij gekomen ;D ;D ;D
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 18 July 2011, 15:19:58 »
Citaat van: axel link=topic=37849.msg583272#msg583272
De slt is trouwens niet de enige zonder een wc. De protos hebben ook geen wc en dit is dan geen probleem?

Kennelijk wel, want daar bestaan precies dezelfde klachten over.
« Laatst bewerkt op: 18 July 2011, 15:24:58 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

axel

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 18 July 2011, 15:26:55 »
Citaat
Geplaatst door: Marc tramt

Citaat van: axel op Vandaag om 14:24:42

En zijn de WC's op de stations dan zo slecht dat je per se in de trein naar de WC wilt

Ehhh... die zijn er nauwelijks meer 

Op de kleine stations heb je dan geen WC's meer maar op de grote stations heb je toch wel WC's?

Citaat
Citaat van: axel

Jawel, en daar zijn dan ook precies dezelfde klachten over.

Mijn fout :-X

Gtrz Axel
Nederlands stoom!

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #56 Gepost op: 18 July 2011, 15:54:17 »
1. De metro en streekbus worden veel vaker dan de trein aan het begin of het einde van een reis gebruikt. Derhalve speelt het probleem daar minder.
2. Er zijn altijd voorbeelden te vinden waar iets even slecht of slechter is. Een zwaktebod om daarmee een serviceverslechtering goed te praten.
3. Het is een beetje merkwaardig dat aan de ene kant miljoenen worden geïnvesteerd om treinen toegankelijk te maken voor gehandicapten, maar tegelijkertijd mensen met een veel voorkomende (al dan niet chronsiche) aandoening het reizen per trein nagenoeg onmogelijk wordt gemaakt. Ik zou het niet direkt zeuren noemen, dat mensen daar tegen in actie komen.

Huub

Zielig die gehandicapten rijden kris kras door Nederland met vervoer op maat zitten soms uren in een gehandicapten busje op weg naar familie ergens in Nederland daar is ook geen toilet aan boord. Hoor je ze ook niet over klagen of wel. Zij reizen ook wel met de metro zit ook geen toilet in. Trouwens waarom geen vergelijking maken tussen deze nieuwe treinen en het metro netwerk in Rotterdam welke op dit moment het meest uitgebreid is in Nederland. De lijn tussen Spijkenisse en Nesselanden is lang hoor je toch ook niemand zeuren om een toilet. Ik noem het zeuren van mensen die denken voor anderen op te komen maar eigenlijk en heel toepasselijk het over hun eigen behoeften hebben. Let wel op IK werk met mensen met een lichamelijke handicap en heb nog nooit een klacht over toiletten wel of niet aan boord treinen gehad of gehoord. Daarnaast krijg ik meer het idee dat er behoefte is aan OV waar men zelfstandig in en uit kan stappen zonder hulp van derden, dan een toilet.

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #57 Gepost op: 18 July 2011, 17:02:27 »
Sommige berichten hier passen wel heel goed in een tijdsbeeld waar men vooral aan zichzelf denkt en waar alles passend moet zijn aan de eigen behoeften. En andere mensen? Welke andere mensen?... :-\

Ben, er zijn nu eenmaal mensen die lichamelijke problemen hebben waardoor ze misschien plotseling of vaak een wc moeten opzoeken. Hubertus schreef niet dat (alleen maar) gehandicapten behoefte aan een wc kunnen hebben. Maar als je die behoefte van een behoorlijk grote groep mensen als zeuren afdoet, dan zou ik haast gaan hopen dat je zelf eens ervaart wat het betekent als je bijvoorbeeld een spastische darm hebt. Ik weet het helaas wel...

Bart
Groetjes, Bart

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 18 July 2011, 17:13:12 »
Lekker ouwehoeren over Sprinters, ga ik ook maar aan mee doen dan. Ik weet niks over stuk gaan, ik weet niks over personeel dat de pest heeft aan de treinen, ik weet niks over het wel of niet rijden in koude omstandigheden of heel warme omstandigheden (in beide situaties heb ik ze gewoon zien rijden), ik weet niet waarom men ervoor gekozen heeft dat bij elke mededeling telkens "goeden...." (afhankelijk van het tijdstip) moet worden gezegd, ik weet ook niet waarom ze de kleur hebben die ze vandaag de dag hebben.

Wat ik wel weet is dat de reizigersinformatie aanzienlijk beter is dan in "oude" treinstellen. Wat ik ook weet is dat de conducteur nu zicht over de hele trein heeft, als hij/zij zich tenminste niet verstopt in de vrije cabine. Ik weet ook dat op koude dagen de trein lekker warm blijft en op hete dagen lekker koel, met de automatisch sluitende deuren tijdens langer stilstaan. Ik weet ook dat ze bijna geruisloos rijden, lekker snel optrekken en prima zitten.

En als ik naar de plee moet, ga ik gewoon ergens anders!

Richard

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 18 July 2011, 18:18:41 »
Jaa, das niet de bedoeling! Een beetje positief doen op een forum.  ;D
No dress rehearsel, this is our life.