Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:09:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
Probleem met inloggen door Joz
Vandaag om 15:55:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 15:50:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 13:39:20
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
  

Auteur Topic: NS-personeel wordt gek van Sprinter  (gelezen 13209 keer)

Gert1

  • Gast
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #30 Gepost op: 15 July 2011, 17:13:19 »
In Kopenhagen hebben ze ook zo'n automatische metro.
Zijn die deuren tegen de tocht? Ik dacht dat ze een ander (minder vrolijk) doel dienden.

mvg,
Gert

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8629
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #31 Gepost op: 15 July 2011, 17:48:46 »
Nou tocht,

Ik noem het maar zo, uiteindelijk is het luchtverplaatsing veroorzaakt doordat de metrotrein de lucht vanuit de tunnelbuis wegduwt.  Volgens wikipedia zijn er twee redenen voor de deuren. Enerzijds vergroten ze de veiligheid, omdat reizigers niet bij de sporen kunnen komen, anderzijds maken ze een betere klimaatbeheersing van de ruime stations mogelijk. (OK wikipedia is niet zaligmakend, maar dit lijkt mij wel logisch)
Jeroen

Gert1

  • Gast
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #32 Gepost op: 15 July 2011, 17:55:14 »
Dat veiligheidsaspect is waar ik op doelde. Dergelijke systemen zijn natuurlijk alleen maar in te voeren met automatische metro's die altijd op de juiste plaats stoppen.

mvg,
Gert

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #33 Gepost op: 16 July 2011, 17:11:54 »
Ik kan me ook nog iets voorstellen bij een hulpsysteem voor de metrobestuurder dat de laatste paar meter van de remming voor zijn rekening neemt. Zo precies stoppen lijkt me zonder hulpmiddelen welhaast onmogelijk. Zeker als je dat pak um beet 150 keer achter elkaar moet doen tijdens een dienstje....

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1231
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #34 Gepost op: 16 July 2011, 17:36:17 »
Als ik dit topic zo doorlees ben ik blij dat de NS niet in de luchtvaart zit.



Ik heb wel respect voor de NS, dat ze elke keer iets volstrekt nieuws iets kopen en niet bang zijn voor een beetje veld testwerk om kinderziektes eruit te werken.
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #35 Gepost op: 17 July 2011, 00:28:02 »
De fabrikant smeekte zelfs of ze er niets iets mooiers van mochten maken, ze moesten ook om hun reputatie denken  ;D
Maar het gaat niet om mooi of lelijk maar of alles goed werkt ;)
Wij smeken ook bij dat vogelbekdinges om een nieuwe kop...

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3466
    • Mijn van-alles website
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #36 Gepost op: 17 July 2011, 00:49:12 »
400 Mensen ondervraagd en dat levert dus gemiddeld 2,5 klacht per persoon op. Valt erg mee denk ik dan.
En die sanitair discussie... gek genoeg speelt die discussie nooit bij het streekvervoer of interliners en daar zitten de reizigers (en zeker het personeel) ook wel eens een tijdje in.
Maar in standaard lijnbussen hebben al vanaf begin af aan geen toiletten gezeten... In treinen wordt het steeds minder, en vooral NS lijkt niet te snappen dat de trein voor de meeste mensen slechts 1 onderdeel is van hun reis...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #37 Gepost op: 17 July 2011, 08:12:46 »
Als je als chauffeur in een bus zit is het makkelijker om onderweg een boompje of heg uit te zoeken voor een sanitaire stop.
In de trein wordt dat wat lastiger.  ;)

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #38 Gepost op: 17 July 2011, 13:39:29 »
'men' vondt het best mooi...  ???
De Railhopper stamt uit begin jaren´90 dus dat ontwerp is ook al bijna 20 jaar oud.... om die nou te gaan bestellen.
Sprinters uit de jaren 70 zijn nog ouder deze zijn ook geheel vernieuwd en zien er weer ultra modern eruit.
Eh plan V hebben we zometeen bijna 50 jaar gezien? een tijdloze trein noem ik dat.

Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #39 Gepost op: 17 July 2011, 13:55:41 »
Daar komt nog bij dat de jongste generatie Plan V die nu nog op Zwolle-Emmen rijdt evenoud is als de eerste Sprinters, dus eigenlijk zouden die nog een revisie verdienen.
Mvgr Jan Wiebrand

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #40 Gepost op: 17 July 2011, 14:10:05 »
Echter is de techniek en het uiterlijk verouderd.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #41 Gepost op: 17 July 2011, 14:14:20 »
Het uiterlijk misschien, maar de techniek is wintervast en zo degelijk als het maar kan.
Mvgr Jan Wiebrand

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #42 Gepost op: 17 July 2011, 14:18:19 »
Mat '64 reed gewoon door terwijl het meeste moderne materieel stilstond de afgelopen twee winters, dus wat is dan verouderd ??? En het uiterlijk verouderd? Da's denk ik ook een kwestie van smaak, dat verschilt per persoon.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #43 Gepost op: 17 July 2011, 14:20:07 »
Maar wel verouderd. En wintervast misschien, maar ik heb inmiddels al meerdere malen een Vtje gezien die vlak voor het einde van de rit de gehele snelschakeling ofzo eruit had liggen met een zwaar vloekende machinist als gevolg, omdat die de halve wisselstraat dicht hield. ::) Dus zomervast wil ik het niet meer noemen.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #44 Gepost op: 17 July 2011, 22:45:43 »
Je zal wel snelschakelaar bedoelen, maar als je niet weet hoe dat ding werkt heeft je verhaal ook geen zin.

Daarnaast is de techniek van een mat'64 misschien danwel betrouwbaar, maar tevens energieverslindend en daarmee allang niet meer van deze tijd...