Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:43:56
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 22:40:47
Station Roodeschool door phdirk
Vandaag om 22:22:26
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: NS-personeel wordt gek van Sprinter  (gelezen 12273 keer)

Gert1

  • Gast
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #30 Gepost op: 15 July 2011, 17:13:19 »
In Kopenhagen hebben ze ook zo'n automatische metro.
Zijn die deuren tegen de tocht? Ik dacht dat ze een ander (minder vrolijk) doel dienden.

mvg,
Gert

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #31 Gepost op: 15 July 2011, 17:48:46 »
Nou tocht,

Ik noem het maar zo, uiteindelijk is het luchtverplaatsing veroorzaakt doordat de metrotrein de lucht vanuit de tunnelbuis wegduwt.  Volgens wikipedia zijn er twee redenen voor de deuren. Enerzijds vergroten ze de veiligheid, omdat reizigers niet bij de sporen kunnen komen, anderzijds maken ze een betere klimaatbeheersing van de ruime stations mogelijk. (OK wikipedia is niet zaligmakend, maar dit lijkt mij wel logisch)
Jeroen

Gert1

  • Gast
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #32 Gepost op: 15 July 2011, 17:55:14 »
Dat veiligheidsaspect is waar ik op doelde. Dergelijke systemen zijn natuurlijk alleen maar in te voeren met automatische metro's die altijd op de juiste plaats stoppen.

mvg,
Gert

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #33 Gepost op: 16 July 2011, 17:11:54 »
Ik kan me ook nog iets voorstellen bij een hulpsysteem voor de metrobestuurder dat de laatste paar meter van de remming voor zijn rekening neemt. Zo precies stoppen lijkt me zonder hulpmiddelen welhaast onmogelijk. Zeker als je dat pak um beet 150 keer achter elkaar moet doen tijdens een dienstje....

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #34 Gepost op: 16 July 2011, 17:36:17 »
Als ik dit topic zo doorlees ben ik blij dat de NS niet in de luchtvaart zit.



Ik heb wel respect voor de NS, dat ze elke keer iets volstrekt nieuws iets kopen en niet bang zijn voor een beetje veld testwerk om kinderziektes eruit te werken.

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #35 Gepost op: 17 July 2011, 00:28:02 »
De fabrikant smeekte zelfs of ze er niets iets mooiers van mochten maken, ze moesten ook om hun reputatie denken  ;D
Maar het gaat niet om mooi of lelijk maar of alles goed werkt ;)
Wij smeken ook bij dat vogelbekdinges om een nieuwe kop...

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #36 Gepost op: 17 July 2011, 00:49:12 »
400 Mensen ondervraagd en dat levert dus gemiddeld 2,5 klacht per persoon op. Valt erg mee denk ik dan.
En die sanitair discussie... gek genoeg speelt die discussie nooit bij het streekvervoer of interliners en daar zitten de reizigers (en zeker het personeel) ook wel eens een tijdje in.
Maar in standaard lijnbussen hebben al vanaf begin af aan geen toiletten gezeten... In treinen wordt het steeds minder, en vooral NS lijkt niet te snappen dat de trein voor de meeste mensen slechts 1 onderdeel is van hun reis...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #37 Gepost op: 17 July 2011, 08:12:46 »
Als je als chauffeur in een bus zit is het makkelijker om onderweg een boompje of heg uit te zoeken voor een sanitaire stop.
In de trein wordt dat wat lastiger.  ;)

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #38 Gepost op: 17 July 2011, 13:39:29 »
'men' vondt het best mooi...  ???
De Railhopper stamt uit begin jaren´90 dus dat ontwerp is ook al bijna 20 jaar oud.... om die nou te gaan bestellen.
Sprinters uit de jaren 70 zijn nog ouder deze zijn ook geheel vernieuwd en zien er weer ultra modern eruit.
Eh plan V hebben we zometeen bijna 50 jaar gezien? een tijdloze trein noem ik dat.

Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #39 Gepost op: 17 July 2011, 13:55:41 »
Daar komt nog bij dat de jongste generatie Plan V die nu nog op Zwolle-Emmen rijdt evenoud is als de eerste Sprinters, dus eigenlijk zouden die nog een revisie verdienen.
Mvgr Jan Wiebrand

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #40 Gepost op: 17 July 2011, 14:10:05 »
Echter is de techniek en het uiterlijk verouderd.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #41 Gepost op: 17 July 2011, 14:14:20 »
Het uiterlijk misschien, maar de techniek is wintervast en zo degelijk als het maar kan.
Mvgr Jan Wiebrand

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #42 Gepost op: 17 July 2011, 14:18:19 »
Mat '64 reed gewoon door terwijl het meeste moderne materieel stilstond de afgelopen twee winters, dus wat is dan verouderd ??? En het uiterlijk verouderd? Da's denk ik ook een kwestie van smaak, dat verschilt per persoon.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #43 Gepost op: 17 July 2011, 14:20:07 »
Maar wel verouderd. En wintervast misschien, maar ik heb inmiddels al meerdere malen een Vtje gezien die vlak voor het einde van de rit de gehele snelschakeling ofzo eruit had liggen met een zwaar vloekende machinist als gevolg, omdat die de halve wisselstraat dicht hield. ::) Dus zomervast wil ik het niet meer noemen.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:NS-personeel wordt gek van Sprinter
« Reactie #44 Gepost op: 17 July 2011, 22:45:43 »
Je zal wel snelschakelaar bedoelen, maar als je niet weet hoe dat ding werkt heeft je verhaal ook geen zin.

Daarnaast is de techniek van een mat'64 misschien danwel betrouwbaar, maar tevens energieverslindend en daarmee allang niet meer van deze tijd...