Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinreizen met m'n vader door Keska
Vandaag om 10:16:51
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Pauldg
Vandaag om 10:16:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 10:07:34
DR4024 door Michaƫl dB
Vandaag om 09:59:28
NS 8400 van Werps door FritsT
Vandaag om 09:58:13
ABLOAD gaat stoppen door spoorzeven
Vandaag om 09:54:26
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door RK
Vandaag om 09:38:48
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Simplex
Vandaag om 09:06:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:24:01
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door zuylen
Vandaag om 05:02:25
weerstandje en relais door Hans van Kampen
Vandaag om 00:37:21
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 00:13:44
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
22 april 2024, 23:12:32
Bauarbeiten im gange door gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo door RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel door MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen. door AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
22 april 2024, 21:29:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78 door Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito door Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
22 april 2024, 19:26:28
Bisonkit verdunner door Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002 door Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 april 2024, 16:44:20
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 182054 keer)

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #525 Gepost op: 07 april 2012, 14:49:36 »
Foto's zijn voor deze jongen (nog) een probleem. Dan moet mij eerst verdiepen hoe ik de camera van mijn vrouw kan arresteren, vervolgens hoe die werkt, hoe ik een plaatje op de PC krijg en dan hoe ik dat weer op het forum krijg. Sorry, nu nog even niet.
Er moeten, wat mij betreft, nog trapjes aangezet worden, slangetjes en meer van dat soort priegelwerk en 1 vouwbalg wil ik ingeklapt hebben, zaken waarvan ik van te voren denk, dat kan alleen maar fout gaan. Achteraf valt dat gelukkig meestal wel mee, maar er is een soort "psychologische barriere". Als u begrijpt wat ik bedoel.

Gerard

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #526 Gepost op: 07 april 2012, 17:02:16 »
Vandaag m'n vooroorlogse binnen gekregen, nog geen plaatjes maar al wel
even goed bekeken, er mist niks, laat staan dat er wat defect uit de doos is
gekomen.

Echter een kleine kanttekening, de flenzen zijn te dik en klemmen tussen de
wisseltongen en strijkrails van mijn Tillig wissels dus ik moet eerst op zoek
naar vervangende assen.

Voor die gene die niet precies begrijpt wat ik bedoel, vergelijk ze maar even met
een asje van Roco o.i.d.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #527 Gepost op: 07 april 2012, 21:14:48 »
Aantal opmerkingen over deze en gene winkelier gewist, aangezien het tegen ons beleid indruist. (En nee, het gaat hier niet om vriendjespolitiek, om alvast de volgende vraag te anticiperen.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5543
  • Team Mitropa
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #528 Gepost op: 07 april 2012, 21:28:45 »
das lullig , nou weet die jongen niet meer bij wie hij zich melden moet voor een gratis kop koffie ;D

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
  • groentewagon
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #529 Gepost op: 09 april 2012, 17:50:51 »
op site van artitrec staan fotoos van deze week uit te leveren stalen D's. Ook is site van gerard van de weerd www.seinarm.nl bijzonder interresant vor treinsamenstellingen van stalen D maar ook voor andere materiaaltype van van NS.
afz Piet
« Laatst bewerkt op: 10 april 2012, 10:46:27 door piet keppel »

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #530 Gepost op: 09 april 2012, 19:25:57 »
Vandaag m'n vooroorlogse binnen gekregen, nog geen plaatjes maar al wel
even goed bekeken, er mist niks, laat staan dat er wat defect uit de doos is
gekomen.

Echter een kleine kanttekening, de flenzen zijn te dik en klemmen tussen de
wisseltongen en strijkrails van mijn Tillig wissels dus ik moet eerst op zoek
naar vervangende assen.

Voor die gene die niet precies begrijpt wat ik bedoel, vergelijk ze maar even met
een asje van Roco o.i.d.

Gr.

Robbert Jan.

merkwaardig, ik heb de 6012 uit de eerste batch en die kart perfect op Tillig...

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #531 Gepost op: 10 april 2012, 14:55:09 »
De eerste rijtests: kleine teleurstelling. Ook bij mij probleempjes bij Roco-Line en Atlas wissels. Bij nadere beschouwing lijkt het er op dat de wielen van elkaar moeten worden gedrukt, zodat de flenzen tussen de rail en de "guardrail" vallen. Nu gaat de flens over de guardrail (ik denk dat op M-rails geen problemen zullen optreden)
Ik wacht nu op een reactie van Artitec hoe dit het best kan worden veranderd. Zodra ik die heb meld ik hem hier.

Groetjes,

Gerard

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #532 Gepost op: 11 april 2012, 16:16:48 »
Vanavond (nacht) foto reportage van de 20.246.08 en de 20.248.02

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #533 Gepost op: 11 april 2012, 18:19:25 »
De eerste rijtests: kleine teleurstelling. Ook bij mij probleempjes bij Roco-Line en Atlas wissels. Bij nadere beschouwing lijkt het er op dat de wielen van elkaar moeten worden gedrukt, zodat de flenzen tussen de rail en de "guardrail" vallen. Nu gaat de flens over de guardrail (ik denk dat op M-rails geen problemen zullen optreden)
Je kunt het ook makkelijk zelf nameten, het beste met een schuifmaat. De afstand tussen de wielen (dus aan de binnenkant) moet 14,4 mm zijn. Ik heb dit bij een aantal wagons even nagemeten (o.a. Artitec Plan E) en ze zijn allemaal 14,4 of 14,5 mm.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6523
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #534 Gepost op: 11 april 2012, 20:31:27 »
Stalen D is 13,95mm., ze hebben aan de binnenkant ook een aparte vorm.
Op Peco 75 levert het geen problemen op, wel klemde hij wat bij een stukje bestrating tussen de rails bij een overweg.

Stephan.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #535 Gepost op: 12 april 2012, 00:48:26 »

Maar ik heb nu twee modellen laten rijden op de baan in aanbouw, zowel trek als duw, en ze ontsporen niet, lopen niet tegen strijkregels aan of wisseltongen. Lopen ook soepel. Tikje en ze gaan zeg maar.

Ik heb Rocoline wissels, inclusief boogwissels...
Ik heb wel alleen maar lange wissels in het baanplan zitten.
Verder zitten alle onderdelen er al op. Dus ik hoef niets te plaatsen.
Het lijkt erop dat het zakje onderdelen uit reserve onderdelen bestaat en wat stroomafnemers.
Verslag komt zo online.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #536 Gepost op: 12 april 2012, 01:03:00 »
Zoals ook te lezen viel in een andere reactie, de wielen zitten te ver
op de as geperst waardoor de afstand tussen de wielen te klein is.
Daardoor klemden ze ook in m'n Tillig wissel. (engelsman)

Ik heb inmiddels asjes van Flm er onder past perfect en het
probleem is opgelost. (nummer weet ik niet, 't is uit de grote hoop)

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #537 Gepost op: 12 april 2012, 02:02:17 »
De bespreking

is hier te vinden

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #538 Gepost op: 12 april 2012, 06:11:23 »
Chris,

Dank voor de bespreking. Kleurt de .02 goed met de ICR?

dirkjan

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5820
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #539 Gepost op: 12 april 2012, 07:45:46 »

De bespreking


Fraai, dank je wel voor het werk. (y)

Gr, Ben.