Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 205064 keer)

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #525 Gepost op: 07 April 2012, 14:49:36 »
Foto's zijn voor deze jongen (nog) een probleem. Dan moet mij eerst verdiepen hoe ik de camera van mijn vrouw kan arresteren, vervolgens hoe die werkt, hoe ik een plaatje op de PC krijg en dan hoe ik dat weer op het forum krijg. Sorry, nu nog even niet.
Er moeten, wat mij betreft, nog trapjes aangezet worden, slangetjes en meer van dat soort priegelwerk en 1 vouwbalg wil ik ingeklapt hebben, zaken waarvan ik van te voren denk, dat kan alleen maar fout gaan. Achteraf valt dat gelukkig meestal wel mee, maar er is een soort "psychologische barriere". Als u begrijpt wat ik bedoel.

Gerard

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3526
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #526 Gepost op: 07 April 2012, 17:02:16 »
Vandaag m'n vooroorlogse binnen gekregen, nog geen plaatjes maar al wel
even goed bekeken, er mist niks, laat staan dat er wat defect uit de doos is
gekomen.

Echter een kleine kanttekening, de flenzen zijn te dik en klemmen tussen de
wisseltongen en strijkrails van mijn Tillig wissels dus ik moet eerst op zoek
naar vervangende assen.

Voor die gene die niet precies begrijpt wat ik bedoel, vergelijk ze maar even met
een asje van Roco o.i.d.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #527 Gepost op: 07 April 2012, 21:14:48 »
Aantal opmerkingen over deze en gene winkelier gewist, aangezien het tegen ons beleid indruist. (En nee, het gaat hier niet om vriendjespolitiek, om alvast de volgende vraag te anticiperen.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #528 Gepost op: 07 April 2012, 21:28:45 »
das lullig , nou weet die jongen niet meer bij wie hij zich melden moet voor een gratis kop koffie ;D

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #529 Gepost op: 09 April 2012, 17:50:51 »
op site van artitrec staan fotoos van deze week uit te leveren stalen D's. Ook is site van gerard van de weerd www.seinarm.nl bijzonder interresant vor treinsamenstellingen van stalen D maar ook voor andere materiaaltype van van NS.
afz Piet
« Laatst bewerkt op: 10 April 2012, 10:46:27 door piet keppel »

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #530 Gepost op: 09 April 2012, 19:25:57 »
Vandaag m'n vooroorlogse binnen gekregen, nog geen plaatjes maar al wel
even goed bekeken, er mist niks, laat staan dat er wat defect uit de doos is
gekomen.

Echter een kleine kanttekening, de flenzen zijn te dik en klemmen tussen de
wisseltongen en strijkrails van mijn Tillig wissels dus ik moet eerst op zoek
naar vervangende assen.

Voor die gene die niet precies begrijpt wat ik bedoel, vergelijk ze maar even met
een asje van Roco o.i.d.

Gr.

Robbert Jan.

merkwaardig, ik heb de 6012 uit de eerste batch en die kart perfect op Tillig...

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #531 Gepost op: 10 April 2012, 14:55:09 »
De eerste rijtests: kleine teleurstelling. Ook bij mij probleempjes bij Roco-Line en Atlas wissels. Bij nadere beschouwing lijkt het er op dat de wielen van elkaar moeten worden gedrukt, zodat de flenzen tussen de rail en de "guardrail" vallen. Nu gaat de flens over de guardrail (ik denk dat op M-rails geen problemen zullen optreden)
Ik wacht nu op een reactie van Artitec hoe dit het best kan worden veranderd. Zodra ik die heb meld ik hem hier.

Groetjes,

Gerard

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #532 Gepost op: 11 April 2012, 16:16:48 »
Vanavond (nacht) foto reportage van de 20.246.08 en de 20.248.02

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2851
    • Richie's homepage
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #533 Gepost op: 11 April 2012, 18:19:25 »
De eerste rijtests: kleine teleurstelling. Ook bij mij probleempjes bij Roco-Line en Atlas wissels. Bij nadere beschouwing lijkt het er op dat de wielen van elkaar moeten worden gedrukt, zodat de flenzen tussen de rail en de "guardrail" vallen. Nu gaat de flens over de guardrail (ik denk dat op M-rails geen problemen zullen optreden)
Je kunt het ook makkelijk zelf nameten, het beste met een schuifmaat. De afstand tussen de wielen (dus aan de binnenkant) moet 14,4 mm zijn. Ik heb dit bij een aantal wagons even nagemeten (o.a. Artitec Plan E) en ze zijn allemaal 14,4 of 14,5 mm.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #534 Gepost op: 11 April 2012, 20:31:27 »
Stalen D is 13,95mm., ze hebben aan de binnenkant ook een aparte vorm.
Op Peco 75 levert het geen problemen op, wel klemde hij wat bij een stukje bestrating tussen de rails bij een overweg.

Stephan.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #535 Gepost op: 12 April 2012, 00:48:26 »

Maar ik heb nu twee modellen laten rijden op de baan in aanbouw, zowel trek als duw, en ze ontsporen niet, lopen niet tegen strijkregels aan of wisseltongen. Lopen ook soepel. Tikje en ze gaan zeg maar.

Ik heb Rocoline wissels, inclusief boogwissels...
Ik heb wel alleen maar lange wissels in het baanplan zitten.
Verder zitten alle onderdelen er al op. Dus ik hoef niets te plaatsen.
Het lijkt erop dat het zakje onderdelen uit reserve onderdelen bestaat en wat stroomafnemers.
Verslag komt zo online.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3526
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #536 Gepost op: 12 April 2012, 01:03:00 »
Zoals ook te lezen viel in een andere reactie, de wielen zitten te ver
op de as geperst waardoor de afstand tussen de wielen te klein is.
Daardoor klemden ze ook in m'n Tillig wissel. (engelsman)

Ik heb inmiddels asjes van Flm er onder past perfect en het
probleem is opgelost. (nummer weet ik niet, 't is uit de grote hoop)

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #537 Gepost op: 12 April 2012, 02:02:17 »
De bespreking

is hier te vinden

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #538 Gepost op: 12 April 2012, 06:11:23 »
Chris,

Dank voor de bespreking. Kleurt de .02 goed met de ICR?

dirkjan

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6686
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #539 Gepost op: 12 April 2012, 07:45:46 »

De bespreking


Fraai, dank je wel voor het werk. (y)

Gr, Ben.