Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn-bouw Indonesie door Hans K
Vandaag om 19:44:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
Vandaag om 19:08:07
Koppelingsmechanisme klemt? door grossraumwagen
Vandaag om 19:03:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 19:01:41
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
Vandaag om 18:33:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
Vandaag om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Welke winkel voert deze merken? door Rondje_HO
Vandaag om 12:37:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 213023 keer)

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #525 Gepost op: 07 April 2012, 14:49:36 »
Foto's zijn voor deze jongen (nog) een probleem. Dan moet mij eerst verdiepen hoe ik de camera van mijn vrouw kan arresteren, vervolgens hoe die werkt, hoe ik een plaatje op de PC krijg en dan hoe ik dat weer op het forum krijg. Sorry, nu nog even niet.
Er moeten, wat mij betreft, nog trapjes aangezet worden, slangetjes en meer van dat soort priegelwerk en 1 vouwbalg wil ik ingeklapt hebben, zaken waarvan ik van te voren denk, dat kan alleen maar fout gaan. Achteraf valt dat gelukkig meestal wel mee, maar er is een soort "psychologische barriere". Als u begrijpt wat ik bedoel.

Gerard

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #526 Gepost op: 07 April 2012, 17:02:16 »
Vandaag m'n vooroorlogse binnen gekregen, nog geen plaatjes maar al wel
even goed bekeken, er mist niks, laat staan dat er wat defect uit de doos is
gekomen.

Echter een kleine kanttekening, de flenzen zijn te dik en klemmen tussen de
wisseltongen en strijkrails van mijn Tillig wissels dus ik moet eerst op zoek
naar vervangende assen.

Voor die gene die niet precies begrijpt wat ik bedoel, vergelijk ze maar even met
een asje van Roco o.i.d.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #527 Gepost op: 07 April 2012, 21:14:48 »
Aantal opmerkingen over deze en gene winkelier gewist, aangezien het tegen ons beleid indruist. (En nee, het gaat hier niet om vriendjespolitiek, om alvast de volgende vraag te anticiperen.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #528 Gepost op: 07 April 2012, 21:28:45 »
das lullig , nou weet die jongen niet meer bij wie hij zich melden moet voor een gratis kop koffie ;D

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #529 Gepost op: 09 April 2012, 17:50:51 »
op site van artitrec staan fotoos van deze week uit te leveren stalen D's. Ook is site van gerard van de weerd www.seinarm.nl bijzonder interresant vor treinsamenstellingen van stalen D maar ook voor andere materiaaltype van van NS.
afz Piet
« Laatst bewerkt op: 10 April 2012, 10:46:27 door piet keppel »

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #530 Gepost op: 09 April 2012, 19:25:57 »
Vandaag m'n vooroorlogse binnen gekregen, nog geen plaatjes maar al wel
even goed bekeken, er mist niks, laat staan dat er wat defect uit de doos is
gekomen.

Echter een kleine kanttekening, de flenzen zijn te dik en klemmen tussen de
wisseltongen en strijkrails van mijn Tillig wissels dus ik moet eerst op zoek
naar vervangende assen.

Voor die gene die niet precies begrijpt wat ik bedoel, vergelijk ze maar even met
een asje van Roco o.i.d.

Gr.

Robbert Jan.

merkwaardig, ik heb de 6012 uit de eerste batch en die kart perfect op Tillig...

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #531 Gepost op: 10 April 2012, 14:55:09 »
De eerste rijtests: kleine teleurstelling. Ook bij mij probleempjes bij Roco-Line en Atlas wissels. Bij nadere beschouwing lijkt het er op dat de wielen van elkaar moeten worden gedrukt, zodat de flenzen tussen de rail en de "guardrail" vallen. Nu gaat de flens over de guardrail (ik denk dat op M-rails geen problemen zullen optreden)
Ik wacht nu op een reactie van Artitec hoe dit het best kan worden veranderd. Zodra ik die heb meld ik hem hier.

Groetjes,

Gerard

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #532 Gepost op: 11 April 2012, 16:16:48 »
Vanavond (nacht) foto reportage van de 20.246.08 en de 20.248.02

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2870
    • Richie's homepage
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #533 Gepost op: 11 April 2012, 18:19:25 »
De eerste rijtests: kleine teleurstelling. Ook bij mij probleempjes bij Roco-Line en Atlas wissels. Bij nadere beschouwing lijkt het er op dat de wielen van elkaar moeten worden gedrukt, zodat de flenzen tussen de rail en de "guardrail" vallen. Nu gaat de flens over de guardrail (ik denk dat op M-rails geen problemen zullen optreden)
Je kunt het ook makkelijk zelf nameten, het beste met een schuifmaat. De afstand tussen de wielen (dus aan de binnenkant) moet 14,4 mm zijn. Ik heb dit bij een aantal wagons even nagemeten (o.a. Artitec Plan E) en ze zijn allemaal 14,4 of 14,5 mm.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #534 Gepost op: 11 April 2012, 20:31:27 »
Stalen D is 13,95mm., ze hebben aan de binnenkant ook een aparte vorm.
Op Peco 75 levert het geen problemen op, wel klemde hij wat bij een stukje bestrating tussen de rails bij een overweg.

Stephan.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #535 Gepost op: 12 April 2012, 00:48:26 »

Maar ik heb nu twee modellen laten rijden op de baan in aanbouw, zowel trek als duw, en ze ontsporen niet, lopen niet tegen strijkregels aan of wisseltongen. Lopen ook soepel. Tikje en ze gaan zeg maar.

Ik heb Rocoline wissels, inclusief boogwissels...
Ik heb wel alleen maar lange wissels in het baanplan zitten.
Verder zitten alle onderdelen er al op. Dus ik hoef niets te plaatsen.
Het lijkt erop dat het zakje onderdelen uit reserve onderdelen bestaat en wat stroomafnemers.
Verslag komt zo online.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #536 Gepost op: 12 April 2012, 01:03:00 »
Zoals ook te lezen viel in een andere reactie, de wielen zitten te ver
op de as geperst waardoor de afstand tussen de wielen te klein is.
Daardoor klemden ze ook in m'n Tillig wissel. (engelsman)

Ik heb inmiddels asjes van Flm er onder past perfect en het
probleem is opgelost. (nummer weet ik niet, 't is uit de grote hoop)

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #537 Gepost op: 12 April 2012, 02:02:17 »
De bespreking

is hier te vinden

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #538 Gepost op: 12 April 2012, 06:11:23 »
Chris,

Dank voor de bespreking. Kleurt de .02 goed met de ICR?

dirkjan

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6759
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #539 Gepost op: 12 April 2012, 07:45:46 »

De bespreking


Fraai, dank je wel voor het werk. (y)

Gr, Ben.