Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
Vandaag om 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 21:50:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3145987 keer)

Simplex

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #2910 Gepost op: 05 January 2013, 21:45:11 »
Fraai Ed, zeer fraai  (y)
Mvh Steef

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2911 Gepost op: 05 January 2013, 21:50:07 »
Mooi hoor Ed.  (y)
Je bent een echte kunstenaar, ik ben jaloers op je. Mijn plug hangt nog steeds los.  :-[
Alleen als ik het eerlijk mag zeggen, staat het vakwerkhuisje op de een na laatste foto daar dan wel op de goede plek?

Hoe hoog wordt de nieuwe achtergrond?

Leen.

Bello

• Offline Offline
  • Trains are Toys, Toys are trains
    • Leovardia
« Reactie #2912 Gepost op: 05 January 2013, 22:17:51 »
Ed, wat een mooie baan, mooie details, ik ben altijd nieuwsgierig naar het baanplan, heb je dat ook?

En Leen, bedankt voor de tip voor de teakrijtuigen, dat ga ik proberen.

Gr Bert

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #2913 Gepost op: 05 January 2013, 23:51:27 »
Leen, het zijn idd dergelijke rijtuigen!:

De rijtuigenset van Bachmann US

Bachmann US - Bachmann Irl/VK ter vergelijking:
Met andere bedrijfsnrs. De US versie heeft klassieke 'Continentale' koppelingen
De versie van Irl/VK halfbreede koppelingen (Dapol)

Hier, samen met m'n Bachmann 2-6-0 N Class 'Woolwich' loc. Deze werd op 512 stuks geproduceeerd en met certificatie. Deze heeft het nr 250.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #2914 Gepost op: 06 January 2013, 10:26:52 »
Dank, dank, dank voor de complimenten. Ik beschouw mezelf echt als een beginner op dit gebied hoor! Zo heb ik er voor gekozen de rails niet te schilderen en in te bedden. Ze liggen dus bovenop het geballaste trackbed. Daarnaast ben ik nog steeds niet helemaal los op het maken van mooi wild gras met een elektrostatische grasstrooier. Die laatste heb ik overigens wél zelf gemaakt en die doet het zeer goed. Daar ben ik wel een beetje trots op. :)
Leen, je hebt het wel heel goed gezien van dat vakwerkhuisje  ;) het staat er een beetje verloren bij. De bedoeling is dat het de crossing keepers woning wordt maar ik moet er nog een hoop aan doen. Zo moet er een tuin komen, moeten er nog glaasjes in de ramen, etc. Hij komt dus wel ongeveer op die plek maar moet nog worden ingebed in de scenery.

Bert, ik zal vanavond het baanplan uploaden.
Ed

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #2915 Gepost op: 06 January 2013, 10:29:24 »
@Leen
Dank voor de info, ik ga zeker proberen dit jaar naar Ally Pally te gaan, nu nog even in overleg met SWMBO   ;). Gaan jullie dit jaar weer?

@Ed
Heel erg mooi, de foto's zijn een bron van inspiratie. Ben benieuwd hoe je die gebouwen en bomen hebt gemaakt, kun je daar meer over vertellen (of heb je dat al eerder elders gedaan?)

@Bert,
Ik zal proberen nog wat detailfoto's van die A6 en die J50 (ex A5) te maken, ik ge binnenkort wat experimenteren met de camera om betere detail foto's te maken.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2916 Gepost op: 06 January 2013, 11:30:04 »
@ Jan
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Stanier deze rijtuigen naar Ierland heeft gedirigeerd en dat ze daarom in Ierland Staniers genoemd worden. Wat denk jij ervan?
Ja, de Woolwich loks incl. geschiedenis heb ik indertijd langs zien komen in de diverse bladen.
Ben jij ook van plan om in maart naar de Ally Pally show te gaan? Bij jou is het bijna om de hoek.  ;D

@Rob
Het is 90% zeker dat ik naar de Ally Pally ga, maar dan gelijk ook even bijv. naar de Bluebell en misschien nog 1 of 2 dingen, kortweg een tripje van een lang weekend. Ik heb het in de drukke  ;D agenda al vrijgehouden.
Ben benieuwd naar meer foto's, vooral over hoe de loks in elkaar zitten en wat voor uitvoering jij ze wil geven.

@Ed
Ergens in dit forum staat een mooi bruikbaar draadje van alweer een tijdje geleden waarin Karst Drenth voordoet en uitlegt hoe hij mooi gras maakt.
Ik denk dat crossing keeper's cottages geen vakwerkhuisjes waren maar spoorwegarchitectuur. Het is maar een tip hoor.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 January 2013, 11:42:53 door Stoomboy »

morris1

• Offline Offline
« Reactie #2917 Gepost op: 06 January 2013, 12:51:00 »
Hallo Forum leden,

Zoals ik hierboven reeds vermelde  heb ik een D11/2 aangeschaft van Bachmann  "The lady of the lake".
Daar er momenteel geen sound te vinden is voor deze lok, niet bij South West Digital of ESU in Europa, hierbij mijn vraag:
Als ik het goed begrijp had deze lok een tweecylinder stoom engine ??
En heeft misschien iemand enig idee waar deze lok meest zou kunnen vergeleken worden in europa?( kwestie van de juiste sound te kunnen downloaden bij ESU.

Met vriendelijke groet,

Morris

morris1

• Offline Offline
« Reactie #2919 Gepost op: 06 January 2013, 14:35:08 »
Ok, bedankt Leen. :)

grtjs,

Morris

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #2920 Gepost op: 06 January 2013, 15:54:54 »
@ Jan
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Stanier deze rijtuigen naar Ierland heeft gedirigeerd en dat ze daarom in Ierland Staniers genoemd worden. Wat denk jij ervan?
Ja, de Woolwich loks incl. geschiedenis heb ik indertijd langs zien komen in de diverse bladen.
Ben jij ook van plan om in maart naar de Ally Pally show te gaan? Bij jou is het bijna om de hoek.  ;D

Leen.

Veel over die 'dingen' weet ik niet (= niet echt het tijdperk die ik voor ogen heb). M'n eerste Bachmann loc was een 'BR 47 class'. 'k Was zo aangenaam verrast door de goede rijeigenschappen/prijs/kwaliteit, dat wanneer een aanbod van die speciale uitgifte v/d Ierse Woolwich 2-6-0 N Class loc zich een 4 jaren terug zich voordeed op E-Bay, er gelijk voor gegaan ben. (N°250 leek me een mooi als certificatienr). Dit gelijktijdig met 2 van die Stanier/Maroons of hoe je het ook wens te noemen. Echter de te grote koppelingen pastten niet aan de haak van de loc.
Eventjes later kon ik een CIE 0-4-0 rangeerlocje op de kop tikken van Hornby, waar die wel aan de sleep konden.
Met de komst van die 3 Amerikaanse Ieren met 'gewone' koppelingen, zie ik nu hoe ik de koppelingen kan aanpassen.
Zo kan ik nu een mooie stam maken met 5 rijtuigen, met elk verschillende bedrijfsnrs.
(Hoewel: misschien doe ik toch het 2è 3è klass rijtuig met remmershuisje wel opnieuw van de hand)

De Woolwich loc is immiddels digitaal omgezet met een kleine TCS decoder (de ESU/Bachmann/Hornby decoders waren te groot). Hélaas 'huppelt' de loc nu zowat over de baan, want ik krijg de tandwielen in de tandwielkast niet echt zuiver met de drijfstangen.

De Ally Pally doen we niet. Als Ierlandliefhebber/Kelt, zijn er een pak events tijdens de maanden februari-maart-april waar we met onze vereniging te gast zijn of zelf aan meewerken.
En met St. Pats zitten we in Cork (kan ik me uit gaan leven bij Marks Models > budget reeds voorzien!).
En ik ben niet echt een liefhebber van London zelf. Met de wagen blijf ik liever buiten Londen.
Een volle dag snuffelen op een modelspoorbeurs doe ik niet. De rest v/d dag laat ik liever over aan de andere helft van m'n trouwboekje.
Indien ik vrij kan krijgen voor de Chatham Show in juni, dan gaan we voor deze. Kunnen we nog een stukje Kent (her)ontdekken. (is ons vorig jaar enorm bevallen!) http://www.chatham-mrc.com/show OPGEPAST! ANDERE LOCATIE!:
"The Show will be held at the newly expanded Medway Park Leisure Centre, Mill Road, Gillingham, Kent, ME7 1HF, on Saturday 15th June 10am-5pm and Sunday 16th June 10am-4pm."

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #2921 Gepost op: 06 January 2013, 17:29:00 »
@Leen,
Ik wist niet dat vakwerkhuisjes niet voor Crossing Keepers gebruikt mochten worden. Uiteraard mag je zoiets gewoon melden. Als het niet correct is dan is het niet correct. Hier is nu even geen plaats voor 'modellers license'  :D We gaan dus op zoek naar iets anders. Heb je nog tips hiervoor? ::)

@Bert,
Zoals beloofd onderstaand het trackplan zoals ik het nu heb liggen. Het is een flinke layout. Bij elkaar zo'n 70 meter rails.
Waar ik nog wat moeite mee heb is om een soort dienstregeling te maken. Ik kom nu vaak niet verder dan rondjes rijden en daar wil ik eigenlijk een beetje van af, zonder overigens de mogelijkheid uit te sluiten. Daarom blijft de baan wel rondlopen. Maar het moet toch mogelijk zijn om verschillende treinen in een soort tijdschema op te nemen?   ???

Ten opzichte van de tekening heb ik nog wel twee kleine wijzigingen gemaakt tijdens het leggen. De twee sporen achter perron 2 van Sheffield Park (links op de tekening) liggen nu strak achter het perron langs. Verder is de aftakking in de binnenring rechts ook iets anders gelegd. Daar komt nu een zgn. Dairy waar melkwagons kunnen worden afgevuld. De Dairy ga ik in de komende maanden 'scratchbuilden'.  :)

@Rob,
Rob ik heb op pagina 193 uitgelegd hoe ik die bomen heb gemaakt. Kijk maar even. Het gras, daar kom ik wel uit. Het is meer dat je er wat handigheid (en geduld!  >:() in moet krijgen.

Ed
« Laatst bewerkt op: 06 January 2013, 17:32:51 door Merlin674 »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2922 Gepost op: 06 January 2013, 17:52:08 »
Ed, niet mogen, niet mogen, alles mag natuurlijk, zeker met modeller's licence, maar ik denk dat de vakwerkhuisjes in die hoedanigheid in de praktijk niet of nauwelijks zullen voorkomen. Maarrrr... there's a prototype for everything.  (y)

Leen.

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #2923 Gepost op: 06 January 2013, 17:53:37 »
@morris mooie huisjes en mooie aanwinst die d11

@merlin wordt mooi die boompjes zien er goed uit!

@stoomboy erg mooi hoor wordt ie voor museum ritten ingezet of past ie in je stoomtijdperk?inderdaad gewoon kijken wat je zef gaaf vind en dan sjoemelen met modellers license ;D

@ianrod mooie rijtuigen niet eerder gezien de oranje zwarte wagons kom ik op ebay we vaker tegen..

bij mij is het behoorlijk chaotisch werk/prive waardoor ik weinig extra tijd heb om op adem te komen
hoop vd week inderdaad even mijn nieuwe loks op de foto te zetten...gaan er nog mensen naar rijswijk?mijn planning is zaterdag te gaan maar kan ook zondag als we maybe kunnen meeten?

groet Ray
British Rail diesel Fan

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2924 Gepost op: 06 January 2013, 18:02:31 »
Ik ga op zaterdag, want op zondag vier ik voor de 2e keer mijn 31e verjaardag.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 January 2013, 18:09:32 door Stoomboy »