Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:54:02
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 17:53:46
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:38:41
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3143918 keer)

St00mboy

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #2250 Gepost op: 28 September 2012, 22:48:51 »
We moeten toch over die 150 heen....

Afgelopen zaterdag bij de Barrow Hill show aan een Deltic blijven hangen. Het is een tweedehandsje maar dat was niet te zien. Thuisgekomen bleek de verlichting niet in orde. Vanmiddag even nagekeken - er zat iets los - en gelijk een decoder ingebouwd. Nu loopt hij perfect en de verlichting werkt.
Het is de D9017 "Durham Light Infantry", het eerste Deltic model van Bachmann met de nieuwe aandrijving op alle wielen:

Eigenlijk moet ik die dingen niet kopen, want door de 22 Deltics kwamen er iets van 55 van mijn favoriete LNER A1, A3 en A4 stoomloks een paar stappen dichter bij de scrapyard....  :'(

Leen.
« Laatst bewerkt op: 28 September 2012, 22:51:44 door Stoomboy »

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #2251 Gepost op: 29 September 2012, 00:56:15 »
Daar ga je al he Leen nog even en je kunt je naam in dieselboy veranderen ;D  (y) mooie deltic hoor (y)

Thijs das een mooie aanwinst ze hadden bij harburn in Edinburgh een prototype staan (y) evenals de d11 die er ook super uit ziet (y)

maar ik hou het bij diesels alhoewel.... ;D

groet Ray
British Rail diesel Fan

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2252 Gepost op: 29 September 2012, 09:32:14 »
Zo, moest jij niet op tijd naar bedje?
Dieselboy? Wat denk je van Bromtreinenboy?  ;D

Leen.

ooykaas

• Offline Offline
  • Wie het laatst lacht..... heeft het langst plezier
« Reactie #2253 Gepost op: 29 September 2012, 15:54:28 »
Wat betreft Dawlish.
In Railways Illustrated staat dat er vandaag en ook morgen nog een stoomlocrit is naar- en van Kingswear.
Op 9/9,16/9 en 23/9 waren deze ritten allemaal ongeveer rond 8 uur 's avonds; dus hier uiteraard een uurtje later. De camera staat dan de andere kant op; en dan...... effe wachten.

Hans

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2254 Gepost op: 29 September 2012, 18:02:25 »
Is het dan nog licht?  ;D

Ik heb nog 2 links open staan, nl. Dawlish en de WCML en hoor af en toe de treinen langskomen. Als het kan probeer ik dan soms even te kijken of het iets leuks is, en eigenlijk vind ik het allemaal leuk, het geluid, en als ik ze zie de Virgins, de lokale bromtreinen, maar vooral de goederentreinen. Bij de West Coast Main Line heb je wat beter zicht op het rijdend materieel. Bij Todmorden en de East Coast MainLine is dat een stuk minder - die heb ik uitgezet - en bij Dawlish heb je een mooi uitzicht op de zee en de mensen die bij eb hun poepsnuiver uitlaten, maar je ziet de trein wel van bovenaf. Ik heb die 2 uitgezet omdat je dan 4 keuzes hebt als je het geluid van een langskomende trein hoort en nu nog maar 2, dus zie je hem na max. 2 klikken.

Ik ga proberen om straks die stoomtreinen te spotten.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 September 2012, 18:30:31 door Stoomboy »

ooykaas

• Offline Offline
« Reactie #2255 Gepost op: 29 September 2012, 19:53:51 »
vorige week was het om die tijd nog aardig te zien, maar ook daar zijn ze weer een week verder.
En inderdaad; de branding van de zee, het blaffen der honden (natuurlijk in het Engels) en soms de meeuwen. Wij zijn daar best een aantal keren geweest, dus is het leuk om te zien en te horen. Dit jaar zijn we daar niet geweest, maar in de buurt van de Wensleydale Railways en het Ribbleheadviaduct en treinen gekocht in Settle, in (boven) een fietsenzaak?! Logisch toch.

Zoals je zelf vorig jaar aangaf, is er bijna niets Engels bij Beneluxspoor. Wanneer je zoekt, krijg je engelse wissels of zo. Mijn schoonzoon had jouw draadje opgepikt en aan mij doorgemaild. Ik ben ze zo af en toe van het begin af aan het doorlezen. Ben bij 27, dus kan nog effe. Hier in Nederland zijn volgens mij geen winkels waar ze Engelse locs verkopen. Je kunt ze wel bestellen, maar dan zijn dik de helft duurder.
In Engeland heb je een mooie Bachmann loc voor een Piko prijs.

ooykaas

• Offline Offline
« Reactie #2256 Gepost op: 29 September 2012, 20:47:45 »
aan het aantal viewers te zien, geen stoom vanavond, (anders was de camera allang gedraaid), maar het is wel donker met een maantje.
Misschien morgen.....

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2257 Gepost op: 29 September 2012, 20:55:46 »
Ja, de Hawes branch wat nu de Wensleydale is was voor mij ook een grote verrassing. Ik ben er een paar jaar geleden 2 keer geweest. Ze hadden alleen niet veel stoom, is dat nog zo? Wat dat betreft heb ik een voorkeur voor de Bluebell en de NYMR, waar ik vorige week nog was.

Nee, er is hier op het forum niet veel Engels, maar daar zorgen we nu met elkaar best wel aardig voor. Ik hoop dat je je hier een beetje thuisvoelt. Dit draadje is nog steeds levend na anderhalf jaar, dat is mooi, maar ik hoop in de nabije toekomst wat meer bouwactiviteiten te zien. Dat geldt niet in de laatste plaats voor mezelf.

Ik koop al meer dan 20 jaar bijna alles in Engeland, maar als ik kan koop ik het bij H&H in Gouda, mits het verkrijgbaar is en als het prijsverschil het toelaat (Er komt nu net weer wat voorbij op de WCML, maar ik kijk niet  ;D). Daar staat ook een vitrine met wat Engelse loks en ze hebben ook karretjes (het hoort niet maar ik noem trucks altijd maar gewoon karretjes hoor  :-[).

Leen.

P.S ik heb de stoomtrein ook nog niet gezien.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #2258 Gepost op: 29 September 2012, 20:59:50 »
Over bouwen gesproken, heeft iemand een suggestie voor een klein messing kitje om het te leren?

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

TonM

• Offline Offline
« Reactie #2259 Gepost op: 29 September 2012, 21:16:29 »
Rob,

Kijk maar eens bij SouthEastern Finecast.
Kit nr. FW007 (links onder) is een vrij simpele.

Grtz,
Ton

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2260 Gepost op: 29 September 2012, 21:34:01 »
Ja, die SEF kitjes zijn best leuk om het te leren, maar ze zijn voor zover ik weet van witmetaal.

Wil je echt met messing beginnen of eerst met witmetaal en wil je eerst een karretje of wil je toch liever gelijk met een lokje beginnen?

Leen.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #2261 Gepost op: 29 September 2012, 21:37:38 »
@Leen,
Mijn voorkeur gaat uit naar messing, met witmetaal heb ik al het een en ander in elkaar geflanst, als tenminste tanks uit de eerste wereldoorlog en van vlak daarna meetellen. Ik denk dat ik voorlopig gelet op mijn gebrek aan ervaring de voorkeur geef aan een karretje, maar een leuk lokje is ook nooit weg, mits het maar NER/LNER is. GCR mag ook wel  ;).

@Ton,
bedankt voor de tip, ik had die wagon kitjes nog niet gezien. Voor zover ik kan zien zijn die SEF wagon kitjes van messing. Heb jij er ervaring mee?

Rob
« Laatst bewerkt op: 29 September 2012, 21:40:16 door Suchet »
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

TonM

• Offline Offline
« Reactie #2262 Gepost op: 29 September 2012, 21:47:15 »
Met die wagon kits heb ik zelf geen ervaring, wel met een loc van SE Finecast (messing/witmetaal). Goed spul.
Ik kwam op dat wagentje omdat hij er simpel uitziet en omdat ik SE Finecast ken als een goed merk.

Grtz,
Ton

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2263 Gepost op: 29 September 2012, 21:52:26 »
Ik weet niet of het onderstel van het karretje van SEF van messing is of ook van witmetaal. Goed spul is het zeker en ze bieden ook goede service.

@Rob
Ik heb nog wel een kitje voor je van een karretje - een End Door 1923 RCH Wagon - met een messing onderstel en een plastic body. Even zoeken, dan post ik er wel een foto van.......gevonden!:

Er zitten 2 messing etsen bij voor het onderstel. Het plastic van de body is bruikbaar maar een beetje brittle en het onderstel is ietsje langer dan de body, zodat je het van tevoren passend moet maken. Je kan er ook een RTR Airfix body of zo opzetten. Er zit een bouwbeschrijving bij, maar dat het onderstel niet precies past, dat staat er niet in.
Kosten: 1 pint of bitter.

Als je een mooie messing kit wil van een NER lok, dan moet je eigenlijk de J73 kit hebben van Arthur Kimber. Als het goed is, want het oude rmweb is nu weg, staan er op rmweb 2 bouwbeschrijvingen, w.o. een van hemzelf (in Arthur's workshop
http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/1729-arthurs-workshop/

als dat er nog in staat). Dat zou mooi houvast geven. Ik weet alleen niet of hij nog een kit heeft.

Anders de N8/9 van London Road Models. Die hebben ook de G5 - die van Dave Alexander is ook van witmetaal, maar je kan beter met een 6-coupled lok beginnen, een 0-6-0 of zoals deze, een 0-6-2T.

Bij een witmetaal kit van een lok zoals die van SEF is het chassis tegenwoordig van messing of van nikkelzilver en niet meer van witmetaal.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 30 September 2012, 13:01:37 door Stoomboy »

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #2264 Gepost op: 29 September 2012, 22:41:28 »
Leen,

zoals jij schrijft is er ook de webcam van de WCML met o.a. Virgin treinen.
Kijk daar nog maar goed naar, want over vier maanden zijn dit allemaal First Great Western treinen. Virgin heeft de consessie verloren. Dus dat wordt weer honderden rijtuigen en treinstellen schilderen/stickeren. Veel goedkoper; leve de privatisatie.

Hans

En ze zijn er nie goed van bij Virgin Trains:
http://www.standard.co.uk/news/transport/angry-richard-branson-plans-legal-action-after-virgin-rail-loses-west-coast-main-line-franchise-8049380.html

D'r wordt hierover nogal wat geschreven op de Engelse fora...

Begin dec maak ik een treinsafari, via Londen naar Dublin - Portaloise/Belfast. (Modelshops). Eens zien naar de services Londen - Crewe - Chester - Holyhead

gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal