Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845824 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17310 Gepost op: 10 januari 2021, 14:26:30 »
Hoe dan ook zullen we ons aan het nieuwe nu aan moeten passen. Als het regent zetten we een paraplu op, m.b.t. corona hebben we al een mondkapje op en m.b.t. de Brexit ben ik van plan om bestellingen bij Hattons in de trunk te laten doen en dat dan samen in een groter pakket over te laten komen. Dan valt de BTW ongeveer tegen elkaar weg en moet ik één keer inklaringskosten betalen. Binnenkort maar eens kijken hoe dat uitpakt.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2021, 17:31:43 door St00mboy »

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4007
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17311 Gepost op: 10 januari 2021, 15:46:11 »

Die linker doet me erg denken aan snowpiercer  ;D
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17312 Gepost op: 10 januari 2021, 16:21:51 »
Ontwerpen uit de dertiger jaren (meer dan 80 jaar oud) en rijden gewoon in de zon, niet in de sneeuw:

<a href="https://www.youtube.com/v/X8W9bpmdczU" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/X8W9bpmdczU</a>

Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17313 Gepost op: 10 januari 2021, 16:45:41 »
Het is altijd heel tof om dat te zien. Ik kijk er iedere keer weer met veel plezier naar.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2021, 17:30:48 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17314 Gepost op: 10 januari 2021, 17:47:50 »
Hierbij wederom met dank aan Ewout (ingenium) een link naar een ander topic met een heel interessante villum over de restauratie van een stokoud Isle of Wight rijtuig.

Er is er weer een, nu een villum van een restauratie van een Mk 1 Pullman Dining Car uit de sixties, wederom met dank aan onze Ewout die graag geitjes voert en bloemetjes plukt  ;).
Ewout heeft op dit forum vooral op het gebied van onze eigen fraaie rijtuigen van de NS en haar voorgangers zijn sporen verdiend. Heel mooi dat hij ons op de restauraties van deze fraaie Britse rijtuigen attent maakt.  (y)
Deze Mk1 Pullman rijtuigen worden voor ons in spoor 00 compleet met verlichting gemaakt door Bachmann en voor N-spoor door Graham Farish:

Foto © hattons.co.uk

Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2021, 18:11:08 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17315 Gepost op: 11 januari 2021, 18:53:33 »
KR-models, de nieuwe Canadese producent van o.a. het 00-model van de GT3 gasturbinelok, heeft na eerdere aankondigingen van de Bulleid Leader Class en BR 10100 "The Fell", weer drie nieuwe aankondigingen voor nieuwe 00-modellen gedaan:

De eerste aankondiging betreft een model van "Bellerophon", een tanklok uit 1874.
Er komt ook een model van de Clayton DHP1 diesellok.
De derde aankondiging betreft een 12-assige torpedo wagon. Deze staat nog niet op hun website.

De afbeeldingen van beide loks plus de wagon staan vermeld in hun aankondiging op RMWeb.

Leen.


Bellerophon (foto © wikipedia.org).
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2021, 21:06:30 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17316 Gepost op: 11 januari 2021, 19:51:30 »
Ik heb zojuist aan Hattons laten weten dat de bestelling van 19 november jl. nog steeds niet bezorgd is, vooral omdat je daar m.i. ook beter niet te lang mee kan wachten. Het is mijn derde Hattons-bestelling in ruim 25 jaar die zo lang onderweg is. Ben benieuwd hoe het deze keer verdergaat.

Dit is het antwoord van Hattons:
".......
I am very sorry that your parcel has still not arrived with you. I can see that this parcel was despatched on the 12th December, however, due to the ongoing situation with Covid-19, we have been advised to allow additional time for deliveries to arrive due to delays at the destination country; this can take up to 3 calendar months for overseas shipments.

If it hasn't arrived by the end of the three-calendar-month period, we advise that you please contact us in the first week of the following month and we will be able to send out a replacement order/ issue a refund for the order and class this as missing.

I would like to apologise for any inconvenience caused and thank you for your patience and understanding.
.........."


Ik wist niet dat het pakket pas op 12/12 verzonden was - dat is ruim 3 weken na de bestelling - omdat ik m.b.t. deze bestelling geen email ontvangen heb van "picking list packed" etc. Ik wacht maar rustig op een stoel in de gang tot 12 maart........ Mijn gevoel zegt me dat er iets mee misgegaan is, maar je weet maar nooit..... ::)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2021, 21:07:16 door St00mboy »

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17317 Gepost op: 11 januari 2021, 20:34:21 »
3 maanden lijkt toch wat bizar. Mijn ervaring is tot maximaal 3 weken vanuit het VK, in november en december met als afzender is Kernow.

Misschien alsnog gauw op de post gedaan.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17318 Gepost op: 11 januari 2021, 21:03:14 »
Ik ben nog steeds op rijtuigen aan het experimenteren met de magnetische Hunt koppelingen:
Voor de Dukedog van Bachmann bleek gisteren het trekken van de 6 rijtuigen inderdaad een eitje. Dus kreeg hij vanmiddag 10 rijtuigen te trekken:
.........

Zaterdag heb ik de GWR King van Hornby 13 GWR-rijtuigen laten trekken. Dat blijkt hij met gemak te kunnen (y):


De voorste negen zijn oude GWR Bachmann rijtuigen, kortgekoppeld met Hunt Original koppelingen zoals hier eerder in dit topic beschreven is. Deze manier van kortkoppelen bevalt mij prima en je ziet bijna geen ruimte tussen de rijtuigen. De achterste vier zijn nog niet kortgekoppeld. Het gaat er mij in deze trein vooral om of de magneten sterk genoeg zijn. Vanmiddag heb ik voor de liefhebber met de drone  ;) nog even een kort villumpje van deze trein gemaakt op het stukje slingerspoor (annex 4-track mainline) van de BMB-baan:

<a href="https://www.youtube.com/v/iCIXSIUFuQI&amp;feature=youtu.be" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/iCIXSIUFuQI&amp;feature=youtu.be</a>

Leen.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2021, 10:44:47 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17319 Gepost op: 11 januari 2021, 22:57:25 »
Nu even iets anders. Ik wil onze trouwe lezers graag deelgenoot maken van iets wat mij nogal positief verbaasd heeft.
Op zondagavond 11 oktober rond 22h00 postte ik in post #16709 het zoveelste verslag van mijn avonturen met de magnetische Hunt koppelingen:
Toen ik het gepost had dacht ik:"Goh, eigenlijk is dit het zoveelste lulverhaal ........wie leest er nou het voortdurende geleuter over koppelingen die je aan ouwe troep maakt?.....
Een half uur na het plaatsen van die post heb ik eens gekeken hoe vaak de Litter Bin vanaf het begin in 2011 gelezen was (1.789.451 keer) en ik heb dat onthouden.

In de dagen erna zag ik, dat de Litter Bin veel vaker gelezen werd dan ik dacht en dat motiveerde me eigenlijk om vrijwel dagelijks weer voor een berichtje te zorgen, vooral als er niet door anderen gepost werd.
 ................
Nou ja, hoe dan ook gaan we maar gewoon door met ons ding te doen en ik hoop dat jullie die hier lezen het allemaal een beetje de moeite waard vinden. O,  en long may it last!  (y)
.............
Ik probeer hier in ons hoekje met hulp van een paar anderen al bijna 10 jaar iets leuks met plaatjes over Brits (model-) spoor neer te zetten en dan is het best motiverend als blijkt dat het door lezers zoveel keer bekeken wordt. Het is nu op de kop af 3 maanden na 11 oktober rond 22h00 en in deze drie maanden is de Litter Bin door jullie op de kop af 78.000 (!) keer gelezen. Dat had ik nooit kunnen denken! Mijn dank aan de lezers en vooral aan degenen die meegeholpen hebben om het hier in deze donkere dagen een beetje leuk te maken is groot.  (y)
De komende tijd ga ik gewoon verder met te proberen om iedere dag weer met iets leuks te komen en ik hoop dat anderen ook weer met bijdragen zullen komen.  (y)

Leen.

« Laatst bewerkt op: 12 januari 2021, 10:46:17 door St00mboy »

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17320 Gepost op: 12 januari 2021, 07:33:21 »
KR-models, de nieuwe Canadese producent van o.a. het 00-model van de GT3 gasturbinelok, heeft na eerdere aankondigingen van de Bulleid Leader Class en BR 10100 "The Fell", weer drie nieuwe aankondigingen voor nieuwe 00-modellen gedaan:

De eerste aankondiging betreft een model van "Bellerophon", een tanklok uit 1874.


Bellerophon (foto © wikipedia.org).

Dat is een leuke aankondiging. Bellerophon is wel een favoriet van mij. Toch ga ik haar niet bestellen. Niet eens zozeer vanwege de prijs, hoewel bijna GBP200 een pittig bedrag is, zeker naar Britse maatstaven. Ze past niet binnen mijn huidige ideeën voor een toekomstig Brits baantje (zie Croppers Yard maar als een oefening), te veel een vreemde eend in de bijt. En daar heb ik Dapol’s B4 Guernsey al voor (ergens lijkt die in de verte ook een klein beetje op Bellerephon).

Groeten,
Gerard

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4007
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17321 Gepost op: 12 januari 2021, 08:16:21 »
3 maanden lijkt toch wat bizar. Mijn ervaring is tot maximaal 3 weken vanuit het VK, in november en december met als afzender is Kernow.
Ik zit over drie dagen op de helft van mijn wachttermijn. Sheffield vertelde hetzelfde, de post heeft het druk...

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17322 Gepost op: 12 januari 2021, 08:46:52 »
Zimo decoder met class 08 geluid voor mijn DAPOL is 7 weken onderweg geweest. Door Digitrains 24/11 op de bus gedaan, 26/11 in Nederlands douane depot aangekomen en toen niets meer. Afgelopen vrijdag viel het in de bus. Digitrains wilde die vrijdag middag al een vervanger sturen maar was dus net op tijd om die te stoppen.

Heeft niets met COVID-19 te maken. Douane kon gewoon de drukte op het eind van 2020 niet aan. Maar als je de douane aan de telefoon krijgt, weten ze van niks.....
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17323 Gepost op: 12 januari 2021, 09:22:34 »
Dit is het antwoord van Hattons:
".......
I am very sorry that your parcel has still not arrived with you. I can see that this parcel was despatched on the 12th December, however, due to the ongoing situation with Covid-19, we have been advised to allow additional time for deliveries to arrive due to delays at the destination country; this can take up to 3 calendar months for overseas shipments......


ect.

Leen.

Ik heb exact dezelfde mail gekregen van Hattons. Op 7 december gekocht en 8 december een mail gehad met de picking list een een track&trace nummer. Dit blijkt alleen geen track&trace nummer te zijn maar een referentienummer van de Royal Mail die niet te volgen is. Dat had ik niet verwacht voor rond de 13 euro verzendkosten. Ik hoop niet dat de douane gaat zitten rekenen, want de inhoud was 450 pond  :-[

Groeten, Mark
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17324 Gepost op: 12 januari 2021, 10:41:05 »
Mark, we wachten het maar af. Als ze je teveel laten betalen is er gelukkig nog hoop:

Dit was in de tijd dat wifi routers in de VS al gewoon in de schappen van de Best-Buy (de lokale mediamarkt) stonden, maar
in Europa nog nauwelijks gebruikt werd en 3-4 keer zo duur was.  Ik kwam toen altijd wel een paar keer per jaar in de VS en nam op de terugweg het e.a. mee.  Netjes aangegeven op Schiphol, soms accepteerden ze gewoon het bedrag op de bon, soms niet en gingen ze in de NL'se catalogus zoeken.  Dan vonden ze dus een veel hoger bedrag en mocht ik daarover betalen.

Om te protesteren stuurde ik een print van de website met artikel en prijs, de bon waarop stond wat ik had gekocht en een kopie van mijn credit card rekening. Dan kreeg ik een paar weken later mijn geld terug.

Leen.