Hierbij wederom met dank aan Ewout (ingenium) een link naar een ander topic met een heel interessante villum over de restauratie van een stokoud Isle of Wight rijtuig.
Ik heb zojuist aan Hattons laten weten dat de bestelling van 19 november jl. nog steeds niet bezorgd is, vooral omdat je daar m.i. ook beter niet te lang mee kan wachten. Het is mijn derde Hattons-bestelling in ruim 25 jaar die zo lang onderweg is. Ben benieuwd hoe het deze keer verdergaat.
Voor de Dukedog van Bachmann bleek gisteren het trekken van de 6 rijtuigen inderdaad een eitje. Dus kreeg hij vanmiddag 10 rijtuigen te trekken:.........
Nu even iets anders. Ik wil onze trouwe lezers graag deelgenoot maken van iets wat mij nogal positief verbaasd heeft.Op zondagavond 11 oktober rond 22h00 postte ik in post #16709 het zoveelste verslag van mijn avonturen met de magnetische Hunt koppelingen:Toen ik het gepost had dacht ik:"Goh, eigenlijk is dit het zoveelste lulverhaal ........wie leest er nou het voortdurende geleuter over koppelingen die je aan ouwe troep maakt?.....Een half uur na het plaatsen van die post heb ik eens gekeken hoe vaak de Litter Bin vanaf het begin in 2011 gelezen was (1.789.451 keer) en ik heb dat onthouden.In de dagen erna zag ik, dat de Litter Bin veel vaker gelezen werd dan ik dacht en dat motiveerde me eigenlijk om vrijwel dagelijks weer voor een berichtje te zorgen, vooral als er niet door anderen gepost werd. ................Nou ja, hoe dan ook gaan we maar gewoon door met ons ding te doen en ik hoop dat jullie die hier lezen het allemaal een beetje de moeite waard vinden. O, en long may it last! .............
KR-models, de nieuwe Canadese producent van o.a. het 00-model van de GT3 gasturbinelok, heeft na eerdere aankondigingen van de Bulleid Leader Class en BR 10100 "The Fell", weer drie nieuwe aankondigingen voor nieuwe 00-modellen gedaan:De eerste aankondiging betreft een model van "Bellerophon", een tanklok uit 1874. Bellerophon (foto © wikipedia.org).
3 maanden lijkt toch wat bizar. Mijn ervaring is tot maximaal 3 weken vanuit het VK, in november en december met als afzender is Kernow.
Dit is het antwoord van Hattons:".......I am very sorry that your parcel has still not arrived with you. I can see that this parcel was despatched on the 12th December, however, due to the ongoing situation with Covid-19, we have been advised to allow additional time for deliveries to arrive due to delays at the destination country; this can take up to 3 calendar months for overseas shipments......ect.Leen.
Dit was in de tijd dat wifi routers in de VS al gewoon in de schappen van de Best-Buy (de lokale mediamarkt) stonden, maarin Europa nog nauwelijks gebruikt werd en 3-4 keer zo duur was. Ik kwam toen altijd wel een paar keer per jaar in de VS en nam op de terugweg het e.a. mee. Netjes aangegeven op Schiphol, soms accepteerden ze gewoon het bedrag op de bon, soms niet en gingen ze in de NL'se catalogus zoeken. Dan vonden ze dus een veel hoger bedrag en mocht ik daarover betalen.Om te protesteren stuurde ik een print van de website met artikel en prijs, de bon waarop stond wat ik had gekocht en een kopie van mijn credit card rekening. Dan kreeg ik een paar weken later mijn geld terug.