Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hondsrugbaan door Noordernet
Vandaag om 20:38:51
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845981 keer)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17295 Gepost op: 09 januari 2021, 22:04:12 »
@Rob,

Dat is waar. Was ik vergeten. Misschien kunnen we ze porren iets te ondernemen op dit gebied.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17296 Gepost op: 09 januari 2021, 22:07:05 »
Nu de feestdagen weer achter ons liggen komt Hattons volgende week met een programma van slechts vier streaming video's:



Het betreft:
Adding lineside detail to your layout:
<a href="https://www.youtube.com/v/H1Zf7uW-jWw" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/H1Zf7uW-jWw</a>

Loco Hauled passenger trains in the 21st century - Modellers guide:
<a href="https://www.youtube.com/v/M1dPuidZExU" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/M1dPuidZExU</a>

How to model cliffs and rock faces - the basics:
<a href="https://www.youtube.com/v/P0I17ca3zPk" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/P0I17ca3zPk</a>

Fitting bufferstops to your layout - the basics:
<a href="https://www.youtube.com/v/nu5gPLM534E" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/nu5gPLM534E</a>

Leen.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17297 Gepost op: 09 januari 2021, 23:00:59 »
Niemand in de UK, op een paar zogenaamde pessimisten na, konden bevroeden dat de impact van de Brexit zo zwaar zou zijn. Vooruitziende blik of gewoon realist? Ik heb daarom in de zomer van vorig jaar al een class 08 van Dapol voor weinig gekocht en in november de juiste Zimo decoder met geluid bij Digitrains. Voor mij is de UK nu, komend jaar of zo, een "order NO zone".

Ik zie de UK ergens september op hun knieën vragen of ze terug mogen keren in de EU, maar ga daar niet op wachten. Voorlopig geen orders in UK of de pond moet zeker 30% dalen..
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17298 Gepost op: 09 januari 2021, 23:19:34 »
Import in Engeland tot £135 vrij van belasting.

https://www.gov.uk/government/publications/notice-143-a-guide-for-international-post-users/notice-143-a-guide-for-international-post-users
Citaat
commercial consignments (goods you’ve purchased) of £135 or less are free from Customs Duty and not subject to Import VAT - this does not include alcohol, tobacco products, perfume or toilet waters as these items are excluded from the relief of Customs Duty and VAT at import is payable
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17299 Gepost op: 09 januari 2021, 23:24:57 »
Hmmm, alcohol zit er niet bij, dat is wel een minpuntje, maar ja, als je zelf al whisky maakt is dat eigenlijk ook niet nodig.  ;D

Leen.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17300 Gepost op: 09 januari 2021, 23:26:30 »
eBay houdt nu gelijk de BTW in van mijn verkopen op eBay. Vraag me af of de Britse belastingdienst (HMRC) daarvan af weet en ik straks niet nóg een keer BTW moet gaan betalen over die iets meer dan circa 78% die ik van eBay/Paypal dan krijg. Het is een zootje.

Sympathiek, Marc. Overigens heb ik me gisteren bedacht dat het straks toch beter is een distributie-adres in Nederland op te zetten. Daar had ik vorig jaar uiteraard ook al aan gedacht, maar wilde eerst zeker weten wat de Brexit nou eigenlijk ging betekenen. Straks als de heffingslimiet helemaal wegvalt, is dat wel van belang. Pffffft, neemt allemaal tijd en energie weg van waar het eigenlijk om gaat: leuke dingen voor modelspoor maken en verkopen. Een Brexitstemmer kan beter niet bij mij in de buurt komen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17301 Gepost op: 09 januari 2021, 23:32:43 »
Ja, dat is heel begrijpelijk. Het is allemaal sores waar je niet op zit te wachten en het ergste is misschien nog wel dat er tot nu toe nog geen 100% duidelijkheid geweest is over hoe je het beste kan handelen.
Ik vrees dat het gewone klootjesvolk en de kleine ondernemer weer het meeste van de lasten en het minste van de lusten gepresenteerd zullen krijgen.
Probeer er maar het beste van te maken, misschien ontdek je wel mogelijkheden die je nu nog niet weet.  (y)

Leen.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17302 Gepost op: 10 januari 2021, 09:11:08 »
Inmiddels wordt er op RM web geklaagd dat Artitec voorlopig niet meer aan het VK levert.......

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17303 Gepost op: 10 januari 2021, 10:54:08 »
Niemand in de UK, op een paar zogenaamde pessimisten na, konden bevroeden dat de impact van de Brexit zo zwaar zou zijn

Juist wel, immers de Brexit hield juist in afscheiding van Europa. Het VK wilde niet meer de lasten en regels vanuit de EU, dan kan je moeilijk wel de voordelen genieten.
Op je zelf zijn heeft misschien zo zijn voordelen, ik zie ze niet, maar heel veel nadelen omdat je er simpelweg niet meer bijhoort.
Gelukkig voor mij, ik ben wat ruimer georiënteerd dan alleen Engeland, Piko heeft ook heel mooi en relatief net geprijsd spul, binnen 4 dagen in huis.
Anderzijds, wat bedrijven als Hattons, Rails of Kernow verzenden naar Europa is maar een druppel op de gloeiende plaat, daar liggen ze echt niet wakker van als dat wegvalt. Compleet oninteressant voor hun.

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 957
  • G5
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17304 Gepost op: 10 januari 2021, 10:55:39 »
Ik krijg van andere kanten (o.a. via een vriend over een Britse winkel met spelmaterialen) dat er wellicht voor (grotere) winkels met een webshop de mogelijkheid bestaat om ook op het Europese continent (bijv. Nederland) een webshop te openen en te registreren. Als je dan via die webshop besteld kan het vanuit het UK "duty-paid" geleverd worden, dat wil zeggen de prijzen zijn inclusief BTW en er hoeven dan geen administratie kosten betaald te worden.
Hoe dat exact zou moeten werken weet ik nog niet, maar ik vermoed/hoop dat er de komende maanden wel naar oplossingen voor dit Brexit probleem gevonden gaan worden.
 
Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17305 Gepost op: 10 januari 2021, 11:26:44 »
Laat het maar snel gebeuren. Niemand zit op al die bureaucratie te wachten en nog minder op het gepluk (inklaringskosten, hoe halen ze het in hun hoofd?  >:()

Leen.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17306 Gepost op: 10 januari 2021, 11:42:04 »
Laat het maar snel gebeuren. Niemand zit op al die bureaucratie te wachten en nog minder op het gepluk (inklaringskosten, hoe halen ze het in hun hoofd?  >:()

Nou ja, de Britten zaten er blijkbaar zelf wel op te wachten, anders hadden ze wel Remain gestemd.  :)  En die inklaringkosten en zo betaal je natuurlijk
bij alles van buiten de EU, je ziet het alleen niet omdat een NL'se leverancier van een buiten-EU product gewoon een prijs inclusief alle kosten en belastingen op zijn site zet.  Dat zal bij een webshop die formeel in de EU gevestigd is natuurlijk ook gebeuren. 


Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17307 Gepost op: 10 januari 2021, 11:46:52 »
Juist wel, immers de Brexit hield juist in afscheiding van Europa. Het VK wilde niet meer de lasten en regels vanuit de EU, dan kan je moeilijk wel de voordelen genieten.
Op je zelf zijn heeft misschien zo zijn voordelen, ik zie ze niet, maar heel veel nadelen omdat je er simpelweg niet meer bijhoort.
Gelukkig voor mij, ik ben wat ruimer georiënteerd dan alleen Engeland, Piko heeft ook heel mooi en relatief net geprijsd spul, binnen 4 dagen in huis.
Anderzijds, wat bedrijven als Hattons, Rails of Kernow verzenden naar Europa is maar een druppel op de gloeiende plaat, daar liggen ze echt niet wakker van als dat wegvalt. Compleet oninteressant voor hun.

Engeland maakt nog steeds deel uit van Europa, alleen niet meer van de EU....das toch heel wat anders.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2021, 21:12:24 door Modellbahnwagen »
Groeten,
Richard

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17308 Gepost op: 10 januari 2021, 11:48:02 »
Het lijkt mij dat kopen uit de UK nu net zo is als kopen in de US en daar hoor ik op het forum geen klachten over. Gewoon weten en wennen. En wat je in US haalt kan ook lekker zijn:

Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17309 Gepost op: 10 januari 2021, 11:54:01 »
@Fred,

Dat klopt. Ook belachelijk duur.

Gr, Hans