Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 15:36:24
Seuthe gaat stoppen door Sven
Vandaag om 15:21:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:18:38
schok bij vertrek door Sven
Vandaag om 15:12:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Lima door W.Broere
Vandaag om 13:58:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Merlin674
Vandaag om 13:54:13
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 13:52:47
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
Vandaag om 13:43:49
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 13:31:26
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:54:04
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
24 July 2025, 23:34:30
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
24 July 2025, 20:53:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
24 July 2025, 18:13:55

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3153573 keer)

St00mboy

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #3480 Gepost op: 13 June 2013, 15:02:22 »
Rond die tijd ben ik, hopelijk in de zon bij een graad of 25, ergens aan het fietsen in een ander beschaafd land.
De great gatherings houden we wel in de gaten. Als het niet anders kan doe ik het ook maar met een great gathering hier thuis, hopelijk net zo'n mooie als jij, Ed. Misschien kunnen er ook nog een paar A enen en drieën bij.

Morgen eerst maar eens naar Chatham met de boys.
Ik hoop dat we deze keer geen sneeuw hebben en volgende week weer wat foto's kunnen posten.

Leen.

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #3481 Gepost op: 13 June 2013, 18:19:43 »
Oef! Vrij! Zaterdag kunnen we het retourtje met de Shuttle maken.  (y)
'k Vraag me af wat de nieuwe locatie zal geven. (vond die oude scheepsloodsen in de Dockyards vorig jaar wel wat hebben)
Iets na 10'en (GWT) verwachten wij eraan te komen!
Een behouden overtocht, Leen & Co!

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3482 Gepost op: 13 June 2013, 20:41:04 »
Ja, bedankt,  jullie ook en tot zaterdag, Jan.

Leen.

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #3483 Gepost op: 13 June 2013, 21:30:19 »
Have fun in Chatham!
Ben benieuwd naar de foto's en de verhalen. Ergens deze zomer een BMB meeting? Ik ben er wel weer eens aan toe! 8 juli ben ik terug van vakantie ... Idee?

Citaat
Rond die tijd ben ik, hopelijk in de zon bij een graad of 25, ergens aan het fietsen in een ander beschaafd land.
Voordat Leen in ehh ..  Verwegistan peddelt  ;D 

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3484 Gepost op: 13 June 2013, 22:00:44 »
Ja, is goed.

Wanneer kunnen we allemaal? Ik denk dat juli en augustus voor sommigen misschien een beetje moeilijk wordt.

Als we het eens aan het einde van de vakantie doen op zo 25 augustus lekker buiten op een terras ergens?  :D :D :D (y)

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3485 Gepost op: 13 June 2013, 22:59:19 »
Interessant voor de liefhebber van de Great Gathering en aanverwante LNER-zaken: een niet alledaags boek met informatie over passagierstreinen en de formaties ervan, geschreven door een paar van de schaarse deskundigen op dit gebied. Het boek geeft o.a. informatie over hoe de treinen in de stoomtijd bij de LNER en ook later bij BR samengesteld waren.

(foto van amazon.co.uk)

Het boek is o.a.verkrijgbaar bij Amazon:
http://www.amazon.co.uk/LNER-Passenger-Trains-Formations-1923-67/dp/086093649X/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1371156359&sr=1-1&keywords=lner+train+formations

Het jaartal op de foto klopt niet, want op mijn boek staat "1923 - 67". Ik neem aan dat dit komt doordat stoom op de principal services - het onderwerp van het boek - in 1968 al uitgefaseerd was. Hopelijk komen er nog meer boeken met deze informatie over de minder belangrijke treinen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 13 June 2013, 23:13:56 door St00mboy »

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #3486 Gepost op: 13 June 2013, 23:43:43 »
ziet er goed uit Leen mooi boek, Wat mij al eens is opgevallen is dat ze bij boeken over de big
four de br tijd meenemen in beschouwing dus zeg maar als ex big four...voor wat betreft the gathering
van de Bmbers is een terras met guiness altijd een goed idee ;D ik hoop dat ik er bij kan zijn heren ;)
Om even over THE A4 gathering verder te gaan ik weet dat ze in shildon nrm nog volgend voorjaar bij elkaar komen
dan gaan de loks ieder een eigen weg :) misschien als het financieel haalbaar is dat ik daar naartoe wil (y)

grz Ray
British Rail diesel Fan

iarnrod

• Offline Offline
« Reactie #3487 Gepost op: 15 June 2013, 23:11:02 »
Goed en wel terug thuis & genoten van een dagje Chatham Show & een bezoekje aan de "Disigner Outlet" / ASDA te Ashford.
(ikke content enne mijnen anderen helft van de trouwboek ook! Onze bankrekening minder...)

Bedankt voor het gezellige intermezzo over de middag, Leen & co!
(da aangebrand bier, Engelse 'Black Porter' was best te versmaden)
Deze keer geen spul met wielen aangekocht, wel wat voor de infra & wat leesvoer.

foto's volgen...

Gr, Jan

iarnrod

• Offline Offline
« Reactie #3488 Gepost op: 16 June 2013, 14:09:14 »
De Chatham Show 2013 was zeker de moeite:
De nieuwe locatie in het Medway Leisure Center was goed te noemen:
Enorm ruim, zeer brede doorgangstroken met centraal in beide hallen voldoende stoelen voor wie eventjes wenst uit te rusten. De "Pay & Display" op het Car Park werd voor de gelegenheid afgeschaft
De vroegere locatie op de Dockyards vond ik wel iets meer hebben. Maar daar leden de banen en het aangeboden spul dan weer wat onder de weersomstandigheden.

Enkele plaatjes van "over 't Kanaal'":

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #3489 Gepost op: 17 June 2013, 10:46:45 »
Tjonge jonge,
Mooie foto's van de show in Chatham, een schitterend boek dat zeker bij mij in de kast een plaatsje gaat krijgen en dan ook nog een Great Gathering op een Nederlands terras! Eind augustus gaat mij waarschijnlijk niet lukken. Oudste dochter verhuis in Juli naar Berlijn en wij moeten daar dan waarschijnlijk eind augustus naar toe. Mid-september zal waarschijnlijk beter uitkomen.
Intussen wacht ik weer op mijn (kennelijk opnieuw verzonden) backscenes. Nog steeds niet binnen. Wel inmiddels een case geopend bij E-bay. Ik wacht nog twee dagen en dan claim ik m'n geld terug. Ik vertrouw het niet helemaal.
Ed
« Laatst bewerkt op: 17 June 2013, 13:25:53 door Merlin674 »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3490 Gepost op: 17 June 2013, 12:10:31 »
Niet zo mooi, die verdwenen backscenes. Had de verkoper 100% feedback? Dan zou het toch in orde moeten komen.

Ik lees net dat de 2e Great Gathering van 26 October–8 November 2013 is. Misschien kunnen we - ijs en weder dienende - een trip van een lang weekendje plannen en kunnen we het combineren met de NYMR/East Lancashire Railway en nog een of ander Modelspoor event, bijv. de toy & trainfair met 300 tafels (lang niet allemaal treinen hoor) op zondag 3 november in het Reebok Stadium in Bolton. Het is alleen wel 3 weken voor Warley, dat wordt dus shellzegels en airmiles sparen.  ;D

De 3e GG is in februari. Ik vind dat i.v.m. de ervaringen van sneeuw en ijzel eerder dit jaar niet zo'n gunstig tijdstip om van tevoren een trip te plannen.  :-\

Er zijn nog wat meer foto's van Chatham onderweg hoor.

Leen.

P.S. Gaat er nog iemand van de Litter Binners naar Houten volgende week zaterdag?
« Laatst bewerkt op: 17 June 2013, 12:14:22 door St00mboy »

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #3491 Gepost op: 17 June 2013, 16:41:40 »
Leen,

Die 2e GG datum is niet verkeerd.. Ik ben dit jaar van 18 aug t/m 7 sept op vakantie un de UK... Onderandere op 24 aug naar de Tatoo van Edinburgh en ook wil ik bij Hattons langs... De NYMR en de Ravenglass en Eskdale staan in de planning....

Groeten,

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #3492 Gepost op: 17 June 2013, 21:39:33 »
Mooie foto's Jan! More... ;D

Citaat
P.S. Gaat er nog iemand van de Litter Binners naar Houten volgende week zaterdag?
Ehhh dan smeert mijn meissie mijn rug in met factor 20 terwijl ik peins of ik eerst bommetje doe in het zwembad  ::), of toch maar eerst een biertje  ;D...vakantie dus! (y) Volgende keer zeker!

Thijs

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3493 Gepost op: 17 June 2013, 21:49:13 »
@Michael
We moeten maar eens kijken hoe e.e.a. uitkomt.
Die vakantieplanning van jou is helemaal niet verkeerd.  (y)

@Thijs
Je wordt op je wenken bediend.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierbij een indruk van onze trip van dit weekend naar de Chatham Model Railway Show, die nu voor het eerst in Gillingham gehouden werd:
http://www.chatham-mrc.com/show/exhibitors.php

We zijn vrijdagochtend vertrokken en kwamen rond een uur of 4 bij het hotel tegenover het station aan. Hier een indruk van het station:

de ene ingang:

en de andere ingang met een vertrekkende trein:

Het centrum van Gillingham is geen toeristische attractie. Het is duidelijk dat het grote geld daar niet zit. Nochtans waren er voldoende winkels en eettentjes en ook een  paar pubs:

Voor ons was het allemaal goed genoeg.

De nieuwe venue, het Medway Park, ligt aan de rand van het centrum van Gillingham. Het is een soort sportcentrum met een sportschool, een zwembad etc. De show was heel ruim opgezet met ruime doorgangen, met midden  in de beide hallen een soort pleintje, nee, je kon elkaar daar bijna niet van de sokken lopen:

Er was zelfs voor gratis parkeerplaatsen gezorgd, speciaal voor deze gelegenheid. Het enige wat er eigenlijk ontbrak was een refreshment room. Ik heb er helemaal niets van een catering gezien, behalve dan voor de exhibitors, waaronder ook een paar Nederlandse bijdragen, die blijkbaar prima verzorgd werden.

Zaterdagmorgen na het full breakfast gingen we lopend naar de show. Binnengekomen trof ik daar bijna direct Jan (Iarnrod) en zijn vrouw aan. We hebben later ter onderbreking van het geslenter nog even reuze gezellig met zijn zessen een uurtje in de pub tegenover de venue gezeten.Gelukkig was die niet te ver weg en het is voor herhaling vatbaar.  (y)

Hierbij mijn foto's van de show in de volgorde waarin ik ze genomen heb:

Er waren ook allerlei snoepwinkels:

De kitwinkel van London Road Models:

Natuurlijk waren er ook Societies aanwezig, zoals deze:

Misschien vergis ik me, maar mijn indruk was wel dat de show matig bezocht werd. Ik hoop dat dit geen belemmering is voor volgend jaar.

Gisteravond kwamen we weer thuis na de nodige uren file in België. Het is een heel geslaagd weekend geworden met deze keer geen sneeuw.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 17 June 2013, 22:05:43 door St00mboy »

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #3494 Gepost op: 18 June 2013, 22:17:02 »
Fraaie foto's Leen! Ik heb (weer) wat gemist!  :-\

Thijs