Eind jaren vijftig werden vooral de nieuwere productievoertuigen voor het eigen leger gebruikt terwijl bij voorkeur de Mark III's geëxporteerd werden. Men hoopte midden jaren zestig helemaal op de nieuwe Chieftain te kunnen overstappen en in 1960 voorzag men de aanmaak van reserveonderdelen in 1963 helemaal te kunnen stilleggen. Door vertragingen in de ontwikkeling liep de invoering van de nieuwe tank echter nogal uit maar in 1974 werd dan toch de laatste Centurion door de Britten uitgefaseerd, een proces dat versneld werd door de halvering van het Britse leger begin jaren zeventig: nu het Duitse leger op sterkte gebracht was, had men de Britten niet meer nodig voor het bereiken van een conventioneel evenwicht.
Ik heb zojuist eens even gekeken wanneer Hattons voor het laatst spullen binnengekregen heeft van Bachmann.De laatste datum dat er nieuw materieel van Bachmann of Graham Farish in de lijst te zien, is 30 oktober jl, al 5 maanden geleden. Daarna zie je alleen een paar Bachmann spullen van Kernow Models en uit een set gehaalde spullen die ze al hadden.Het is dus nog steeds goed mis tussen die twee. Leen.
Hallo Sierd-Jan,Ja ik ben geheel overtuigd, ik liep er ook tegenaan dat de gaten van de velgen niet overeen kwamen met de assen. Dit was wel weer op te lossen met een klein boortje, maar hierbij kan je ook gemakkelijk iets beschadigen. Hopelijk is dat dan ook direct opgelost met het model van Heller.Ik zit nog met een dilemma, ik bouw een baan in het tijdperk begin jaren 70. Ik zou me kunnen voorstellen dat in die tijd de Shermans wel uit het straatbeeld verdwenen waren. Nu weet ik uit ervaring dat onze landmacht altijd moeilijk afscheid kan nemen van oud spul. In de jaren negentig reden we nog massaal in oude Landrovers.Enig idee hoe dat in de UK was???groeten, Klaas
Dat past maar net op sommige plekken Mooie machine, mooi geluid ook.
Wie van de Litter Binners gaat er a.s. zaterdag naar Houten?Leen.
@Leen,Als moderator van deze draad, mag jij daar op toezien.Ik ben over het algemeen niet zo’n fan van geweatherde locs. En al zeker niet om het zelf te doen. Maar deze voorbeelden wilde ik de lezers van de Litter Bin draad niet onthouden:Gr, Hans