Top uitleg !
@Leen,Als moderator van deze draad, mag jij daar op toezien.........
Een beetje in tweestrijd... Netjes gebouwd en geverfd model, maar hoe nauwkeurig willen we het hebben. Vind je van je treinen dat ze zo goed mogelijk en zo gedetailleerd mogelijk op de echte moeten lijken? In dat geval zou ik niet meer Airfix Shermans bouwen. Het is namelijk een model uit de jaren zestig, erg vereenvoudigd weergegeven en het heeft een paar grote fouten. Belangrijkste: De koepel is veel te klein, evenals de torenkransDaarnaast is het kanon te iel, de voorkant is een mix van drie verschillende types en details zoals de lampen, lampbescherming, sleepogen, de zichtsleuven en nog zowat zijn of als vage "blobs" weergegeven of niet aanwezig. Aan de achterkant missen de luchtfilters en het voorste aandrijfwiel is zwaar gesimplificeerd. De ophanging van de loopwielen missen de bovenop gelegen rupsband geleiders. En zo nog wat...Daarentegen heeft de romp wel de goede verhoudingen en is keurig 1/76. Dat is het grote voordeel van dit model, want alle betere modellen zijn 1/72. En ondanks alle fouten is het wel duidelijk herkenbaar als een M4 Sherman.Uiteindelijk komt het neer op wat je persoonlijk belangrijk vind, maar ik zou gaan voor de recente 1-72 Heller M4 "D-Day Sherman" of de Heller M4A2. Niet veel duurder, maar lichtjaren beter. En als je die met dezelfde aandacht en verftechniek bouwt als het Airfix model heb je een geweldig model. En als je alleen maar die Shermans gebruikt zal niemand het schaalverschil van 1-76 tov 1/72 opvallen!Sierd JanPS: Bij Krikke in Groningen zijn diverse Hellers M4 D-Day uitvoeringen op voorraadJe hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, binnenkort toch maar even naar Krikke. Ik had me (zoals jij al vermoed had) enkel gericht op de 1:76 schaal en vond de keuze behoorlijk beperkt. gr Klaas
O, ik zie dat ik mijn reactie in het citaat gezet heb (kan blijkbaar ook)
Dt ik het niet kon laten...ik vind um zo fraai...vandaag in de mail van Rails een leuke aanbieding: voor £140,00 de narrow gauge 761 Taw gekocht voor op Radipole, en wellicht in een later stadium elders Thijs