Welke CNL? De trein uit Wenen bestaat niet meer, dus dan moet dat rijtuig eerst naar München komen. Dat gaat nog meer vertraging opleveren, aangezien de meeste treinen vanuit Wenen en Salzburg railjet geworden zijn... Een ICRm lijkt me dan logischer, al had het me nog logischer geleken om 3 A-bakken en 6 B-bakken te huren .
Vraagje aan de ÖBB-kenners: Is dit 'm?
Bovendien bestaat een Beneluxstam de laatste jaren uit 2 A's en 5 B's, die "en bloc" in de stam zitten (de A's aan de ene kant, de B's aan de andere kant). Om de verhouding te handhaven zou je 2 AB's per stam nodig hebben, en behalve dat dat een beetje onzinnig is, breek je dan die "blokvorming".
Die ABmz is er in ieder geval niet bij. Ik denk niet dat de ÖBB die verhuurt.Die zitten in bijna iedere IC/OEC, dus die hebben ze zelf te hard nodig.
In iedere IC/OEC zitten ook A en B rijtuigen, die hebben ze zelf ook hard nodig.
Dan plak je hem gewoon achter een goederentrein.
Volgens mij zitten de rijtuigen de laatste jaren juist in een B A A B B B (B) samenstelling, nadat ze een tijd inderdaad met de A's aan 1 zijde reden. Wat bedoel je trouwens met 'de verhouding handhaven', een A en een B in plaats van twee AB's komt toch op hetzelfde neer?
volgende week komen de overige 5 rijtuigen in drie porties met EN 490/420 van Wenen naar Keulen. Op 25 maart overbrenging naar Venlo, 26 maart Watergraafsmeer, 27 maart proefrit Brussel (met de complete stam).