Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:51:57
Problemen met Roco wissels door Forever Rocofan
Vandaag om 08:02:52
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:26:40
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door ingenium
Vandaag om 03:04:50
NS 6100 van GM&S door ingenium
Vandaag om 01:33:12
Wielen gelijkzetten? door VictorPM
Vandaag om 01:04:27
Trix 22300 loopt (nog) niet door Biesje
Vandaag om 00:59:02
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door Rik
Vandaag om 00:51:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 00:08:21
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door Wim Vink
28 maart 2020, 23:49:33
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Hendrik Jan
28 maart 2020, 23:48:02
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
28 maart 2020, 23:29:12
Max. draadlengte bij massadetectie door 1200blauw
28 maart 2020, 23:21:40
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Eric B
28 maart 2020, 23:00:38
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
28 maart 2020, 22:49:48
Artitec restanten, wat kan je er van maken door Eric B
28 maart 2020, 21:35:35
Projekt 083-338 door 44
28 maart 2020, 21:33:49
Wagons klimmen uit puntstuk / leverancier wielafstand gereedschap gezocht door ivanzon
28 maart 2020, 21:07:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
28 maart 2020, 21:05:23
Sleeptenderlocomotief DB BR 23 van Roco of Trix. door Wies
28 maart 2020, 21:03:38
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
28 maart 2020, 20:46:12
DCC++ probleempje door Waterman
28 maart 2020, 20:36:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
28 maart 2020, 19:55:56
Frans loodsje et cetera door Noordernet
28 maart 2020, 19:55:31
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
28 maart 2020, 19:44:27
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
28 maart 2020, 19:40:41
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door Paulus
28 maart 2020, 19:36:57
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
28 maart 2020, 19:27:00
Baanbouw Bosje77 door bosje77
28 maart 2020, 19:15:25
DAF YA-314 Algemeen door AndréDev
28 maart 2020, 19:09:23
  

Auteur Topic: De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)  (gelezen 20937 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2011, 21:04:28 »
Ah ja, de nachttrein naar Keulen... daar heb je een goede oplossing voor het spoedoverbrengingsprobleem ;D.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 505
  • *
    • Flickr
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #31 Gepost op: 23 maart 2011, 09:57:20 »

Maar... ICK in Roemenië? Tell me more... ik ga daar binnenkort een aantal weken rondhangen voor een stage :) (graag per PM, om niet al te veel af te dwalen in dit draadje).
Zie ook de site van Martijn Haman en dan ICK rijtuigen. Onder levensloop staat het volgende:
Citaat
Op 9 december 2010 worden twee eerste klasse rijtuigen, de 12-37 006 en 029, in een goederentrein richting Duitsland vervoerd. Op 11 december 2010 zijn de beide rijtuigen in Sopron (Hongarije) gesignaleerd en het einddoel zou Bucuresti Grivita (Roemenië) zijn. Het precieze doel van deze overbrenging is (nog) onduidelijk.
Spoorgroet, Martin

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #32 Gepost op: 23 maart 2011, 10:26:59 »
Wesley vroeg niet voor niks om dit per prive-bericht te doen hoor...
Hier dus graag weer verder over de Oostenrijkse Beneluxers!

mvg,
Gert

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #33 Gepost op: 23 maart 2011, 16:47:10 »
Inderdaad :). Niettemin bedankt voor de informatie ! ;D

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #34 Gepost op: 03 april 2011, 20:58:59 »
Servus,

Hier heb ik een filmpje van youtube met de Oostenrijkse rijtuigen tussen de NS 1850 en de 1740.

http://www.youtube.com/watch?v=J_mvWLtG_gg&feature=related

Gr Chris

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2360
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #35 Gepost op: 03 april 2011, 22:57:48 »
En ?

Iemand al gekeken of deze aparte verschijning is samen te stellen in model ?

Martijn
Martijn

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #36 Gepost op: 04 april 2011, 11:42:14 »
Ja hoor.... het kan. O.A. Roco brengt deze modellen uit in HO. In N-spoor zijn ze ook nog wel te verkrijgen.  ;D

Gr Marco.
Gr Marco.

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #37 Gepost op: 04 april 2011, 11:46:02 »
Fleischmann,LSmodels en Arnold hebben ze voor N spoor ook als nieuwtje 2011 gepresenteerd.

Gr Chris

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #38 Gepost op: 04 april 2011, 11:56:26 »
Ja hoor.... het kan. O.A. Roco brengt deze modellen uit in HO. In N-spoor zijn ze ook nog wel te verkrijgen.  ;D

Gr Marco.

Ik kan mezelf gewoon quoten, maar waar ik eerder Just schreef moet je nu maar even Marco denken:
@Just: Nee. Die Roco-rijtuigen lijken er wel veel op, maar als je goed kijkt, dan zie je dat de deuren en draaistellen toch anders zijn.

mvg,
Gert

Of heb jij in een oude Roco-catalogus rijtuigen gevonden die het wél zijn, maar nu niet meer gemaakt worden?
Zou je dan s.v.p. de catalogus-nummers kunnen melden?

mvg,
Gert

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #39 Gepost op: 04 april 2011, 13:26:25 »
Roco maakt deze rijtuigen NIET. Wat roco verkoopt zijn rijtuigen die er op lijken. De juiste rijtuigen zijn gemaakt door railtop en zijn gedeeltelijk aangekondigt door acme. De rijtuigen van roco zien ongemoderniseerde rijtuigen voorzien van de nieuwe kleurstelling en dus niet juist, er misssen bijv drukdichte ramen en deuren en het interieur klopt ook niet meer.

Martijn

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #40 Gepost op: 04 april 2011, 15:57:19 »
Ok, waar ik eerder Roco schreef moet je nu maar even Railtop denken.  ;)

Gr Marco.

(P.S. gaan we dan ook voor de juiste rijtuignummers?  ;D)
Gr Marco.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 989
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #41 Gepost op: 04 april 2011, 16:24:59 »

Citaat
Maar... ICK in Roemenië? Tell me more... ik ga daar binnenkort een aantal weken rondhangen voor een stage  (graag per PM, om niet al te veel af te dwalen in dit draadje).

Zie ook de site van Martijn Haman en dan ICK rijtuigen. Onder levensloop staat het volgende:

Citaat
CitaatOp 9 december 2010 worden twee eerste klasse rijtuigen, de 12-37 006 en 029, in een goederentrein richting Duitsland vervoerd. Op 11 december 2010 zijn de beide rijtuigen in Sopron (Hongarije) gesignaleerd en het einddoel zou Bucuresti Grivita (Roemenië) zijn. Het precieze doel van deze overbrenging is (nog) onduidelijk.

Kleine aanvulling op de informatie op m'n website:
Er zijn ten minste een tweede klasse rijtuig (ex-ICL, nog in NS-kleuren) en twee ICK-rijtuigen in Roemenië. Ik heb begrepen dat het plan van Atelierele CFR Grivita (http://www.grivita.ro/) is te kijken of renovatie van de ICK-rijtuigen zinvol is. Dat zou impliceren dat er mogelijk in de toekomst meer rijtuigen naar Roemenië gaan.
Het Duitse rijtuig (ex-ICL) is denk ik om dezelfde reden naar Roemenië vertrokken. Foto van dit rijtuig is overigens hier te vinden: klik

@Wesley: mocht je tijdfens je verblijf in Roemenië foto's kunnen maken van deze rijtuigen dan mag je ze best naar me mailen ;-))

Martijn

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #42 Gepost op: 04 april 2011, 16:38:42 »
@Wesley: mocht je tijdfens je verblijf in Roemenië foto's kunnen maken van deze rijtuigen dan mag je ze best naar me mailen ;-))

Ik zal het onthouden, maar ik waarschuw wel alvast dat Roemenië een groot land is, met meer dan voldoende mogelijkheden om die rijtuigen mis te lopen ;).

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 989
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #43 Gepost op: 04 april 2011, 17:57:43 »
Dat Roemenië een groot land is realiseer ik me terdege. Je concentreren op de omgeving van Atelierele CFR Grivita maakt de kans op een treffen denk ik wat groter. Maar schrik niet als je kijkt wat de omvang van het werkplaatterrein is klik

Martijn

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #44 Gepost op: 04 april 2011, 18:11:39 »
Nou vooruit, da's vlakbij Boekarest, moet te doen zijn 8). (dan nog kunnen ze natuurlijk precies op het moment dat ik er ben heel ergens anders zijn, of onfotografeerbaar... maar ik zal het proberen)