Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:23:43
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 19:22:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
prutser
Vandaag
om 19:22:11
Nederlands-materieel in Spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 19:18:31
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:11:46
Mijn geweatherde modellen
door
Casmir
Vandaag
om 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
1200blauw
Vandaag
om 19:06:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:58:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:49:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:34:24
Artitec 6300
door
Jos B.
Vandaag
om 18:23:16
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 17:49:25
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
Ad Cleijsen
Vandaag
om 17:48:38
Pendel module Viessmann 5214
door
bask185
Vandaag
om 16:55:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 16:22:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Jeroen Water
Vandaag
om 16:09:47
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:04:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 15:52:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 15:20:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:13:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:09:18
Configureren van YD8116 via web browser
door
Jan Pieter
Vandaag
om 14:35:23
Voetgangersspoorbrug te gebruiken voor Nederlandse baan?
door
Benelux795
Vandaag
om 14:29:37
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 14:20:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 14:01:24
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Hans1963
Vandaag
om 13:29:36
Nahmertaler Kleinbahn
door
Lucien
Vandaag
om 12:55:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
OHMB Station EDE 1925
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
Volgende
-
1
...
17
18
[
19
]
20
21
...
32
Omlaag
Auteur
Topic: OHMB Station EDE 1925 (gelezen 88763 keer)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #270 Gepost op:
14 May 2011, 19:24:43 »
Ja stukje op die laatste foto bedoel ik.
Dat is bij het theehuisje.
dat staat er nog nu nog.
deze vind ik mooi
Bron :beide hist ver oud Bennekom
gr Jan
«
Laatst bewerkt op: 14 May 2011, 21:28:14 door roadster36
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #271 Gepost op:
14 May 2011, 20:44:22 »
De driehoek onder de ketel klopte bij DJH niet helemaal
de oude verwijderd en een nieuwe gemaakt
klinknagels in een plaatje koper van 0.01 dik gedrukt met een oud freesje , uitgeknipt en er op gesoldeerd
Gr Jan
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #272 Gepost op:
14 May 2011, 23:11:30 »
hoogte van de ketel klopte ook niet
ketel iets omhoog gebracht
lijkt beter zo of niet?
vergelijk
http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1940-1950/161335
front is nu dus beter , alleen heb je nu weer te veel ruimte tussen ketel en voetplaat GRRRRRRRR
dit komt omdat de diameter van de DJH ketel ook iets te klein is
compromis zoeken morgen , voor nu kap ik er mee
gr Jan
«
Laatst bewerkt op: 14 May 2011, 23:29:52 door roadster36
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #273 Gepost op:
15 May 2011, 23:00:09 »
Nou het weekend is weer om.
Mijn hemel een heel weekend voor 6x1 mm PFFFFFFFF
Wel veel ervaring opgedaan met witmetaal
Zou ik het nog eens doen
? nee te veel werk voor zo weinig gewin.
Het ziet er beter uit maar tegelijk loop je tegen zoveel problemen aan.
De wielen liepen aan in de wielkasten , uitfrezen dus.
De vuurkist past niet meer tussen de achterspatborden door het naar binnen plaatsen.
Flensen afdraaien , bij 1 ging het helemaal mis.(Wie o wie heeft er een wiel voor me de mijne zijn gekwarteerd met een half maantje
en het is de geisoleerde)
Zijwaardse speling op de middelste as , niet meer mogelijk (wat doet dat in de bogen ?)
Compensatie is nu echt nodig ivm met de kleine flensen.
En de frameplaat word er niet strakker van.
Maar goed het resultaat tot nu toe.
Gr Jan
«
Laatst bewerkt op: 15 May 2011, 23:30:38 door roadster36
»
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 6052
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #274 Gepost op:
15 May 2011, 23:14:20 »
Mozeskriebel, moet dat ding morgen af zijn of zo?
Maarre, hoezo kloppen de maten van DJH niet Jan? Is dat op het oog (en de gok), of heb je inmiddels onderbouwing? Volg het overigens wel met plezier hoor, je gaat af en toe aardig rigoreus te keer hahaha, dat durf ik allemaal niet hoor
Gr. Tom.
Gelogd
Spoor 0 adept
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #275 Gepost op:
15 May 2011, 23:29:54 »
Hoi Tom,
Ja Hij moet af
Ik wil met mn Ede modules gaan beginnen
De maten van de spatborden kloppen niet.
Ze zijn te hoog en staan te ver naar buiten.
Eigenlijk klopt van het hele hok niks , de driehoeksteunen voor de rookkast moeten een verlengde van de frameplaten zijn.
Nu zijn die veel te smal omdat de wielen te dik en zijdelingse speling nodig hebben.
Dus gaat die ketelsteun precies op schaal al helemaal niet luken
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 6052
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #276 Gepost op:
15 May 2011, 23:41:48 »
Dat van die spatborden wist ik, maar de hoogte van de ketelsteun dan? Is dat bij DJH niet oke dan?
Gelogd
Spoor 0 adept
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #277 Gepost op:
15 May 2011, 23:45:01 »
nou de hoogte is eigenlijk wel oke maar de ketel diameter is te klein
en het mach huis 2 mm te laag en dat is best veel .
dus heb ik die driehoeken iets hoger gemaakt.
ook moet de bovenkant gelijk liggen met de voor en achterkant van de rook kast.
je mail adres klopt niet
o toch wel geloof ik
gr Jan
«
Laatst bewerkt op: 15 May 2011, 23:50:43 door roadster36
»
Gelogd
Beached
Offline
Berichten: 1109
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #278 Gepost op:
16 May 2011, 08:12:05 »
Citaat van: roadster36 op 14 May 2011, 20:44:22
Zo lijkt de loc wel een beetje op een 2900, zonder cabine en met zichtbare frames.
Het begint langzamerhand weer op een 3300 te lijken zo. Je gaat in ieder geval de juiste kant op
mvg,
Rick
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #279 Gepost op:
16 May 2011, 13:50:23 »
Het volgende bedacht.
Als je afstandsringen tussen wiel en frame kunt plaatsen
Dan kunnen die ringen dus ook tussen de frame platen
in 10 min gepiept , 2 mm gewonnen
frame is nu 22 mm breed en de driehoekige ketel steun is nu bijna net zo breed als het frame.
Alleen hebben die DJH klojo`s de schroefjes precies achter de wielbanden weggewerkt
Dat loopt nu aan .
Maar als ik het soldeer kunen die schroefjes vervallen
Zijdelingse spelling is nu 0.0
Gr Jan
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4236
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #280 Gepost op:
16 May 2011, 16:55:00 »
Bedoel je afstandsringen (die heb je tussen de frameplaten toch niet nodig) of de aslagers?
BTW, als je nog compensatie wilt inbouwen kun je die aslagers toch niet gebruiken; die laten nl geen verticale bewegingen toe. Hornblocks wel, maar dan mag je je zaag weer ter hand nemen....
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #281 Gepost op:
16 May 2011, 18:21:12 »
Hoi Gert
ik bedoelde te zeggen dat als er ruimte is voor vulringen.
dan kunnen de frameplaten ook verder naar buiten.
m.a.w. het busje waar de 2 frame platen mee bevestigd zitten kan langer worden
compensatie is niet wenselijk ivm de krappe afstand flens-spatbord.
het mooist zou zijn de ketelsteun driehoeken aan de frameplaten solderen en dan de voet plaat er om heen maken
helaas dat gaat net niet
Gr jan
Gelogd
Station W
Offline
Berichten: 255
... to boldly go where no one has gone before ...
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #282 Gepost op:
16 May 2011, 19:45:42 »
Hallo Jan,
Heb je je pc op je werkbank staan? Ik krijg de indruk dat je met één hand aan het frezen bent en met de andere zit te tikken... Pas op dat je je niet vergist en een stuk van je toetsenbord afzaagt. Soms kan ik je in Den Helder horen zuchten. En dat is een eind weg hoor.
Groeten en pas op veur d'n vingers he,
Henk
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10488
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #283 Gepost op:
16 May 2011, 19:49:14 »
Nou dan !
Ben ik even een dikke week het land uit, verzaagt meneer gelijk een hele 3300
Ben wel erg benieuwd hoe het er nu in reallife uit ziet
Het verbaasd me, dat je de originele wielkappen hebt teruggezet. Welke diameter hebben ze ?? 22mm mischien
Had je mooi uit 22mm koperen gaspijp kunnen draaien, plaatje van 0.3 ervoor en klaro
Grtzz,
Karst
Gelogd
Duizendpoot
team Mitropa
Offline
Berichten: 1189
Re:OHMB Station EDE 1925
«
Reactie #284 Gepost op:
16 May 2011, 21:10:55 »
Tja Karst,
Zo zie je maar, ben je ff weg en Jan sloopt een 3300 tot op de voetplaat omdat er een paar mm verschil is
Maar het resultaat wordt fenominaal en misschien komen er een paar roodkoperen wielkappen en zal het nog strakker worden.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Hans.
https://wp.duizendpoot.de
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
Volgende
-
1
...
17
18
[
19
]
20
21
...
32
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
OHMB Station EDE 1925