Dat valt nog wel mee, ik zat elke dag in die trein en als je in rotterdam te laat was voor een zitplaats had je pas na breda kans. In dordrecht ging er echt 5 man uit ofzo, in breda liep letterlijk de halve trein leeg. Er zou daar wat geld te verdienen moeten zijn.
De VIRM 4 serie (De nieuwste) hebben wel septische tanks en kunnen zelfs 200 km/h.
Dat is ook ooit geopperd: Intercity MaxAchter afgezien toch niet zo'n gek idee. Vooraf gezien overigens ook niet
Het is nog niet zo heel lang geleden dat er testritten met V-IRM gedaan zijn tussen Amersfoort en Zwolle. De exacte snelheid weet ik zo niet meer maar dit was boven de 160 km/u. Er heeft toen ook wel ergens een foto op het internet gestaan van de cabinedisplay waar op de snelheid stond weergegeven. Wellicht heeft iemand die foto nog ergens?
NS zit slechts voor 50% in de HSL, de andere 50% is van de KLM.
Dan is er nog die vreselijke kleuren combinatie waardoor de ingezette treinen er uit zien als gay treinen.
Deze dertig jaar oude wagons rijden ze nu met 160 km/U.Met een tien jaar oude auto kan je ook niet meer zo snel rijden als toen die nieuw was.