Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door aad52
Vandaag om 14:25:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 14:15:51
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 14:08:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door bellejt
Vandaag om 13:43:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 12:38:57
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 12:23:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:05:47
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door tijgernootje
Vandaag om 10:42:03
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:43:11
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
  

Auteur Topic: NS dreigt HSL kwijt te raken  (gelezen 11681 keer)

jan64

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #45 Gepost op: 19 February 2011, 10:47:41 »
hallo mensen,

Nou zitten we hier wel op NS hispeed af te geven , maar die hele HSL is toch een aanfluiting ook wat het beveiligingsysteem betreft, toen het geinstalleerd was  zat er op de grens overgang een verschil in versie van het ETCS systeem. als ze het hadden aangepakt zoals in Zwitserland had er allang volledig gereden kunnen worden.  en wat dat geld betreft maakt het niet uit want dat kunnen in nederland helaas als de beste ``verkwanselen``.

Mvg Jan

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #46 Gepost op: 19 February 2011, 11:02:50 »
Even over de VIRM maximum snelheden: mijn vader heeft op de flevolijn een keer 180 gereden. Dat was uiteraard met 1500 volt.

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #47 Gepost op: 19 February 2011, 12:06:46 »
@ Edgar: Wikipedia is een peoples ecyclopedia. Niet alles wat er staat is getoetst en kan net zo goed uit de duim gezogen zijn... ;) ( :oDe tekst van het artikel dat je aanhaalt is origineel in het frans geschreven)
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #48 Gepost op: 19 February 2011, 12:27:10 »
@I love trainz

;D heel toepasselijk voor als we met redelijk hoge snelheid naar de jaarlijkse canalparade in Amsterdam gaan hoeven wij Gays in ieder geval niet ook de trein op te vleuren. Pas maar op misschien wordt je na een reisje in deze treinen wel fulltime member of de Nederlandse vereneging van Gays met leuke welkomst geschenken als handtasjes leuke avond uit met een bekende Gay ach te veel om op te noemen.

Toedeloe Ben.

Haha inderdaad! :P

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #49 Gepost op: 19 February 2011, 12:27:57 »
@Henk H.: Tja, dat kan je dan onder elke link naar Wikipedia zetten. Of bij 95% van alle links....  :-\
Het zou constructiever zijn als je inhoudelijk wat zegt over de informatie die Edgar aanhaalt.
Kortom; hoe is volgens jou de aandelenverhouding?
No dress rehearsel, this is our life.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #50 Gepost op: 19 February 2011, 15:53:19 »
Het is voor mij nog nooit duidelijk geworden waarom de HSL stoptrein nou perse 300 moet gaan rijden in Nederland.
Een 200 KM/H lijkt mij voor de korte afstanden ook voldoende, en veel goedkoper, en had NS goedkoper kunnen inkopen en rijden.
De Belgen rijden op de korte afstanden ook geen 300.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 19 February 2011, 15:57:19 door Alexander »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #51 Gepost op: 19 February 2011, 20:05:05 »
Even over de VIRM maximum snelheden: mijn vader heeft op de flevolijn een keer 180 gereden. Dat was uiteraard met 1500 volt.

Dat zegt nog steeds niks over de maximum snelheid. :-*
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #52 Gepost op: 19 February 2011, 20:11:30 »
En alles over de dromen van zijn vader  ;D

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #53 Gepost op: 19 February 2011, 20:16:26 »
Sorrie... ik kan je niet volgen...

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #54 Gepost op: 19 February 2011, 20:21:21 »
Dat hoor ik wel vaker, dat geeft niks.

Repelsteeltje

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #55 Gepost op: 19 February 2011, 20:25:53 »
.
« Laatst bewerkt op: 19 February 2011, 20:27:51 door Repelsteeltje »

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #56 Gepost op: 19 February 2011, 20:28:59 »
Uit?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8499
  • Spoor N
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #57 Gepost op: 19 February 2011, 20:29:33 »
Ondanks dat het Nederlandse spoorweg net voor iedere personen vervoer maatschappij beschikbaar is zijn er nog maar weinig andere maatschappijen, die er gebruik van (mogen?) maken.NS en zijn maatje Prorail weten telkens weer wat te vinden om het openbare gebruik van de rails door andere maatschappijen te ontmoedigen.
Dat is het dus nou net niet. Het hoofdrailnet is aan de NS aanbesteed, dan mag er dus geen andere maatschappij rijden.

Citaat
Zo doet de NS ook met de HSL hetzelfde.
Dat geldt dus alleen voor binnelnads vervoer, als je over de HSL naar het buitenland wil rijden mag dat dus wel.

Citaat
De HSL is duurder, logisch toch. De concorde was ook een vliegtuig net als andere vliegtuigen. Alleen ging je daarmee twee keer door de geluids barriëre en kwam je eerder op de plek van bestemming.Zo kan je de hoge snelheids treinen ook bekijken, ze zijn sneller en daar betaal je dus meer voor.
Twee keer door de geluidsbarrière gaan is knap, twee keer zo snel als het geluid kan wel. Maar voor de HSL betaal je meer en ben je eerder op de plaats van bestemming.

Citaat
Enne ge-integreerd in het spoorwegnetwerk zijn ze, de HSL treinen, al in de stations.
Er wordt dus bedoeld dat de diensten op de HSL geïntegreerd worden met de dienst op het gewone net, niet dat de HSL daarop aansluit.

Citaat
Met een formule 1 raceauto kan je rijden op gewone straten.
Maar dat is voor zover ik weet niet toegestaan. ;)

[quote[De NS liegt daarover en misleidt de reizigers en krijgen nu dus klapjes.
Al laat je een stoomlocomotief met 220 km/u over een hoge snelheids spoorlijn rijden en dat konden de laatste stoomtreinen, dan is het nog steeds geen HSL trein. Die stoom locomotief heeft dezelfde spoorbreedte als de HSL treinen en rijdt probleemloos op de rails van de HSL.[/quote]Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat de Fyra niet 'HSL-trein' genoemd mag worden omdat andere treinen ook zo snel kunnen rijden?

Even over de VIRM maximum snelheden: mijn vader heeft op de flevolijn een keer 180 gereden. Dat was uiteraard met 1500 volt.
Dat was dan zeker met testritten, normaal laat de ATB dat niet toe.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #58 Gepost op: 19 February 2011, 21:39:31 »
Dat was dan zeker met testritten, normaal laat de ATB dat niet toe.
Tja... Groepje hoger volk en opzichters enzo wilden weleens weten hoe hard zo'n ding kon... Dus toen werden er een paar loodjes weggerukt en wat knoppen omgedraaid... ;).

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #59 Gepost op: 19 February 2011, 22:01:18 »
Oh, maar dat zijn dan een stelletje verantwoorde personen zeg  ::), ik hoop dat ze allemaal de spoorsector hebben verlaten allemaal  ???

Materieel wat daar niet voor toegelaten is, een infrastructuur die daar niet op berekend is, en overwegen die helemaal niet op dat soort snelheden afgesteld zijn, erg verantwoord dan...  ::)
« Laatst bewerkt op: 19 February 2011, 22:02:52 door Thom »