Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
Vandaag om 23:10:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:01:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 23:00:51
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
Vandaag om 21:56:58
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door hervé
Vandaag om 21:56:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
Vandaag om 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
Vandaag om 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
  

Auteur Topic: Baanplanontwerp spoor N  (gelezen 16359 keer)

dvdbrander

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #30 Gepost op: 24 March 2011, 08:57:35 »
he, maar zie je zelf wel dat als je links in de binnenbaan binnenkomt, en je links aan houd, je buiten uit komt?
mvg daniël
mMijn baantje

Johan Schalken

  • Offline Offline
  • Berichten: 439
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #31 Gepost op: 24 March 2011, 09:00:30 »
Je kan wel naar buiten maar dan rij je dezelfde kant op als op de binnenbaan..

dvdbrander

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #32 Gepost op: 24 March 2011, 09:01:26 »
erm, ja, en dat was juist niet de bedoeling blijkbaar? oke.
mvg daniël
mMijn baantje

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
  • Spoor N
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #33 Gepost op: 24 March 2011, 18:28:46 »
he, maar zie je zelf wel dat als je links in de binnenbaan binnenkomt, en je links aan houd, je buiten uit komt?
Het is ook niet de bedoeling dat je dan links aanhoudt. Voorlopig ga ik nog uit van een kruising op die plek, geen engels wissel. Alhoewel ik wel de mogelijkheid open hou om daar een engels wissel neer te leggen. I.v.m. mogelijke storingen (ontsporingen) plan ik nl. liever geen engels wissels in het schaduwstation.

Er wordt gewoon rechts gereden op de baan. Oftewel van het dubbelspoor wordt op het buitenste spoor tegen de klok in gereden. Op het binnenste spoor met de klok mee. Als een trein links zou houden, dan komt 'ie inderdaad op het buitenste spoor terecht, wat niet de bedoeling is. Ik ga dat ook niet doen.

Als een trein het schaduwstation binnenkomt, houdt 'ie niet links aan op de kruising/engels wissel, maar gaat 'ie rechtdoor. De trein komt dan dus op het 4e, 5e, 6e of 7e spoor op het schaduwstation binnen.

Het 3e spoor op het schaduwstation is onderdeel van de keerlus. Dat is bedoeld voor treinen die vanaf het kopstation komen en weer terug moeten. Die kunnen de keerlus in, komen weer op het binnenste spoor en kunnen de enkelsporige lijn weer op. Het is dus niet mijn bedoeling om dat spoor vanuit het binnenste spoor van linksaf in te rijden.

In het begin van het draadje kun je overigens zien dat ik oorspronkelijk het buitenste en het binnenste spoor in het schaduwstation helemaal niet verbonden had. Die verbinding is er alleen gekomen om de keerlus mogelijk te maken.

Groeten,
Wim
Grt, Wim

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
  • Spoor N
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #34 Gepost op: 25 March 2011, 22:44:17 »
Hallo,

Ik heb nog wat gesleuteld aan het baanplan. Ik heb er nog over nagedacht om aan de linkerkant één doorgaande lijn te maken, zodat alle sporen (behalve de bovenste) voor beide sporen bereikbaar zijn. Dat kost echter lengte bij de sporen van de binnenbaan. En die zijn al wat korter als ik graag wil, dus dat doe ik maar niet.

Wel nog een extra spoor in het schaduwstation opgenomen, met een nuttige lengte van ca. 1,90 m. Daar kun je tenminste een trein op kwijt :). (Voor de nuttige lengte heb ik de lengte van de sporen van wissel tot wissel gemeten en daar 30 cm van afgetrokken voor profiel vrije ruimte en remzone).

Sowieso wel lekker lange sporen, met nuttige lengtes van 1,90; 1,60; 1,35; 1,10 (maar die is doorgaand); 1,30; 1,20; 1,00. En dan nog drie kortere in de keerlus voor treinen naar het kopstation.



Groeten,
Wim
Grt, Wim

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
  • Spoor N
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #35 Gepost op: 05 April 2011, 21:51:01 »
Hallo,

Aangepast baanplan in het schaduwstation ivm bereikbaarheid de opstelsporen in de keerlus anders gelegd.



Groeten,
Wim
Grt, Wim