Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 22:55:51
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 22:47:28
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 22:42:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 22:35:13
Pfarrerwinkel bahn door 741230
Vandaag om 22:33:33
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 22:32:55
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 22:30:48
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 22:05:06
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 21:39:36
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 21:38:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 21:36:45
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door FritsT
Vandaag om 21:18:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 21:13:12
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door roco
Vandaag om 20:48:50
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 20:47:39
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door jerrytrein
Vandaag om 20:35:15
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 20:34:07
Mijn minitrix 2051 hobbelt door VictorPM
Vandaag om 20:29:03
Shapeways winkel is er nu maar hoe werkt het ? door 3Dbuildr
Vandaag om 19:55:58
Wat spoor 1 brouwsels door Wies
Vandaag om 19:48:20
Eisenbahn-Romantik muss bleiben door RikM
Vandaag om 19:45:29
Rangeren met een pec door barry1972
Vandaag om 19:32:41
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 19:06:43
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
  

Auteur Topic: Baanplanontwerp spoor N  (gelezen 16319 keer)

dvdbrander

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #30 Gepost op: 24 March 2011, 08:57:35 »
he, maar zie je zelf wel dat als je links in de binnenbaan binnenkomt, en je links aan houd, je buiten uit komt?
mvg daniël
mMijn baantje

Johan Schalken

  • Offline Offline
  • Berichten: 439
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #31 Gepost op: 24 March 2011, 09:00:30 »
Je kan wel naar buiten maar dan rij je dezelfde kant op als op de binnenbaan..

dvdbrander

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #32 Gepost op: 24 March 2011, 09:01:26 »
erm, ja, en dat was juist niet de bedoeling blijkbaar? oke.
mvg daniël
mMijn baantje

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #33 Gepost op: 24 March 2011, 18:28:46 »
he, maar zie je zelf wel dat als je links in de binnenbaan binnenkomt, en je links aan houd, je buiten uit komt?
Het is ook niet de bedoeling dat je dan links aanhoudt. Voorlopig ga ik nog uit van een kruising op die plek, geen engels wissel. Alhoewel ik wel de mogelijkheid open hou om daar een engels wissel neer te leggen. I.v.m. mogelijke storingen (ontsporingen) plan ik nl. liever geen engels wissels in het schaduwstation.

Er wordt gewoon rechts gereden op de baan. Oftewel van het dubbelspoor wordt op het buitenste spoor tegen de klok in gereden. Op het binnenste spoor met de klok mee. Als een trein links zou houden, dan komt 'ie inderdaad op het buitenste spoor terecht, wat niet de bedoeling is. Ik ga dat ook niet doen.

Als een trein het schaduwstation binnenkomt, houdt 'ie niet links aan op de kruising/engels wissel, maar gaat 'ie rechtdoor. De trein komt dan dus op het 4e, 5e, 6e of 7e spoor op het schaduwstation binnen.

Het 3e spoor op het schaduwstation is onderdeel van de keerlus. Dat is bedoeld voor treinen die vanaf het kopstation komen en weer terug moeten. Die kunnen de keerlus in, komen weer op het binnenste spoor en kunnen de enkelsporige lijn weer op. Het is dus niet mijn bedoeling om dat spoor vanuit het binnenste spoor van linksaf in te rijden.

In het begin van het draadje kun je overigens zien dat ik oorspronkelijk het buitenste en het binnenste spoor in het schaduwstation helemaal niet verbonden had. Die verbinding is er alleen gekomen om de keerlus mogelijk te maken.

Groeten,
Wim
Grt, Wim

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #34 Gepost op: 25 March 2011, 22:44:17 »
Hallo,

Ik heb nog wat gesleuteld aan het baanplan. Ik heb er nog over nagedacht om aan de linkerkant één doorgaande lijn te maken, zodat alle sporen (behalve de bovenste) voor beide sporen bereikbaar zijn. Dat kost echter lengte bij de sporen van de binnenbaan. En die zijn al wat korter als ik graag wil, dus dat doe ik maar niet.

Wel nog een extra spoor in het schaduwstation opgenomen, met een nuttige lengte van ca. 1,90 m. Daar kun je tenminste een trein op kwijt :). (Voor de nuttige lengte heb ik de lengte van de sporen van wissel tot wissel gemeten en daar 30 cm van afgetrokken voor profiel vrije ruimte en remzone).

Sowieso wel lekker lange sporen, met nuttige lengtes van 1,90; 1,60; 1,35; 1,10 (maar die is doorgaand); 1,30; 1,20; 1,00. En dan nog drie kortere in de keerlus voor treinen naar het kopstation.



Groeten,
Wim
Grt, Wim

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:Baanplanontwerp spoor N
« Reactie #35 Gepost op: 05 April 2011, 21:51:01 »
Hallo,

Aangepast baanplan in het schaduwstation ivm bereikbaarheid de opstelsporen in de keerlus anders gelegd.



Groeten,
Wim
Grt, Wim