Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
20 July 2025, 11:49:12
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 476214 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #390 Gepost op: 07 February 2011, 12:37:05 »
Ik denk dat bij de fabrikant de hoogste prioriteit was om de 3700 rijdend te kunnen laten zien zonder enig risico op ontsporen.
Zo zie je op het filmpje dat de ruimte tussen de tender en de locomotief vrij ruim is.
Ik zie deze exemplaren als prototypen.
Vr. groeten,
Bob

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #391 Gepost op: 07 February 2011, 12:43:34 »
Bij het zoeken naar informatie over de 37/3800 serie kwam ik een foto tegen van een SS700 met een vertrekkende D-trein uit Keulen zo rond 1911.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #392 Gepost op: 07 February 2011, 12:51:28 »
Zo,
Na een korte nacht hier een foto van de kant van de 3700 die niet zo vaak wordt bekeken:

Van links naar rechts zien we:
- een NEM schacht achter
- tussen de voorste en middelste tenderas de plek voor de sleper
- stroomafname op de tender
- de koppeling tussen lok en tender
- De gekapselde aandrijving, spaart de tandwielen
- de lange aandrijfstang om de lok ook door de R2 te krijgen
- Het voorloopdraaistel die wat ruimer werd gezet (vandaar dat ie op zn rug ligt)
- De voorkant met treden (moeten alleen worden verwijderd bij R2)
- De schaalkoppeling (verend) aan de voorkant
- algemeen: de fijne wielen van dit gelijkspoormodel (de wisselstromer heeft grovere wielen)

Alles wat op de foto wordt getoond kan worden veranderd in het uiteindelijke model, maar het geeft wel een indicatie van wat er gaat komen.

dirkjan

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #393 Gepost op: 07 February 2011, 13:03:03 »
bedankt voor de inlichting in de techniek van de 3737 (y)
« Laatst bewerkt op: 07 February 2011, 15:19:55 door fissy »
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Dolly

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #394 Gepost op: 07 February 2011, 13:18:48 »
Tegenwoordig hebben de meeste modelbanen toch wel R3?
Ik ging pas weer eens een rondje rijden met een Philotrain SS701 en dat ging prima op de Fleischmann Profirail.
Maar ik weet niet welke maat de bogen zijn.. :-[
(Na het 2de rondje draaide de aandrijving in de soep, maar ze heeft een heel rondje gehaald (y))
Groetjes Dolly

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #395 Gepost op: 07 February 2011, 14:18:55 »
.... Rotforum! De "Raeder muessen rollen fuer den Sieg" uitvoering vind ik erg vet....
..... En dan moet ik ook nog wat in H0 gaan bouwen... ach problemen, problemen....

Ja die is prachtig! Ach, je hoeft niet gelijk een meterslange baan te bouwen compleet met klimspiralen enzo, dat kan ook anders. Oftewel; bouw een boekenplank van zeg 1,20 bij 0,60 op een mooie manier Oud Hiollands vol en schuif aan. Kun je M en D ook eens een weekeindje rust geven. Bovendien zet je die boekenplank na tentoonstellen weer in de kast en heb je een prachtige vitrine voor je 3700  ;) .
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #396 Gepost op: 07 February 2011, 14:31:24 »
(Na het 2de rondje draaide de aandrijving in de soep, maar ze heeft een heel rondje gehaald (y))

Dat heb je goed gedaan dan. Wanneer verschijnt het model op marktplaats? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #397 Gepost op: 07 February 2011, 14:49:32 »
De stralen van de bochten zijn niet voor alle railfabrikanten gelijk
Een voorbeeldje een R2 bocht van roco is 35.8 cm, bij fleischmann is dat 42.0 cm
de R3 bocht bij roco is 43.5 cm en bij fleischm. 48.4 cm

Met andere woorden een R2 fleischmann is bijna gelijk aan een R3 roco

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3526
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #398 Gepost op: 07 February 2011, 16:41:20 »
Dat is een mooie plaat van de onderzijde van deze loc, wat mij direct opvalt
is toch de slipringen, die in mijn geval volledig overbodig zijn en ik eigenlijk liever
niet op een model heb. Hier zijn vast wel meer mensen het over eens.

Als ik het vergelijk met een Philotrain 2100 die met gemak een paar rijtuigen
van de plaats krijgt moet deze 3700 dat ook wel zonder slipringen kunnen doen.

Misschien is het een idee de klanten via hun leverancier een keuze bieden? en
dan het model af fabriek of in NL laten ombouwen zonder slipringen?

Gr.

Robbert Jan
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #399 Gepost op: 07 February 2011, 16:47:18 »
Misschien is de Artitec SS700/NS3700 te licht?
Zonder die rubber ringen moet er behoorlijk wat gewicht zijn om een leuke sleep op gang te krijgen.
Vr. groeten,
Bob

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #400 Gepost op: 07 February 2011, 16:55:46 »
Het moet Karst toch een genoegen doen hoe schuin hier de drijfstangen lopen om vervolgens ook nog met een haast enorme zijdelingse speling op de bus van de kruk op de as te zitten  ;D ;D

Sommige compromissen blijven nu eenmaal nodig voor een rijdend model. Er zijn ook wel oplossingen met een beweegbaar chassis, maar dat is hier nog niet direct nodig.

mvg,
Ivo
« Laatst bewerkt op: 07 February 2011, 20:38:46 door Ivo tB »
mvg,
Ivo

*

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3526
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #401 Gepost op: 07 February 2011, 17:01:25 »
Een loc opgebouwd uit onderdelen van een zinklegering en
voor de kleine delen messing, zou in combinatie met de aandrijving
die in de loc zelf ingebouwd toch wel een redelijk gewicht hebben?

Ik gok zelf zo rond de 200 á 250 gram.

Ik snap ook best wel dat een loc op de gemiddelde baan van een modelspoorder
uit de voeten moet kunnen en in dat opzich goede tractie moet leveren.
Om zo de klimspiralen met een sleep van 4 á 6 rijtuigen te kunnen bedwingen.

Gr.

Robbert Jan.


The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #402 Gepost op: 07 February 2011, 17:37:50 »
Ik hoop dat die dan wel wat zwaarder is, als het gewicht voldoende is heb je ook geen antilslipbandjes nodig (de IRM van Lima toendertijd had dat ook) wat dan weer de stroomafname ten goede komt.

Groeten Erwin
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #403 Gepost op: 07 February 2011, 17:42:46 »
Citaat
Het zijn wel echt pre productie: trapje linksvoor ontbreekt (is misschien expres omdat anders de bogie onvoldoende zijdelings kan bewegen, net zoals de beschermhuls voor de zuigerstang (is al eerder genoemd), rechtsvoor zit het trapje wel. Ook de stalen staanders als handgreep voorop ontbreken nog.

mvg,
Ivo

Die stalen staanders hoorden er ook niet. Vrij veel 3700'en zijn voorzien van nieuwe cilinderblokken en bij die uitvoeringen kwamen pas de rangeerstaanders naast de loclantaarns.
Eigenlijk is de museumuitvoering 3737 ook niet correct, er zitten wel rangeerstaanders op, maar het cilinderblok is nog origineel.

Gerard

JSRail

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #404 Gepost op: 07 February 2011, 18:04:17 »
 Heb in m'n baan een aantal stijgingen zitten van zo'n 2 á 2,5 %  op zich dan wel prettig dat er dan een paar ASB'tjes onder zitten. Heb al een tijdje de NS 3500 (II) van Liliput in m'n bezit. Deze heeft door het ontbreken van ASB'tjes al moeite met 2 vier-assers op een helling van 2 %. Helaas is er ook weinig plek om extra gewicht aan te brengen om de wieldruk te verhogen. Moet nog een keer aangepakt worden.