@ Stig: ....Het komt dan niet vriendelijk over, en ook dan druk ik mij netjes uit, om mij dan namens allen (wij schrijf je) een zeikerd te noemen !
PJG weet je je voornaam en leeftijd ook? Dat discussieerd wat prettiger.Groet Jaap
.......E 500,00 blijft een flink bedrag, in een tijd dat ik dagelijks wordt geconfonteerd met mensen welke voor een dienst nog geen E 10,- over hebben........
Wat Artitec zou helpen om deze te verkopen is als ze een deel v d opbrengst aan een goed doel geven.in de trant van Koop nu de 3737 dan geven wij 3 euro 70 aan het Kikafonds!hebben wij weer een argument om te zeggen dat treinen ook een goed doel hebben!
Ik heb ook alles met geel, blauw en groen van de hand gedaan om tijdperk IIIa te kunnen binnengaan. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
@ Remco: Ik heb ook diverse Artitec produkten (gehad), zoals diverse generaties plan E, de DE1 etc., en de problemen die er waren, waren te wijten aan hoe de Chinese producent de opdracht naar plastic vormgeving vertaalde. Hier praten we over een totaal andere categorie (andere fabrikant, hoogwaardiger materiaal nl zamac en messing), dus op geen enkele wijze vergelijkbaar. Jouw frustratie over andere artikelen informeert ons dus op geen enkele wijze over wat we straks kunnen verwachten....
Absoluut niet te duur. Met de kleine markt die Nederland is zou een model geproduceerd volgens de technieken gebruikt door 'de grote' fabrikanten waarschijnlijk niet goedkoper zijn. Bij Märklin bijvoorbeeld liggen de ontwikkelingskosten voor een nieuwe stoomlocomotief rond de 2 mln. euro. dat verdien je nooit terug in Nederland. Een rekenvoorbeeld: 2mln. Euro / Prijs artitec 3700 ex BTW = E 400,- = 5000 exemplaren!