Nog even over de sluitlichten. Als ik bovenstaande lees schijnen de sluitlantaarns 2 kanten op, naar achteren rood en naar voren groen of (na 1937) wit.
Hoewel ik hier nog nooit van gehoord had zou dat best kunnen kloppen. In het boek over de e-loc serie 1200 van Uitgeverij Uquilair staan een stel mooie plaatjes van de NS sluitlantaarns. Bijvoorbeeld op pagina 64 en 71. Op die foto's is duidelijk te zien dat de achterkant van zo'n lantaarn voorzien is van een rond plaatje. Dat zou het bewuste groene, later witte glas kunnen zijn.Dat rondje komt ook mooi van pas om te zien in welke richting het rode glas wijst bij driekwart voor foto's.
Ik denk dat ik haar t.z.t. op mijn rails zet, en er lekker mee ga rijden. Dat kan/mag toch ook?Groet Jaap
Paul, zo is de foto wel groter te zien: http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/scannen0020.jpg
voor iedere situatie is wel weer een rechtvaardiging te vinden, echter of je, indien je zaken historisch juist wilt uitbeelden, enkel voor de uitzonderingen moet gaan.....
Misschien betekent dit wel, dat als alle foto's niet de regel tonen, de uitzondering wel de regel was. Dus zoals de fransen zeggen: 'Anything goes!' dirkjan
Zo'n foto van een 7700 is daarin heel interessant.
Maakt het in dit verhaal nog uit dat het om een HSM machine gaat? Er staat toch duidelijk op de nummerplaat 1023. Ik bedoel, zo zal die in NS tijd niet lang hebben rondgereden. Maakt dat uit voor het verhaal?