Karst,Ik weet niet of je het kan/wil/durft, maar misschien moet je overwegen om de mee gegoten draagbeugels te vervangen door dunner koper of messing draad. Ik denk dat je het kan en ik vermoed dat het aanzicht van de loc er veel beter van word.Verder weet ik niet of je nog ergens een spakenhandwieltje voor de rookkast hebt ipv van het nu gebruikte gatenhandwieltje. Je moet goed kijken om het te zien, maar ...........DEUVM
die draagbeugels zijn behoorlijk dik, zie je de 1:1 3737 dan kan het dunner en zwarter:Merk ook op dat de ene lamp een zwarte ring op de voet van de ontluchtingspijp heeft en de andere niet iets voor de puristen Karst hier nog een detail van een lamp op de Blikken Tinus, die volgens het plaatje op de ontluchtingskroon eigenlijk afkomstig is van een 1800
Karst
Ik suggereerde eerder de NS serie 4600 als optie. Lijkt mij eigenlijk een prima kanshebber te zijn voor een volgende Artitec loc.De ketel is identiek aan die van de serie 3700. Idem voor het machinistenhuis. De oorspronkelijk voor de serie 4600 bedoelde vier-assige tenders zijn achter de 3701 - 3720 terecht gekomen. De drie-assige tenders die vrij kwamen heeft men vervolgens achter de 4601 - 4620 gehangen. Kortom, Artitec heeft de ketel, het machinistenhuis en de tender al in het assortiment.Verder is het een 1D goederenloc. Lijkt me een goede asindeling te zijn om zonder al te veel problemen om te zetten naar 1:87. Duitse voorbeelden genoeg. Denk aan de baureihe 56.20-29 (G82) waarvan een aantal direct na WOII als 4651 t/m 4671 bij de NS hebben gereden.
@ QuicksilverJe mag ook zelf wel even je handjes uit de mouwen steken, wat dacht je van zelfmaken?Gewoon de Artitec 3700 plaatsen op een onderstel van een BR56 van Fleischmann.Dit is een Fleischmann 4156 met een DJH bovenbouw.De Belpaire vuurkist is daarbij iets verlengd.Gerard
Zelf heb ik niks met de 6300 (ding was eigenlijk alleen maar groot, is dat dan mooi? erica terpstra is ook groot. Wil je daarnaast wakker worden? al die 6300-hijgerts wel blijkbaar), maar we zullen wel zien wat er verder nog komt.
Gewoon de Artitec 3700 plaatsen op een onderstel van een BR56 van Fleischmann.
Ik wacht op de 'uitslag' van P. Bender' @stig, maarrr... die sluitseintjes zijn bijna net zo klein als het ledje dat ik net in de toplantaarn heb gefrut.... Grtzz,Karst