Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 08:11:51
Raadplaatje
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 08:00:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 05:40:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:13:26
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
bask185
Vandaag
om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan
door
René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool
door
Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
741230
21 July 2025, 20:04:49
Overstap naar HTM
door
GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen.
door
Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2
door
BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf) (gelezen 5757 keer)
Petertrein81
Offline
Berichten: 2408
Taurus en Vectron fan!!
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #15 Gepost op:
31 January 2011, 18:44:15 »
Even nog ter extra informatie, de goederentrein werd getrokken door 2 Mak G1700 loks, de VPS 1704 en VPS 1703.
De vooroplopende VPS 1704 is hierbij zwaar beschadigd, er gaat op een aantal Duitse Fora het gerucht dat de Machinist op de 2e lok, dus de VPS 1703 zat. Maar dat zijn maar geruchten, persoonlijk lijkt het mij erg onlogisch en volgens mij mag het ook niet. Ik weet ook niet in hoeverre het mogelijk is bij dit type lok.
Groet Peter,
«
Laatst bewerkt op: 31 January 2011, 18:46:16 door Petertrein81
»
Gelogd
Nederduitsemeester
Offline
Berichten: 3465
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #16 Gepost op:
31 January 2011, 19:01:30 »
Het is in Duitsland toegestaan om op de 2e lok te zitten, maar alleen wanneer eerste lok
tijdens
de rit een storing krijgt waardoor deze niet niet meer vanaf de eerste te bedienen is. Ook mag dan niet harder heb gereden dan 50km/h, en niet verder dan de eerstvolgende mogelijkheid om de lokken te wisselen. Even ter info, maar geen speculaas (dat eet ik liever op
).
Groeten Erwin
Gelogd
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Groeten, Erwin
Bart Donker
Offline
Berichten: 2581
RhB
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #17 Gepost op:
31 January 2011, 20:13:45 »
Citaat van: MR op 31 January 2011, 18:33:38
Heeft de goederentrein dan het wissel open gereden?
Dat is goed mogelijk, als de rijweg voor de Lint al goed gelegen heeft tenminste.
Gelogd
Groetjes, Bart
Gert1
Gast
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #18 Gepost op:
01 February 2011, 18:53:26 »
Heftig:
http://www.nu.nl/buitenland/2436834/duitse-machinist-negeerde-twee-stopsignalen.html
mvg,
Gert
Gelogd
Bart Donker
Offline
Berichten: 2581
RhB
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #19 Gepost op:
01 February 2011, 19:55:30 »
Waarbij met twee stopsignalen waarschijnlijk het voor- en hoofdsein bedoeld worden. Zoals velen hier weten kan een voorsein geen stop tonen maar enkel een stoptonend sein aankondigen. Heftig is ook dat de mcn door de pers al nagenoeg veroordeeld is ("negeerde" = opzet), terwijl het onderzoek zelf nog maar net loopt.
De mediageilheid kent in deze helaas weer geen grenzen: de rampplek was ook vandaag weer goed bezocht door de pers...
Bron: een goede vriend van me die bij HEX rijdt.
Gelogd
Groetjes, Bart
Rob46
Offline
Berichten: 153
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #20 Gepost op:
05 February 2011, 14:32:30 »
Op doorreis naar de Harz ben ik op zondagochtend even ter plaatse in Hordorf geweest.HEX VT 810 heeft dankzij een noodoproep van de Fdl haar snelheid nog kunnen terugnemen tot 66 kmh, niettemin een vresellijk klap geweest die tot 7 km in de omtrek te horen is geweest. VPS is bij de kruising door rood gereden ipv 6 minuten daar aan de kant te gaan. Het ongeval heeft een enorme indruk in de regio achtergelaten. M' n beelden volgen zodra ik volgende maand uit de Harz ben teruggekeerd. groet Rob
«
Laatst bewerkt op: 06 February 2011, 12:29:39 door Rob46
»
Gelogd
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2106
MSc Micro-Electronics
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #21 Gepost op:
05 February 2011, 14:50:54 »
Een G1700 heeft toch een omloop ?
Theoretisch is het dus mogelijk om van de eerste naar de tweede lok te komen terwijl de trein rijdt en geloof me, een mens kan rare dingen doen in geval van nood. Echter vraag ik mij af of hij daar überhaupt wel tijd voor zou hebben gehad. Als 2 treinen met bijna 180 km per uur op elkaar afrijden, heb je in dichte mist (zeg je ziet 'm op 500 m afstand) slechts 10 seconden.
Een leuke zijdiscussie in een Duits forum vroeg zich af waarom er geen 'schutzgleis' was, of in het Nederlands een veiligheids spoor
----/-----------------
---/-----| < veiligheidsspoor
Er wordt dus gezegd dat de Fahrdienstleiter de Lint op 't laatste moment had gewaarschuwd voor de goederentrein, waarop de Lint nog kon afremmen tot 66 km/h. Vreemd dan dat de machinist van de goederentrein (volgens berichten) niet geremd heeft. Ik weet niet hoe lang het enkelsporige stuk was, maar het lijkt mij zo, dat als ik een trein door rood zie rijden, dat ik meteen alarm sla.
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
Rob46
Offline
Berichten: 153
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
«
Reactie #22 Gepost op:
10 March 2011, 08:12:19 »
Ongeveer 200 meter vòòr het Bhf Hordorf gaat richting Magdeburg het dubbelspoor over in enkelspoor dat 6 km doorloopt tot de kruising Bhf Ochersleben (Bode). Op het Bhf Hordorf is de Fahrdienstleiter gevestigd en die zag de goederentrein naderen en gaf meteen een noodsignaal naar beide treinen uit. Naast de HEX-mcn heeft ook de mcn van VPS heeft hierop gereageerd en bracht de snelheid nog terug naar 40 km/h. De botsing vond plaats nadat de VPS slechts 500 meter enkelspoor had bereden, nagenoeg op het Bhf. Zoals ik vanuit de Harz al meldde was ik op doorreis en ben op zondagochtend 30-1 even ter plaatse in Hordorf geweest. Voor beelden zie:
http://www.flickr.com/photos/rob46/5479571904/
en
http://www.flickr.com/photos/rob46/5478969231/in/photostream/
«
Laatst bewerkt op: 10 March 2011, 09:35:15 door Rob46
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)