Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 18:11:41
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door MOVisser
Vandaag om 18:09:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 17:58:52
C12c rijtuig door roco
Vandaag om 17:49:07
De prachtige reeksen van Bemo door Hasenwald
Vandaag om 17:42:08
Palisade Canyon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:39:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 17:34:46
Project seaside Germany door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Spelfaut
Vandaag om 16:10:12
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Een leuke vrachtwagen door Peter45
Vandaag om 15:40:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
  

Auteur Topic: Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)  (gelezen 5887 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Gepost op: 30 January 2011, 04:51:20 »
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-12082035

Lijkt wel van die aluminium bakjes van de chinees... Ken het materieel niet.

Sneu voor de nabestaanden en gewonden...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #1 Gepost op: 30 January 2011, 07:32:43 »
HEX rijdt met Lint.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #2 Gepost op: 30 January 2011, 07:41:41 »
http://www.bild.de/BILD/news/2011/01/30/zug-unfall-unglueck-oschersleben/regional-zug-gueterzug-sachsen-anhalt.html

Bild spreekt over een frontale botsing tussen de HEX-Lint en een goederentrein van VPS met container- en kalkwagens.
« Laatst bewerkt op: 30 January 2011, 07:57:01 door elt-Mhv »
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #4 Gepost op: 31 January 2011, 14:24:58 »
http://www.mdr.de/ voor nog meer info.

Albert.H0

  • Online Online
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #5 Gepost op: 31 January 2011, 16:52:00 »
Oei, ziet er niet goed uit. Op 7 augustus vorig jaar is er bij Geldern (D) een werktrein met ongeveer 40 km/uur op een aantal leeg opgesteld staande Lint-41 stellen gebotst, waarbij de voorste Lint voor een deel compleet verwoest werd. In de duitse (spoorweg)pers werden toen al grote twijfels uitgesproken over dit soort lichtgewicht railmateriaal, speciaal bij ongevallen. Die discussie zal wel weer opnieuw oplaaien (en terecht). Het zal me niets verbazen als de eisen die aan dit soort railvoertuigen gesteld worden aanzienlijk verhoogd worden.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #6 Gepost op: 31 January 2011, 17:03:33 »
dit is niet goed gegaan.

De voorste bak van de LINT is helemaal aangord :o

ik hoop dat er betere veiligheid's maatregelen worden genomen 
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #7 Gepost op: 31 January 2011, 18:08:50 »
31.01.2011 | 17:30 Uhr
Untersuchungen nach Zugunglück von Hordorf

Nach dem schweren Zugunglück bei Hordorf sind die Bergungsarbeiten inzwischen beendet. Die Ermittler konzentrieren sich jetzt auf die Suche nach der Ursache. Die Staatsanwaltschaft ermittelt gegen den 40-jährigen Lokführer des Güterzuges. Es bestehe ein Anfangsverdacht der fahrlässigen Tötung, der fahrlässigen Körperverletzung und der Gefährdung des Bahnverkehrs, so Polizei und Staatsanwaltschaft. Hintergrund seien Hinweise, wonach der Lokführer möglicherweise ein Haltesignal überfahren haben könnte.
Experten des Bundeskriminalamtes versuchen, die Identität der 8 noch unbekannten Toten zu klären. Neun Verletzte werden noch in Krankenhäusern behandelt. Bei einigen ist der Zustand noch immer kritisch.
Unterdessen hat die Landesregierung angekündigt, sich für eine bessere Bahn-Infrastruktur einzusetzen. Auch der Fahrgastverband Pro Bahn fordert Konsequenzen. Bei der Sicherheitstechnik an den Bahnstrecken in Ostdeutschland gebe es Nachholbedarf. Systeme, die beim Überfahren eines roten Signals eine sofortige Notbremsung auslösen, müssten schnell nachgerüstet werden. Im Westen sei das längst Standard.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #8 Gepost op: 31 January 2011, 18:12:13 »
Ik zou een vertaling erg op prijs stellen.
Mijn Duits is niet zogoed ::)
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #9 Gepost op: 31 January 2011, 18:12:46 »
Oei, ziet er niet goed uit. Op 7 augustus vorig jaar is er bij Geldern (D) een werktrein met ongeveer 40 km/uur op een aantal leeg opgesteld staande Lint-41 stellen gebotst, waarbij de voorste Lint voor een deel compleet verwoest werd. In de duitse (spoorweg)pers werden toen al grote twijfels uitgesproken over dit soort lichtgewicht railmateriaal, speciaal bij ongevallen. Die discussie zal wel weer opnieuw oplaaien (en terecht). Het zal me niets verbazen als de eisen die aan dit soort railvoertuigen gesteld worden aanzienlijk verhoogd worden.
Maar dit is met zo'n knal gegaan, de LINT reed 100 en ook de goederentrein was op snelheid.
Bei der Sicherheitstechnik an den Bahnstrecken in Ostdeutschland gebe es Nachholbedarf. Systeme, die beim Überfahren eines roten Signals eine sofortige Notbremsung auslösen, müssten schnell nachgerüstet werden. Im Westen sei das längst Standard.


Dit is echt een groot probleem

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #10 Gepost op: 31 January 2011, 18:19:52 »
als ik de 2de sitaat goed lees betekent het dat als je door rood rijd er niks gebeurd?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #11 Gepost op: 31 January 2011, 18:21:25 »
Idd

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #12 Gepost op: 31 January 2011, 18:25:43 »
dat zal dan wel meteen veranderd worden(hoop ik)
net zoals toendertijd de atb hals overkop is ingevoerd nadat er een trein vol in de flank van een ander was gereden
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #13 Gepost op: 31 January 2011, 18:30:09 »
De Lint zal zeker geen 100 meer gereden hebben, omdat deze volgens plan aan het perron te Hordorf moest halteren. Verder is er ter plaatste inderdaad geen PZB (vergelijk maar met ATB in Nederland), dus is door rood rijden zonder ingreep van de techniek helaas mogelijk.

De situatie: het spoor vanaf Magdeburg is te Hordorf enkelspoor, daaraan ligt ook het perron. Ten zuiden daarvan bevindt zich een wissel en vanaf daar blijft het richting Halberstadt dubbelspoor. De VPS goederentrein kwam vanaf Halberstadt en had dus moeten stoppen voor het wissel, zodat de Lint -na te zijn gehalteert langs het perron- deze kon passeren in de richting Halberstadt, waarna de goederentrein pas het enkelspoor richting Magdeburg op had mogen rijden.
Groetjes, Bart

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Ernstig treinongeval Duitsland (Hordorf)
« Reactie #14 Gepost op: 31 January 2011, 18:33:38 »
Aha,

Ik meende dat gelezen te hebben op Duitse krantensites.

Heeft de goederentrein dan het wissel open gereden?