Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 07:35:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 05:40:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11

Auteur Topic: Duitse baan van Dirk-Jan op N  (gelezen 21553 keer)

dirkjan

• Offline Offline
  • http://www.dirkjanmulders.nl/
    • www.dirkjanmulders.nl
Re:Duitse baan van Dirk-Jan op N
« Reactie #15 Gepost op: 24 February 2011, 11:51:57 »
Ik maak geen spiraal, dus dat scheelt weer. Momenteel heb ik ook nog maar 1 digitale loc, dus testen met andere locs wordt lastig. Wel heb ik nog een analoge loc (die ik nog wil laten ombouwen) waarmee ik een kleine analoge klimtest zou kunnen doen.

Het klimmen gebeurt wel in bochten, maar die zijn niet te scherp. Afgelopen zaterdag heb ik in de modules gezaagd om de aanzet van de klim te maken. Het deel in het zicht stijgt nu met ongeveer 3,4% en het stuk schaduwspoor met 3% (daar heb ik meer ruimte voor de benodigde lengte). Het stuk waarvan ik zei dat het 3,5-4% zou gaan stijgen laat ik denk ik ook maximaal 3,4% stijgen. Ik haal dan voldoende hoogte om over andere sporen te gaan (en binnen de NEM normen te blijven) en de grotere hoogtes maak ik wel naast het spoor. Omdat het kleine lijntje de "berg" op ook nog met een flinke slinger gaat (vooral om wat meer lengte voor meer hoogte te maken) besloot ik dat die slinger ook gerechtvaardigd moet zijn. Daarom heb ik besloten dat de rails daar om een wat hogere rots heen slingert, waar bovenop dan mijn kasteeltje komt te staan. Dan kan ik dat kasteeltje ergens mooi plaatsen, wat meer hoogte in het landschap krijgen én de slinger van het spoor verantwoorden. Dat het spoor op het hoogste punt dan nog geen 10 cm hoger ligt dan het spoor op het laagste punt is niet erg.
Ook dacht ik ineens aan een mooie Duitse baan bij ons op de club, waar alle rails gewoon op de hoogte van de basisplaat ligt zonder ook maar 1 stijging. En toch is dat een mooi baantje door wat bergachtig landschap: zie hier. Dat stelde mij gerust in het niet halen van een hoogte van 15-20 cm met de rails.

Ik ben alleen nog op zoek naar iets voor onder de rails voor een mooi tijdperk 2-3 spoorlijntje (omdat rails toch meestal ietsje verhoogt ligt). Als ik echt niets kan vinden kan ik ook kiezen de rails direct op het hout te maken. Ik wil vooral iets onder de rails om het optisch mooi te maken en niet zozeer voor geluidsdemping.

Komend weekend wil ik verder bouwen aan het verhoogde deel, misschien wat met ondergronden experimenteren en inspiratie opdoen bij On Traxs. n dan komen er ook nog ouders langs om wat dingen omtrent een zekere bruiloft van mijn vriendin en mij te bespreken. Drukdrukdruk!
« Laatst bewerkt op: 24 February 2011, 11:57:02 door dirkjan »

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #16 Gepost op: 24 February 2011, 14:21:03 »
Hoi DirkJan

Voor onder rails zou je de stroken kurk kunnen gebruiken van deze verkoper.
http://cgi.ebay.de/N-25-lfd-Meter-Kork-Gleisunterlage-12-Weichenunter-/370487557063?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item5642c77bc7
De 2mm. is zeker niet te veel, maar toch ligt je rail weer net iets hoger.
Neus even rond in zijn ebayshop, ook zijn balast is best mooi.

Groeten,
Patrick

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #17 Gepost op: 26 February 2011, 14:45:04 »
Bedankt voor je tip Patrick, ik zal eens kijken of ik dat wat vind.

En ik heb nog een update:
Op modules 2 en 3 heb ik nu de stijging naar het station gemaakt. Bij het station blijkt een hoogte van 12+22 mm perfect: vuren balken van 22 mm dik als ‘pilaren’ en daarop de multiplex (12 mm) waar het spoor op komt. Voor dit stuk heb ik een stijgingspercentage van ongeveer 3,4%. Steiler dan dat wil ik ook niet gaan. Vanaf het station gaat er nog een stuk omhoog, terug naar module 4 (nog niet gemaakt). Hier wilde ik een stijging van 3,5 tot 4% aanhouden, maar heb ik besloten ook een maximum stijging van 3,4% te hanteren. Dan kom ik wel op de juiste hoogte om een brug over de keerlus te maken, die binnen de NEM-normen blijft. Uiteindelijk kom ik dan niet op de in eerste instantie gewenste 15 tot 20 cm uit, maar dat is niet erg. Landschappelijk kan ik er toch wat moois van maken. Zeker ook met de rots waar dat spoortje omheen gaat slingeren.

Vorige week heb ik ook al de aanzet voor het dalende deel (achter de schermen) gemaakt.

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #18 Gepost op: 13 March 2011, 12:01:02 »
Gisteren ben ik naar Rail 2011 in Houten geweest (ik zal in het Rail 2011 topic nog wat foto's plaatsen). Mijn doel was simpel: een kleine spoorbrug vinden en genieten van de banen die er stonden. Verder hield ik mijn ogen open voor leuke locs, wagons en wilde ik kijken naar een klein station voor op de berg. Een andere wens was een kleine vitrine om toch al van mijn trein te kunnen genieten zolang ik nog geen werkende baan heb. En ik ben in zo’n beetje alles geslaagd.

De brug leek nog lastig te worden. De meeste bruggen hadden pijlers en die wilde ik niet. Ook waren veel bruggen te lang, of in een ruime bocht. Uiteindelijk vond ik mooie, eenvoudige brugdelen. Met € 1,80 per stuk nog betaalbaar ook. Ze waren echter voor spoor Z, maar met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken voor spoor N. Hier had ik er twee van gekocht. Even later vond ik nog een mooi bouwpakket voor een brug. Deze was in spoor N en was te bouwen als rechte brug, evenals een mooie bocht. Er zat genoeg in het pakket voor twee bruggen. Voor   € 4,- nam ik die ook maar mee. Zo kan ik kiezen welke ik wil en misschien is een klein bocht nog niet zo verkeerd voor het enkelsporige lijntje de berg op.

Wat betreft een klein station ben ik ook geslaagd. Ik wil op de berg een dubbel station maken: ‘rechtdoor’ komt een klein personenstation en afbuigend een doodlopend goederen stationnetje, groot genoeg voor ongeveer 3 wagons. Eerst zag ik een mooi personenstationnetje, maar had mijn twijfels of dat wel was wat ik zocht. Helemaal mooi was het niet en misschien zelfs iets te groot. Ik denk dat een soort wachthuisje beter is dan een compleet stationsgebouw. Even later vond ik een mooi goederenstationnetje. Het was eigenlijk in spiegelbeeld van wat ik wil en op de doos was het voorbeeld tweesporig. Ik dacht er wat mee te kunnen en heb ik dus gekocht. Het is ook al gebouwd.

Hier zie je het station zoals het voorbeeld op de doos het ook bedoeld:

En hier een paar foto’s van zoals ik het zeer waarschijnlijk wil gaan gebruiken:

Als personentrein naar het bergstationnetje wil ik een mooi railbusje gebruiken. Nou is er een leuk railbusje wat iedereen gebruikt en een mooie Kittel, een stoomrailbus. Die laatste zag ik gisteren ook in een mooie rode kleur liggen. Voor € 65,- kon ik die meenemen, maar dan was het nog wel een analoog locje. Aangezien ik nog geen baan klaar heb besloot ik vooralsnog die loc niet te kopen. Ik denk nog na of ik een Kittel wil, of een railbus van de DB.

Wel heb ik twee wagonnetjes gekocht. Die zie je op de volgende foto. Het zijn de groene en rode wagons direct achter de loc.

En ik heb een leuke vitrine gevonden:

Mijn groene loc staat er nog niet in, want die ligt bij een winkel om een decoder in te bouwen. Over een week of twee heb ik die weer terug.

Mijn baan heeft ook niet stil gelegen. Vorige week ben ik verder gegaan met de houten verhoging. Ik heb de bocht om het dorp gemaakt en ben er erg tevreden over. Foto’s van de bouw komen een volgende keer.

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #19 Gepost op: 20 March 2011, 08:55:43 »
Gisteren heb ik weer lekker aan de baan gewerkt en het schiet al aardig op. Op modules 1 en 2 is de onderbouw nu in zoverre klaar dat daar de kurk en rails op kan. Ik hoef alleen nog maar de baan naar het bergstationnetje te bouwen op modules 3 en 4. Het gaat sneller dan ik zelf had verwacht. Enerzijds is dat natuurlijk prettig, want als de rails ligt kan ik gaan (proef)rijden. Anderzijds ook wel spannend, omdat ik dan ook moet zorgen dat het goed wordt aangesloten. De wissels en wisselbediening, de draden goed aan de rails solderen en zorgen dat de keerlussen goed werken zonder kortsluiting te geven. Dat ga ik gewoon rustig stap voor stap aanpakken.

Als je de foto zo ziet lijkt het net alsof er een kruising komt voor het station, maar als je nog eens goed naar het baanplan kijkt zie je dat dat niet zo. Helemaal links zit nog een gat tussen wat sporen, daar moet later een perron komen. Ook is hier mooi te zien hoe ik de aanzet voor het enkelsporige bergbaantje al heb gemaakt.

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #20 Gepost op: 20 March 2011, 09:05:56 »
Krijg je geen knik aan het begin van de helling met dat dikke multiplex?

Gr, Wim
Grt, Wim

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #21 Gepost op: 20 March 2011, 09:10:29 »
Daar heb ik wel naar gekeken, maar het viel reuze mee. Ik heb geen merkbare hinderlijke knik gevonden. Ik zal er de volgende keer nog eens goed op letten en als het toch teveel knikt dan kan ik die knik er nog wel uitschuren.

SinFronteras

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 20 March 2011, 09:40:11 »
Lastig he, het vinden van mooie bruggen in N. Daarvoor is bouwen in karton dan weer minder geschikt...

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #23 Gepost op: 20 March 2011, 18:22:00 »
Ik heb nog een vakwerkbrug liggen van 35cm voor N-spoor (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Brug_35cm.jpg). PB maar als je interesse hebt.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #24 Gepost op: 20 March 2011, 20:25:00 »
Bedankt voor het aanbod Peter. Het is een mooie brug, maar voor een klein enkelsporig lijntje voor korte treinen vind ik het een nogal grote brug. Bovendien hoef ik maar een centimeter of 10 te overbruggen.
Vorige week heb ik al 2 leuke bruggen gevonden in Houten. 1 was voor Z-spoor, maar met een kleine aanpassing ook prima voor N-spoor bruikbaar. De tweede is een bouwpakketje van Kibri (nr. 7620) waarmee ik 2 leuke, eenvoudige bruggen kan maken die naar smaak recht of gebogen kunnen liggen. Zeer waarschijnlijk gebruik ik 1 van die Kibri bruggen omdat die wat kan buigen en omdat die voor mijn gevoel goed past bij het lijntje waarvoor die is bedoeld.

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #25 Gepost op: 09 April 2011, 19:29:25 »
Het is alweer een paar weken verder sinds de laatste update. In de tussentijd is er aardig wat gebeurd. Bij de MSCV heb ik meegeholpen aan de Landelijke Modelspoordagen op de vrijdag 25 en zaterdag 26 maart. Op zondag 27 maart ben ik in Purmerend wezen kijken waar 4 clubs gezamelijk open huis hielden.

Verder kan ik melden dat mijn groene loc, de 7081 van Minitrix, is voorzien van een decoder en nu dus ook digitaal kan rijden. Het oude beestje maakt wel veel herrie, maar dat is de motor. Tevens heb ik kurk gevonden voor onder de rails. Een rol mooie dunne kurk, slechts 2 millimeter dik.

Anderhalve week geleden kreeg ik een leuk idee voor een minimodulebaan. Dat kan ik mooi combineren met mijn wensen om eens een kleine Engelse baan te maken. Voorlopig heb ik echter geen ruimte en geld voor de uitwerking en bovendien ben ik nog bezig met een baan. Als dit project een keer van start komt verschijnt dat wel op mijn website. Wel wil ik wat op papier gaan uitwerken.

Vandaag heb ik verder gewerkt aan mijn baan. De gehele opbouw voor de rails is klaar. De volgende keer kan ik dus beginnen met het leggen van kurk en rails. Dan wordt het ook tijd om te kijken naar keerlusoplossingen en soldeerwerk.

Op de foto is mooi te zien waar de brug komt (waar ik nog ruim 5 centimeter onder heb, dus ruimte genoeg voor een trein) alsmede de splitsing bovenop de berg: links komt een klein goederenstation en rechtdoor een klein personenperron.
Voor de oriëntatie: als je vanaf dit standpunt 180˚ draait, dan zie je wat ik de vorige keer op de foto heb gezet.

Ook leuk om te zien: het was mooi weer, dus ik heb buiten gewerkt (meer ruimte dan in binnen in het kleine huisje).

Ik heb trouwens ook weer wat nieuw materieel: een paar mooie goederenwagons (van iemand op de club) een nieuwe loc (gratis gekregen, geen licht en moet echt flink verschoond en gesmeerd worden) en een setje mooie personenwagons tijdperk III. Foto's komen vast ooit nog wel eens voorbij!

edit: ik heb zin om binnenkort met het kurk aan de gang te gaan. Dat is weer een klusje waarbij ik niet constant met de decoupeerzaag herrie maak, dus wat ook 's avonds nog kan. Bovendien hoef ik ook niet perse de hele onderbouw op te zetten (ook als de boel op de grond ligt kan ik ver komen).
« Laatst bewerkt op: 09 April 2011, 19:33:30 door dirkjan »

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #26 Gepost op: 17 April 2011, 21:15:28 »
Afgelopen week heb ik al een deel van de kurk gelegd en vandaag heb ik dat afgemaakt. De gebruikte lijm vond ik niet helemaal prettig, maar als deze goed is gedroogd (waar ik wel van uit ga) dan kan ik de volgende keer de rails leggen. Om de kurk te lijmen heb ik alleslijm van Pattex gebruikt. Die is voor onder andere kurk en hout te gebruiken. De rails ga ik niet lijmen, maar met kleine spijkertjes van Peco vastzetten.

Ik had twee keerlussen ingepland, maar vanwege de ruimte en de kosten en ook in verband met potentiële uitbreidingen van de baan hou ik het bij één keerlus. En wel de keerlus in het zicht. De keerlus achter de schermen ga ik vervangen voor een plank met rails van ongeveer een meter. Hier kan een trein oprijden en deze kan ik de van de hand keren door de plank te draaien. Deze keermogelijkheid kom gewoon aan de zijkant van de baan, waar ik ruimte heb gehouden voor uitbreidingen. Dat scheelt ruimte, wissels en een keerlusoplossing (iets met de + en - van de stroom). Voor de keerlus in het zicht ga ik dat simpel oplossen met een module van Lenz o.i.d.

Verder wilde ik nog een paar foto’s van nieuw materieel laten zien. Ik heb namelijk vier mooie nieuwe personenrijtuigen en een gekregen loc die nog analoog is en die minstens flink gesmeerd en verschoond moet worden.

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #27 Gepost op: 18 May 2011, 11:34:02 »
Momenteel heb ik even geen updates voor mijn baan te melden. Ik ben nogal druk met het voorbereiden van een verhuizing én m'n bruiloft. Beide natuurlijk erg leuk. Met de verhuizing kom ik in een groter huis waar ik in theorie wel de ruimte heb om mijn modules te laten staan (woon nu nog samen in een zeer klein huis). In de praktijk moet ik dat nog zien, want de verhuurder (stiefvader van mijn verloofde) wil zelf voorlopig nog een paar ruimtes, zoals de zolder, houden voor opslag. Maar ik vermoed in de garage mijn baan wel kwijt te kunnen zonder deze telkens te moeten afbreken.
En de bruiloft wordt natuurlijk ook leuk, dat zal ik denk ik niet hoeven uit te leggen.

In de "vrije" weekenden komen dan nog dingen als familieweekenden e.d., zaken die geschikt zijn wanneer het buiten mooi weer is.

Verder ben ik de keerlus op mijn baan nog aan het heroverwegen. De ligging zal hetzelfde blijven, maar ik heb een goede suggestie gehad om de keerlus langer te maken. Ik heb de kurk al liggen, maar de rails nog niet. De suggestie zorgt voor een kleine aanpassing, welke ik nu nog kan doorvoeren. Maar daarvoor wil ik eerst de baan opzetten (in het nieuwe huis) en er rustig naar kijken voordat ik de beslissing neem. Het moet naast praktisch ook mooi worden.

Afgelopen weekend heb ik wel een beetje met mijn treintjes gespeeld. De testrail die ik op een plankje heb zitten heb ik mooi aangekleed met gras en ballast. En ik heb de rails roestkleurig geschilderd. Nu heb ik met de testrail ook meteen een stukje rail wat met de juiste achtergrond een leuke opstelling geeft om de treinen mooi op de foto te zetten. Wat beeldmateriaal hiervan volgt nog!

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #28 Gepost op: 30 May 2011, 12:18:38 »
Momenteel staat mijn baan verspreid over het land. De helft staat nog bij mijn huidige woning en de andere helft ligt nu in de nieuwe woning. Inmiddels ben ik voorzien van een keerlusoplossing, dus daar kan ik mee verder als de hele baan op 1 plek staat en ik tijd heb (eind van de zomer pas).
Op de planning staat nu het leggen van de rails en eventueel vooraf bekijken of en waar ik ontkoppelstukken wil plaatsen. En dit natuurlijk met de keerlusoplossing. Daarna kan ik gaan proefrijden, waar ik erg naar uit kijk. Te zijner tijd zal ik ook voor een filmpje zorgen.
Daarna kan ik beginnen aan wat ik het leukst vind: het landschap maken. Bij elkaar ben ik nog wel een poos zoet.

Als deze baan klaar is kan ik naar wens gaan uitbreiden door het plaatsen van nieuwe modules, maar dat is iets wat ik tegen die tijd wel zie. Dan weet ik ook wat ik nog mis op de baan en wat op de nieuwe modules gebouwd kan worden.

Verder speel ik nog steeds met de gedachte om een kleine Engelse baan te bouwen. Ook schaal N en ook in modules. Een paar ideeën heb ik al, ook wat betreft de modules waar ik wat afwijkende plannen mee heb. Voor ik teveel verklap wil ik eerst e.e.a. uitwerken op papier. Daarna is het nog een kwestie van tijd en geld voor ik er aan begin. Het zal in elk geval een leuk relatief "klein" klusje worden voor wat afwisseling en als ik even niet aan de Duitse baan wil/kan werken.

P.S. ik bedenk me ineens dat ik de meeste wisselaandrijvingen (van Peco) nog moet kopen. Gelukkig heb ik er een paar in huis en kan ik de gaten vast boren en de rails leggen.

dirkjan

• Offline Offline
    • www.dirkjanmulders.nl
« Reactie #29 Gepost op: 26 August 2011, 13:27:01 »
De verhuizing is achter de rug, het trouwfeest en de vakantie helaas ook. En ik ben deze week weer gaan werken aan de baan. Tijd voor een update dus!

En dan heb ik eigenlijk niet eens zoveel te melden. Onlangs heb ik een Roco zaagje gekocht om de rails te zagen. Tot op heden geen spijt van deze aanschaf. Dat betekent dus dat ik met veel plezier de rails aan het leggen ben. Op module 4 ligt de bocht die de rails van achter de schermen naar de voorgrond brengt, evenals een paar wissels. Het eerste stukje rails van de keerlus ligt ook al. Ik ben tegen weinig problemen gelopen tot nog toe. De grootste problemen was de ligging van een paar wissels: precies boven een poot. Dit had tot gevolg dat ik er geen wisselmotor onder kan monteren. Gelukkig is dat op plekken waar de rails nog niet ligt én waar ik de wissels gelukkig een beetje op kan schuiven. Probleem opgelost dus.

Er liggen wat bielsjes scheef, dit omdat ze nog los liggen bij de lasjes. Die komen bij het ballasten wel recht en vast te liggen.

Nadat ik de eerste wissel en wat rails ervoor en erachter had gelegd heb ik ook even een klein proefritje gemaakt. Dit om te kijken of ik op de juiste plekken de rails heb geïsoleerd. Dat verliep zoals gehoopt: probleemloos. De enige keer dat ik kortsluiting maakte was toen ik de wissel expres verkeerd had gezet, geheel in lijn der verwachting dus.

Tevens heb ik toen ook de wisselmotor even getest, uiteraard aangesloten op het wissel. Ook hier geen spannende dingen. Wel een werkend wissel uiteraard.

Als laatste nog een paar foto’s van de keerlus op de baan. Voor de gelegenheid heb ik even snel wat boompjes gepland. Als je een locomotief mist kan dat kloppen. Die wilde ik even niet uit de vitrine op een andere verdieping halen (ik heb vandaag een vrije dag, dus een beetje luiheid mag wel denk ik).

« Laatst bewerkt op: 26 August 2011, 13:56:18 door dirkjan »