Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 20:27:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:17:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:11:21
Rails roestig verven door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:54:17
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
Vandaag om 19:54:04
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:44:22
US diorama in H0 door Kees V
Vandaag om 19:32:42
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door 741230
Vandaag om 19:17:04
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Prutsert
Vandaag om 19:03:18
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 19:01:17
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door hmmglaser
Vandaag om 18:57:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 18:02:55
Aachenau West door 741230
Vandaag om 18:01:36
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:56:02
Intermittende kortsluiting door bask185
Vandaag om 17:54:33
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
Vandaag om 17:53:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:25
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:16:08
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 15:06:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 11:51:07
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 07:52:50
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door KNed
16 June 2025, 23:11:16
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door C_Jabaaij
16 June 2025, 22:45:02
Raadplaatje door Hlv53
16 June 2025, 22:22:47
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
16 June 2025, 22:15:51
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 596891 keer)

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1278
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1335 Gepost op: 23 June 2012, 21:10:23 »
Och, je weet het nooit.

De "echte" DE1'tjes en DE2'tjes kwamen tenslotte ook uit Nederland. Made in Rotterdam!
Zelfs geexporteerd naar onder andere Portugal.

Gerard

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1336 Gepost op: 23 June 2012, 23:33:03 »
DE_II

Ik ga hier niet in politiek doen en in zekere zin heb je gelijk maar ik denk nog steeds dat ook de strijkstok een flink deel van de prijs uit maakt. En als we zo doorgaan als nú weet ik zeker dat onze kinderen straks in een lemen hut zitten met een benzineaggregaatje want stroom van Essent kunnen ze niet betalen en dat Sjeng Fo Sjang in zijn Ssan-Jong van z'n werk komt en in z'n flatje met z'n modelbaan gaat spelen.  ::)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1337 Gepost op: 24 June 2012, 10:10:29 »
Ach als ze allemaal in een Ssang Tong of hoe die bakken ook heten, gaan rijden, is het probleem ook weer zo verholpen... Het zal zo'n vaart niet lopen...

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1338 Gepost op: 24 June 2012, 10:23:17 »
Dus kun je net zo goed aan nearshoring gaan doen. Dan worden je producten gewoon binnen de Unie gemaakt. Ben je er als opdrachtgever hooguit een paar uur vliegen van verwijderd ...

Klopt, da's ook de reden dat ik al een tijdje van huis ben ;)

En ook Roco doet dat dus al: Klik en kijk onderaan de pagina: Arad

Grtzz,

Karst

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3567
    • Flickr
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1339 Gepost op: 24 June 2012, 12:20:40 »
Het is jammer dat zo vaak door fabrikanten het excuus wordt gebruikt van 'liever een goed model met vertraging dan een model met fouten op tijd'. Inmiddels weet iedereen die het een beetje volgt (elke modelspoorder dus) dat er een levensgroot verschil is tussen het incidenteel voorkomen dat een model dat op het laatste moment nog een aanpassing ondergaat en daardoor dus later is (waar bijna niemand problemen mee zal hebben) of de standaard enorme vertraging doordat men samenwerkt met de in dat opzicht totaal onbetrouwbare Chinese firma's. Dat dat slappe excuus wordt gebruikt in plaats van gewoon openheid en eerlijkheid, dat vind ik persoonlijk vervelend. Zeker bij de eerder door mij aangehaalde Belgische firma waar je daarbij nog op moet tellen dat 80 procent van de geplande modellen nog überhaupt niet eens in ontwikkeling wordt genomen uit 'strategische overwegingen', laat staan dat er al vertraging kán ontstaan, maar dat er toch steeds gedaan wordt alsof ze er druk mee zijn, dat het er écht aan komt, en dat elke vertraging onverwacht is. Het enige wat dergelijke bedrijven ruim leveren, is kluitjes om aan de klanten mee te geven voor het eerstvolgende bezoek aan het riet.

Ik voorspel dat de invloed van de Chinese producenten op korte termijn gaat afnemen, om de redenen hierboven al genoemd en omdat uiteindelijk meer betrouwbaarheid toch van levensbelang gaat worden, omdat een bedrijf simpelweg niet kan overleven als het productie (en dus kosten en inkomsten) niet een beetje kan plannen - om nog maar te zwijgen van de antireclame. Of de leugenachtigheid van sommige bedrijven ook zal afnemen.... laten we het hopen.

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1340 Gepost op: 24 June 2012, 12:45:32 »
.... omdat een bedrijf simpelweg niet kan overleven als het productie (en dus kosten en inkomsten) niet een beetje kan plannen

kleine correctie: een groot deel van de kosten (ontwikkeling van de mal) worden in deze gevallen wel tijdig in rekening gebracht, de opbrengsten komen echter pas veel later dan voorzien. En dat geeft inderdaad problemen in de continuïteit van een bedrijf

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1341 Gepost op: 24 June 2012, 13:47:01 »
Dus .... weer een argument voor product of EC !!!

Misschien tóch stof voor een apart draadje ?

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8412
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1342 Gepost op: 24 June 2012, 15:21:52 »
Meer een argument voor een betrouwbare partner!

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1343 Gepost op: 24 June 2012, 16:20:24 »
Dus .... made in the EC  ;D ;D ;D ;D ;D

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1344 Gepost op: 24 June 2012, 16:23:01 »
Ja, bij de Grieken laten produceren!  ;D

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 924
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1345 Gepost op: 24 June 2012, 17:35:34 »
Dus .... made in the EC
EC, wat is dat?

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1346 Gepost op: 24 June 2012, 18:31:10 »
Da's die club die ook niets produceert....

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1347 Gepost op: 24 June 2012, 18:36:27 »
Ik vermoed dat dat LS is en EC European Community.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1348 Gepost op: 24 June 2012, 18:52:48 »
Ik bedoelde de c als in commissie.....

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 924
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1349 Gepost op: 24 June 2012, 19:00:07 »
Jaja, ben blij dat ik dat ook weer weet...Nou, laat die DE-II dan nu maar komen  :)