Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Lokpilot 4 defect door Montanbahn
Vandaag om 15:25:36
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 15:16:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 603371 keer)

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1335 Gepost op: 23 June 2012, 21:10:23 »
Och, je weet het nooit.

De "echte" DE1'tjes en DE2'tjes kwamen tenslotte ook uit Nederland. Made in Rotterdam!
Zelfs geexporteerd naar onder andere Portugal.

Gerard

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1336 Gepost op: 23 June 2012, 23:33:03 »
DE_II

Ik ga hier niet in politiek doen en in zekere zin heb je gelijk maar ik denk nog steeds dat ook de strijkstok een flink deel van de prijs uit maakt. En als we zo doorgaan als nú weet ik zeker dat onze kinderen straks in een lemen hut zitten met een benzineaggregaatje want stroom van Essent kunnen ze niet betalen en dat Sjeng Fo Sjang in zijn Ssan-Jong van z'n werk komt en in z'n flatje met z'n modelbaan gaat spelen.  ::)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1337 Gepost op: 24 June 2012, 10:10:29 »
Ach als ze allemaal in een Ssang Tong of hoe die bakken ook heten, gaan rijden, is het probleem ook weer zo verholpen... Het zal zo'n vaart niet lopen...

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1338 Gepost op: 24 June 2012, 10:23:17 »
Dus kun je net zo goed aan nearshoring gaan doen. Dan worden je producten gewoon binnen de Unie gemaakt. Ben je er als opdrachtgever hooguit een paar uur vliegen van verwijderd ...

Klopt, da's ook de reden dat ik al een tijdje van huis ben ;)

En ook Roco doet dat dus al: Klik en kijk onderaan de pagina: Arad

Grtzz,

Karst

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1339 Gepost op: 24 June 2012, 12:20:40 »
Het is jammer dat zo vaak door fabrikanten het excuus wordt gebruikt van 'liever een goed model met vertraging dan een model met fouten op tijd'. Inmiddels weet iedereen die het een beetje volgt (elke modelspoorder dus) dat er een levensgroot verschil is tussen het incidenteel voorkomen dat een model dat op het laatste moment nog een aanpassing ondergaat en daardoor dus later is (waar bijna niemand problemen mee zal hebben) of de standaard enorme vertraging doordat men samenwerkt met de in dat opzicht totaal onbetrouwbare Chinese firma's. Dat dat slappe excuus wordt gebruikt in plaats van gewoon openheid en eerlijkheid, dat vind ik persoonlijk vervelend. Zeker bij de eerder door mij aangehaalde Belgische firma waar je daarbij nog op moet tellen dat 80 procent van de geplande modellen nog überhaupt niet eens in ontwikkeling wordt genomen uit 'strategische overwegingen', laat staan dat er al vertraging kán ontstaan, maar dat er toch steeds gedaan wordt alsof ze er druk mee zijn, dat het er écht aan komt, en dat elke vertraging onverwacht is. Het enige wat dergelijke bedrijven ruim leveren, is kluitjes om aan de klanten mee te geven voor het eerstvolgende bezoek aan het riet.

Ik voorspel dat de invloed van de Chinese producenten op korte termijn gaat afnemen, om de redenen hierboven al genoemd en omdat uiteindelijk meer betrouwbaarheid toch van levensbelang gaat worden, omdat een bedrijf simpelweg niet kan overleven als het productie (en dus kosten en inkomsten) niet een beetje kan plannen - om nog maar te zwijgen van de antireclame. Of de leugenachtigheid van sommige bedrijven ook zal afnemen.... laten we het hopen.

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1340 Gepost op: 24 June 2012, 12:45:32 »
.... omdat een bedrijf simpelweg niet kan overleven als het productie (en dus kosten en inkomsten) niet een beetje kan plannen

kleine correctie: een groot deel van de kosten (ontwikkeling van de mal) worden in deze gevallen wel tijdig in rekening gebracht, de opbrengsten komen echter pas veel later dan voorzien. En dat geeft inderdaad problemen in de continuïteit van een bedrijf

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1341 Gepost op: 24 June 2012, 13:47:01 »
Dus .... weer een argument voor product of EC !!!

Misschien tóch stof voor een apart draadje ?

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1342 Gepost op: 24 June 2012, 15:21:52 »
Meer een argument voor een betrouwbare partner!

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1343 Gepost op: 24 June 2012, 16:20:24 »
Dus .... made in the EC  ;D ;D ;D ;D ;D

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1344 Gepost op: 24 June 2012, 16:23:01 »
Ja, bij de Grieken laten produceren!  ;D

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1345 Gepost op: 24 June 2012, 17:35:34 »
Dus .... made in the EC
EC, wat is dat?

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1346 Gepost op: 24 June 2012, 18:31:10 »
Da's die club die ook niets produceert....

prutser

  • Online Online
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1347 Gepost op: 24 June 2012, 18:36:27 »
Ik vermoed dat dat LS is en EC European Community.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1348 Gepost op: 24 June 2012, 18:52:48 »
Ik bedoelde de c als in commissie.....

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1349 Gepost op: 24 June 2012, 19:00:07 »
Jaja, ben blij dat ik dat ook weer weet...Nou, laat die DE-II dan nu maar komen  :)