Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jheronimus
Vandaag om 12:23:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:14:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:40
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:48:22
Marklin My world, motor heeft kuren door Hans.F
Vandaag om 11:41:46
Oud model gangbaar maken door Torikoos
Vandaag om 11:29:41
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
Project X...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:24
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:03:16
Polderbaan(tje) 0,3m2 door tothebeach
Vandaag om 10:28:18
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 10:22:54
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 09:59:26
Rondom Charlois door Vislijn
Vandaag om 09:56:35
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
Vandaag om 09:29:13
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 09:07:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 09:01:05
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:56:09
De projecten van Ruben (NL H0) door VulcanRaven
Vandaag om 08:53:28
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:21:26
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:16:44
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 06:39:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 06:34:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 00:26:53
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
Eindstation Daarhuizen door Sikko
03 November 2025, 20:58:00
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 627179 keer)

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1282
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1335 Gepost op: 23 June 2012, 21:10:23 »
Och, je weet het nooit.

De "echte" DE1'tjes en DE2'tjes kwamen tenslotte ook uit Nederland. Made in Rotterdam!
Zelfs geexporteerd naar onder andere Portugal.

Gerard

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1336 Gepost op: 23 June 2012, 23:33:03 »
DE_II

Ik ga hier niet in politiek doen en in zekere zin heb je gelijk maar ik denk nog steeds dat ook de strijkstok een flink deel van de prijs uit maakt. En als we zo doorgaan als nú weet ik zeker dat onze kinderen straks in een lemen hut zitten met een benzineaggregaatje want stroom van Essent kunnen ze niet betalen en dat Sjeng Fo Sjang in zijn Ssan-Jong van z'n werk komt en in z'n flatje met z'n modelbaan gaat spelen.  ::)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1875
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1337 Gepost op: 24 June 2012, 10:10:29 »
Ach als ze allemaal in een Ssang Tong of hoe die bakken ook heten, gaan rijden, is het probleem ook weer zo verholpen... Het zal zo'n vaart niet lopen...

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1338 Gepost op: 24 June 2012, 10:23:17 »
Dus kun je net zo goed aan nearshoring gaan doen. Dan worden je producten gewoon binnen de Unie gemaakt. Ben je er als opdrachtgever hooguit een paar uur vliegen van verwijderd ...

Klopt, da's ook de reden dat ik al een tijdje van huis ben ;)

En ook Roco doet dat dus al: Klik en kijk onderaan de pagina: Arad

Grtzz,

Karst

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3652
    • Flickr
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1339 Gepost op: 24 June 2012, 12:20:40 »
Het is jammer dat zo vaak door fabrikanten het excuus wordt gebruikt van 'liever een goed model met vertraging dan een model met fouten op tijd'. Inmiddels weet iedereen die het een beetje volgt (elke modelspoorder dus) dat er een levensgroot verschil is tussen het incidenteel voorkomen dat een model dat op het laatste moment nog een aanpassing ondergaat en daardoor dus later is (waar bijna niemand problemen mee zal hebben) of de standaard enorme vertraging doordat men samenwerkt met de in dat opzicht totaal onbetrouwbare Chinese firma's. Dat dat slappe excuus wordt gebruikt in plaats van gewoon openheid en eerlijkheid, dat vind ik persoonlijk vervelend. Zeker bij de eerder door mij aangehaalde Belgische firma waar je daarbij nog op moet tellen dat 80 procent van de geplande modellen nog überhaupt niet eens in ontwikkeling wordt genomen uit 'strategische overwegingen', laat staan dat er al vertraging kán ontstaan, maar dat er toch steeds gedaan wordt alsof ze er druk mee zijn, dat het er écht aan komt, en dat elke vertraging onverwacht is. Het enige wat dergelijke bedrijven ruim leveren, is kluitjes om aan de klanten mee te geven voor het eerstvolgende bezoek aan het riet.

Ik voorspel dat de invloed van de Chinese producenten op korte termijn gaat afnemen, om de redenen hierboven al genoemd en omdat uiteindelijk meer betrouwbaarheid toch van levensbelang gaat worden, omdat een bedrijf simpelweg niet kan overleven als het productie (en dus kosten en inkomsten) niet een beetje kan plannen - om nog maar te zwijgen van de antireclame. Of de leugenachtigheid van sommige bedrijven ook zal afnemen.... laten we het hopen.

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1340 Gepost op: 24 June 2012, 12:45:32 »
.... omdat een bedrijf simpelweg niet kan overleven als het productie (en dus kosten en inkomsten) niet een beetje kan plannen

kleine correctie: een groot deel van de kosten (ontwikkeling van de mal) worden in deze gevallen wel tijdig in rekening gebracht, de opbrengsten komen echter pas veel later dan voorzien. En dat geeft inderdaad problemen in de continuïteit van een bedrijf

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1341 Gepost op: 24 June 2012, 13:47:01 »
Dus .... weer een argument voor product of EC !!!

Misschien tóch stof voor een apart draadje ?

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8930
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1342 Gepost op: 24 June 2012, 15:21:52 »
Meer een argument voor een betrouwbare partner!

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1343 Gepost op: 24 June 2012, 16:20:24 »
Dus .... made in the EC  ;D ;D ;D ;D ;D

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1875
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1344 Gepost op: 24 June 2012, 16:23:01 »
Ja, bij de Grieken laten produceren!  ;D

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1345 Gepost op: 24 June 2012, 17:35:34 »
Dus .... made in the EC
EC, wat is dat?

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1875
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1346 Gepost op: 24 June 2012, 18:31:10 »
Da's die club die ook niets produceert....

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6776
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1347 Gepost op: 24 June 2012, 18:36:27 »
Ik vermoed dat dat LS is en EC European Community.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1875
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1348 Gepost op: 24 June 2012, 18:52:48 »
Ik bedoelde de c als in commissie.....

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1349 Gepost op: 24 June 2012, 19:00:07 »
Jaja, ben blij dat ik dat ook weer weet...Nou, laat die DE-II dan nu maar komen  :)