Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Wat was jullie allereerste loc? door MOVisser
Vandaag om 14:14:26
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:26:20
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ben
Vandaag om 13:06:55
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 11:19:41
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 09:39:00
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door Sikko
Vandaag om 08:12:04
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 August 2025, 19:52:29
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 601833 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #825 Gepost op: 15 June 2011, 21:17:22 »
De1 = lokpilot 3.5
De2 = lokpilot 4.0

Zowel Gewoon als sound.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #826 Gepost op: 15 June 2011, 22:20:10 »
Zonder sound is het V3.0 (DE-1).

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #827 Gepost op: 15 June 2011, 23:15:36 »
Oja oeps

PieterW

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
    • Gemeente Laagstad-Hoogdorp
Re:Artitec DE-2
« Reactie #828 Gepost op: 16 June 2011, 08:10:52 »
Loksound is versie 4 volgens het bijgeleverde testpapiertje.
Niet iedere kop is een Hondekop

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #829 Gepost op: 16 June 2011, 11:06:46 »
Ja bij de DE2 inderdaad.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:Artitec DE-2
« Reactie #830 Gepost op: 16 June 2011, 11:26:21 »
Ook bij de nieuw uitgeleverde DE1

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #831 Gepost op: 16 June 2011, 12:21:32 »
euh, ja ook.  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #832 Gepost op: 16 June 2011, 19:56:11 »
Heeft er iemand anders ook een DE-2 die gaat knorren alsof er iets aanloopt bij het duwen in een boog (vooral rechterboog) en op zijn kop liggend ook al met het draaistel in rechte stand?

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2180
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:Artitec DE-2
« Reactie #833 Gepost op: 16 June 2011, 20:36:30 »
Ja, maar die is van DKM  ;) ;D
Grtz!
Tedo

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #834 Gepost op: 16 June 2011, 20:46:58 »
Hoi Illya,

Niet meer ;) Oplossing was simpel: Beetje vet in de cardankoppen, en de kardankop op het draaistel een paar 10e mm richting motor veschuiven op de as.


Grtzz,

Karst

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #835 Gepost op: 16 June 2011, 20:51:36 »
Euhh... en dat kan ik (en zonder garantieproblemen als het niet helpt)?  ::)
<bijna-leek>En wat voor vet?</bijna-leek>
Maar hoe kan dat dan alleen in één richting problemen geven eigenlijk, en in rechtse boog meer dan links (en op zijn kop altijd)?

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #836 Gepost op: 16 June 2011, 20:54:59 »
Ja, eigenlijk niet dus... Dus terug naar de winkel.

Hoe het kan ? Verschil in uitslag links en rechts en misschien ook nog wel braampjes. Op de kop maakt de cardan ook een andere uitslag. Probeer hem maar eens te bewegen tijdens het draaien van de motor. Punt is, dat als de uitslag groot is, de cardan as bijna uit de koppen loopt, waardoor de boel gaat knorren.

Grtzz,

Karst

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #837 Gepost op: 16 June 2011, 21:02:17 »
Right...  :(
Bedankt  (y)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE-2
« Reactie #838 Gepost op: 16 June 2011, 21:17:58 »
...en daar had de dkm dan weer geen last van.  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #839 Gepost op: 16 June 2011, 22:07:24 »
Ik heb vast onvoldoende verstand van aandrijvingen, maar de Artitec cardan-aandrijving leek mij toch in essentie beter dan die rubberband-aandrijving van DKM (wier 2400-en trouwens wel cardans hadden en uitstekend reden, met een toepasselijke "knor" van de motor zelf).