Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 15:20:39
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 15:17:20
3d printen van ns daglichtseinen door Sam
Vandaag om 15:01:51
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Piko blauwe 1000 door Benelux795
Vandaag om 14:29:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Modelbouwerke
Vandaag om 14:15:57
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Ben
Vandaag om 13:30:27
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door basjuh1981
Vandaag om 13:18:39
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Terschellinger Spoor door Tjalling
Vandaag om 11:31:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Charles_
Vandaag om 10:09:24
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 09:17:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 08:45:31
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 08:25:51
Ingezonden foto's en winnaars van voorgaande fotowedstrijden. door Bob R.
Vandaag om 08:06:31
Beekdaelen in H0 door spoorijzer
Vandaag om 08:04:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door sneek
Vandaag om 00:49:08
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 633970 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #825 Gepost op: 15 June 2011, 21:17:22 »
De1 = lokpilot 3.5
De2 = lokpilot 4.0

Zowel Gewoon als sound.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #826 Gepost op: 15 June 2011, 22:20:10 »
Zonder sound is het V3.0 (DE-1).

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #827 Gepost op: 15 June 2011, 23:15:36 »
Oja oeps

PieterW

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
    • Gemeente Laagstad-Hoogdorp
Re:Artitec DE-2
« Reactie #828 Gepost op: 16 June 2011, 08:10:52 »
Loksound is versie 4 volgens het bijgeleverde testpapiertje.
Niet iedere kop is een Hondekop

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #829 Gepost op: 16 June 2011, 11:06:46 »
Ja bij de DE2 inderdaad.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4081
Re:Artitec DE-2
« Reactie #830 Gepost op: 16 June 2011, 11:26:21 »
Ook bij de nieuw uitgeleverde DE1

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #831 Gepost op: 16 June 2011, 12:21:32 »
euh, ja ook.  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #832 Gepost op: 16 June 2011, 19:56:11 »
Heeft er iemand anders ook een DE-2 die gaat knorren alsof er iets aanloopt bij het duwen in een boog (vooral rechterboog) en op zijn kop liggend ook al met het draaistel in rechte stand?

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2198
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:Artitec DE-2
« Reactie #833 Gepost op: 16 June 2011, 20:36:30 »
Ja, maar die is van DKM  ;) ;D
Grtz!
Tedo

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #834 Gepost op: 16 June 2011, 20:46:58 »
Hoi Illya,

Niet meer ;) Oplossing was simpel: Beetje vet in de cardankoppen, en de kardankop op het draaistel een paar 10e mm richting motor veschuiven op de as.


Grtzz,

Karst

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #835 Gepost op: 16 June 2011, 20:51:36 »
Euhh... en dat kan ik (en zonder garantieproblemen als het niet helpt)?  ::)
<bijna-leek>En wat voor vet?</bijna-leek>
Maar hoe kan dat dan alleen in één richting problemen geven eigenlijk, en in rechtse boog meer dan links (en op zijn kop altijd)?

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #836 Gepost op: 16 June 2011, 20:54:59 »
Ja, eigenlijk niet dus... Dus terug naar de winkel.

Hoe het kan ? Verschil in uitslag links en rechts en misschien ook nog wel braampjes. Op de kop maakt de cardan ook een andere uitslag. Probeer hem maar eens te bewegen tijdens het draaien van de motor. Punt is, dat als de uitslag groot is, de cardan as bijna uit de koppen loopt, waardoor de boel gaat knorren.

Grtzz,

Karst

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #837 Gepost op: 16 June 2011, 21:02:17 »
Right...  :(
Bedankt  (y)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE-2
« Reactie #838 Gepost op: 16 June 2011, 21:17:58 »
...en daar had de dkm dan weer geen last van.  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #839 Gepost op: 16 June 2011, 22:07:24 »
Ik heb vast onvoldoende verstand van aandrijvingen, maar de Artitec cardan-aandrijving leek mij toch in essentie beter dan die rubberband-aandrijving van DKM (wier 2400-en trouwens wel cardans hadden en uitstekend reden, met een toepasselijke "knor" van de motor zelf).