Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wisselsymbool veranderen Ecos2 door Forever Rocofan
Vandaag om 05:14:59
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 01:39:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DBCargo
17 januari 2021, 23:52:56
Walcherense (Zeeuwse) tram in spoor G door jaco1988
17 januari 2021, 23:51:14
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Freek Jonkers
17 januari 2021, 23:23:52
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Frans Peeters
17 januari 2021, 23:23:47
Projekt 083-338 door 44
17 januari 2021, 23:18:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 januari 2021, 23:18:07
Roco BR44, waar onderdelen verkrijgbaar? door hein frunt
17 januari 2021, 23:08:17
Wie gaat NL-rijtuigen uitbrengen in schaal n? door Marcel112
17 januari 2021, 23:05:30
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door MarkSpoor
17 januari 2021, 23:01:45
Aansluiten ledverlichting op trafo via rijregelaar, 3 a 5V door GMA70
17 januari 2021, 22:58:13
Klein Hertogdom Moresnet in H0 door MOVisser
17 januari 2021, 22:55:27
Roco OBB 1089 krokodil rijdt slecht. door Dwergsein
17 januari 2021, 22:50:13
Den Zoedel Tramt door Huup
17 januari 2021, 22:22:21
Harz-draisine in spoor 0e door Tulpendaal
17 januari 2021, 22:10:17
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door 1200blauw
17 januari 2021, 22:09:39
NL nummerborden voor Piko Benelux-hondekop door Rob Ellerman
17 januari 2021, 22:04:24
Knooppunt aan de Twentelijn door 1200blauw
17 januari 2021, 21:54:49
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
17 januari 2021, 21:41:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sean
17 januari 2021, 21:35:40
Richtingsafhankelijke detectie / melding op digitale baan. door RBlok
17 januari 2021, 21:31:56
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk door jerrytrein
17 januari 2021, 21:24:00
Restauratie TEE treinstel door Peter Kleton
17 januari 2021, 21:15:34
Roco MultiMaus, hoe moet je CV programmeren van 3 cijfers? door GMA70
17 januari 2021, 21:10:56
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door Martin Welberg
17 januari 2021, 20:51:13
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
17 januari 2021, 20:44:31
Frans loodsje et cetera door Noordernet
17 januari 2021, 20:42:39
Raccordement diorama door Jeroenproj
17 januari 2021, 20:31:02
Blok kleurt niet mee in Koploper. door Rinuswaardenburg
17 januari 2021, 20:22:02
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 363909 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3638
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1140 Gepost op: 08 juli 2012, 22:45:34 »
Zijn ze ook

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1141 Gepost op: 08 juli 2012, 23:03:17 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17999
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1142 Gepost op: 08 juli 2012, 23:42:27 »
Panto's zijn speciaal voor de plan v geheel opnieuw ontworpen door Roco.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1143 Gepost op: 08 juli 2012, 23:47:55 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter

Het is nog altijd een Zamboni. Dit bericht kan na het aanpassen van zambozi in zamboni, wel weer worden verwijdert.

TJ
Baan op zolder/\/\ SEA SHEPHERD CONSERVATION SOCIETY/\/\ Digitaal /\/\***** ***

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1566
    • Biesje.nl
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1144 Gepost op: 09 juli 2012, 03:40:31 »
Kan best wezen dat Roco de nieuwe stroomafnemers ook op hun Franse modellen wilt zetten. Er zullen vast niet veel mensen weten dat de pantografen op NL materieel, iets kleiner zijn dan de Franse exemplaren. Wat niet weet wat niet deert en dan hoeven ze maar één nieuwe panto te ontwikkelen. Schuitjes zijn makkelijker aan te passen. Als ze het goed doen moeten ze dubbele schuitjes op de plan T fleppen, deze kunnen dan op 1600/1700/1800, Motorpost en een aantal 1300en geschroefd worden.

Groetsels,

Robert

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1145 Gepost op: 09 juli 2012, 08:39:02 »
Het is nog altijd een Zamboni.

Kun je nagaan hoe vaak ik 'm gebruik. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1146 Gepost op: 09 juli 2012, 08:49:21 »
En dan nog :

Een Zamboni is typisch een voorbeeld van dweilen met de kraan open!  Maar officieel heet het dan baanverzorging en is het ovaaltje het maximaal haalbare.

René
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2476
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1147 Gepost op: 09 juli 2012, 08:58:17 »
Dat denk ik ook, Robert. Aangezien veel mensen het niet opvalt, maar Roco daar mooi gebruik van maakt.
Het verschil tussen links de korte (juiste) en te lange (rechts):


Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1148 Gepost op: 09 juli 2012, 09:21:45 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed.


Groeten,
Arjen

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1149 Gepost op: 09 juli 2012, 10:13:54 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed. Groeten,Arjen

Dat heeft volgens mij toch te maken met de pendeltrein werking - fig 6. in de handleiding.
Groet
Wim

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1150 Gepost op: 09 juli 2012, 10:22:14 »
zur Pendelschaltung habe ich folgende Information:
Mit dem Schiebeschalter werden die Radkontakte geschaltet, dies funktioniert analog und digital.
Wenn AUS bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn AUS bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Steuerwagen
Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn EIN bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen
Diese Lösung wurde wegen des Befahrens von Signalabschnitten getroffen.
Bron: Roco
Ik hoop dat iedereen hiermee een beetje uit de voeten kan.
__

Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19466
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1151 Gepost op: 09 juli 2012, 10:50:56 »
Dat zou in ieder geval wel een stuk logischer zijn en ook prettiger voor iedereen die graag altijd stroomafname van beide bakken wil.

Aan de andere kant zou de beschrijving van Wijktrein misschien wel de probleemomschrijving van Arjan kunnen verklaren. Met de schakelaar 'aan' is er in één richting sprake van stroomafname van beide bakken en kan de trein dus door een stopsectie van korter dan pakweg 50 centimeter karren. De andere kant op gaat het dan 'goed' wat hem betreft, omdat er dan weer sprake is van stroomafname van één bak. De oplossing zou voor hem dan zijn de schakelaar 'uit' te zetten. Dan is er altijd alleen stroomafname van de één bak. Zeker zijn we daar niet van, omdat Arjan er niet bij zegt wat voor stopsecties hij precies heeft.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 11:01:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 361
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1152 Gepost op: 09 juli 2012, 13:33:15 »
Weet iemand hoe je het geluid wat zachter kan zetten, dmv cv waardes?? (conducteursfluit bv)?

alvast bedankt!

mvg

steven

Arnold van Heyst

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1153 Gepost op: 09 juli 2012, 14:03:47 »
Is die seinbalk ook makkelijk uit te halen?
I.v.m. die gele rand.

En nog even over de cabinedeur:
http://www.flickr.com/photos/heyst/7527353464/sizes/l/
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 14:17:39 door Arnold van Heyst »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3091
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1154 Gepost op: 09 juli 2012, 16:30:49 »
Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim


Ik heb de letterlijke tekst die ik van Roco heb gekregen gecopy-paste. Is dus de letterlijke tekst van de fabrikant.
Op weg naar Culemborg.... in 1:87