Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Remco vM
Vandaag om 22:51:12
Ergensnergens in H0e door Noordernet
Vandaag om 22:45:15
Seinen en wissel koppelen in DR4018 door RBlok
Vandaag om 22:33:53
Motorschild Fleischmann dubbel isoleren door Theo v Wijngaarden
Vandaag om 22:32:47
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 22:23:16
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 22:20:40
openmaken de Kleine 2400 door Marcel112
Vandaag om 22:15:35
Spoorhumor door Falcon10
Vandaag om 22:15:11
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Edgy
Vandaag om 22:14:37
2200 multi tractie programeren door Kaptein Koek
Vandaag om 22:11:41
Frontseinen feller krijgen, andere gloeilampjes? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:11:03
Fleischmann Profi wissel met servoaandrijving door De eerste Ivo
Vandaag om 22:06:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:03:02
Projekt 083-338 door tuurtje
Vandaag om 21:48:16
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door hansberekvam
Vandaag om 21:36:26
RTM in 0m door Tulpendaal
Vandaag om 21:26:52
Piko Br 150 (51641), Plux22 en de CS3 door Stephan6312
Vandaag om 21:24:05
Meerdere Digikeijs DR4024 - voeding opgeblazen. Advies gevraagd. door kar
Vandaag om 21:19:38
Digitale koppelingen, ervaringen (2020)? door phdirk
Vandaag om 21:07:58
Belgische torpedowagens van Cockeril Sambre Chertal door Ronet-1981
Vandaag om 20:45:50
Bouw Hunsrückbaan door Reinout van Rees
Vandaag om 20:44:17
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 20:00:25
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:55:07
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 19:52:47
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 19:51:24
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:50:11
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 19:36:34
MB-module: Hielan Ware door Basmans
Vandaag om 19:30:48
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door GORILLUS
Vandaag om 19:25:28
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door dh3201
Vandaag om 19:16:55
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 355453 keer)

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 3593
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1140 Gepost op: 08 juli 2012, 22:45:34 »
Zijn ze ook

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1141 Gepost op: 08 juli 2012, 23:03:17 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17928
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1142 Gepost op: 08 juli 2012, 23:42:27 »
Panto's zijn speciaal voor de plan v geheel opnieuw ontworpen door Roco.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1143 Gepost op: 08 juli 2012, 23:47:55 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter

Het is nog altijd een Zamboni. Dit bericht kan na het aanpassen van zambozi in zamboni, wel weer worden verwijdert.

TJ
Baan op zolder/\/\ SEA SHEPHERD CONSERVATION SOCIETY/\/\ Digitaal /\/\***** ***

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
    • Biesje.nl
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1144 Gepost op: 09 juli 2012, 03:40:31 »
Kan best wezen dat Roco de nieuwe stroomafnemers ook op hun Franse modellen wilt zetten. Er zullen vast niet veel mensen weten dat de pantografen op NL materieel, iets kleiner zijn dan de Franse exemplaren. Wat niet weet wat niet deert en dan hoeven ze maar één nieuwe panto te ontwikkelen. Schuitjes zijn makkelijker aan te passen. Als ze het goed doen moeten ze dubbele schuitjes op de plan T fleppen, deze kunnen dan op 1600/1700/1800, Motorpost en een aantal 1300en geschroefd worden.

Groetsels,

Robert

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1145 Gepost op: 09 juli 2012, 08:39:02 »
Het is nog altijd een Zamboni.

Kun je nagaan hoe vaak ik 'm gebruik. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1146 Gepost op: 09 juli 2012, 08:49:21 »
En dan nog :

Een Zamboni is typisch een voorbeeld van dweilen met de kraan open!  Maar officieel heet het dan baanverzorging en is het ovaaltje het maximaal haalbare.

René
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2475
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1147 Gepost op: 09 juli 2012, 08:58:17 »
Dat denk ik ook, Robert. Aangezien veel mensen het niet opvalt, maar Roco daar mooi gebruik van maakt.
Het verschil tussen links de korte (juiste) en te lange (rechts):


Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1148 Gepost op: 09 juli 2012, 09:21:45 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed.


Groeten,
Arjen

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1149 Gepost op: 09 juli 2012, 10:13:54 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed. Groeten,Arjen

Dat heeft volgens mij toch te maken met de pendeltrein werking - fig 6. in de handleiding.
Groet
Wim

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1150 Gepost op: 09 juli 2012, 10:22:14 »
zur Pendelschaltung habe ich folgende Information:
Mit dem Schiebeschalter werden die Radkontakte geschaltet, dies funktioniert analog und digital.
Wenn AUS bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn AUS bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Steuerwagen
Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn EIN bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen
Diese Lösung wurde wegen des Befahrens von Signalabschnitten getroffen.
Bron: Roco
Ik hoop dat iedereen hiermee een beetje uit de voeten kan.
__

Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19352
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1151 Gepost op: 09 juli 2012, 10:50:56 »
Dat zou in ieder geval wel een stuk logischer zijn en ook prettiger voor iedereen die graag altijd stroomafname van beide bakken wil.

Aan de andere kant zou de beschrijving van Wijktrein misschien wel de probleemomschrijving van Arjan kunnen verklaren. Met de schakelaar 'aan' is er in één richting sprake van stroomafname van beide bakken en kan de trein dus door een stopsectie van korter dan pakweg 50 centimeter karren. De andere kant op gaat het dan 'goed' wat hem betreft, omdat er dan weer sprake is van stroomafname van één bak. De oplossing zou voor hem dan zijn de schakelaar 'uit' te zetten. Dan is er altijd alleen stroomafname van de één bak. Zeker zijn we daar niet van, omdat Arjan er niet bij zegt wat voor stopsecties hij precies heeft.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 11:01:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 362
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1152 Gepost op: 09 juli 2012, 13:33:15 »
Weet iemand hoe je het geluid wat zachter kan zetten, dmv cv waardes?? (conducteursfluit bv)?

alvast bedankt!

mvg

steven

Arnold van Heyst

  • Offline Offline
  • Berichten: 736
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1153 Gepost op: 09 juli 2012, 14:03:47 »
Is die seinbalk ook makkelijk uit te halen?
I.v.m. die gele rand.

En nog even over de cabinedeur:
http://www.flickr.com/photos/heyst/7527353464/sizes/l/
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 14:17:39 door Arnold van Heyst »

Rob E.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3008
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1154 Gepost op: 09 juli 2012, 16:30:49 »
Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim


Ik heb de letterlijke tekst die ik van Roco heb gekregen gecopy-paste. Is dus de letterlijke tekst van de fabrikant.
Gewoon een keer beginnen....