Zen Ik wacht wel tot ik 'm in het echt zie...
Ik vind vooral belangrijk dat het optisch goed zichtbaar is, ook vooral bij de bakovergang.
Ken je klassiekers. Het NS vignet onder het laatste raam op de Bk was na de R4 revisie nou juist zo typerend voor de deelseries V1-V3 (401-438).Dit model is daarmee een echt gevalletje van de eerste helft jaren’90. Tweede helft kan met kleine aanpassingen ook: afdekkap (bh) van de automatische koppelingen geel schilderen, nog iets later ophangbeugel voor deze bh op de neus aanbrengen en de zijruitjes van de cabines geel maken en je kunt het stel inzetten tot begin deze eeuw. Vanaf 1994 kwam de levensduurverlenging met de R6 revisie. In de ABDk verdween de bagage-afdeling en het NS vignet op de Bk ging naar het middelste raam. Dit te verschijnen model kan in 1995 prima gecombineerd rijden met de eerder door Roco uitgrbrachte 402 met Douwe Egberts stickers.Jeroen
Daar valt het inderdaad erg op, maar voor hetzelfde geld zit de kap niet goed vast op het onderstel en maken we ons druk om niets.
Blijkbaar zijn er 4 varianten, want ook onder het middelste raam of zonder logo komt voor: Foto's zijn eigen werk in februari 2004 na de afvoer van de treinstellen, toen er een aantal in Hengelo stonden opgesteld. De vraag is nu of de andere zijde twee logo's op de ABk heeft staan. Of dat er dan 1 is. De onderste is in april 2004 in Arnhem gemaakt. Of zijn de logo's na de R6 revisie medio jaren '90 verplaatst naar het midden? Op mijn eigen foto's hebben de 404, 406, 408, 409, 412, 414, 415, 416, 421, 423, 425, 427, 433, 435 en 437 het logo in het midden staan. De foto's zijn in 2004/2005 gemaakt. Alleen de 418 heeft in mijn archief het logo onder het linkerraam. De 403, 417, 431 en 432 hebben geen logo. De missende treinstellen heb ik niet.
Bij Roco hebben ze lak aan het gemillimeter op dit forum?
Voor €500+ mag je een perfect model verwachten!
Perfectie is geen eis, perfectie is een streven.