Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door MOVisser
Vandaag om 18:25:23
Problemen met digitale koppeling Roco door De eerste Ivo
Vandaag om 18:24:42
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Miniature Holland
Vandaag om 18:18:41
Beilhack xrotm: rijrichting door Ronald Halma
Vandaag om 18:12:14
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 17:59:53
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Ronald Halma
Vandaag om 17:53:05
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:47:10
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Herb73
Vandaag om 17:46:45
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door BR41
Vandaag om 17:42:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 17:42:34
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 17:25:25
4 ledjes op één voorweerstand? door Herb73
Vandaag om 17:11:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:49:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:47:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:23:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:20:08
Rheinburg, TP V/VI door Bram S
Vandaag om 16:06:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 14:43:57
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:06:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:06:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:57:24
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Mar-Cas
Vandaag om 11:43:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:24:05
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Servé
Vandaag om 08:52:24
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 589418 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4553
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1140 Gepost op: 08 July 2012, 22:45:34 »
Zijn ze ook

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1141 Gepost op: 08 July 2012, 23:03:17 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1142 Gepost op: 08 July 2012, 23:42:27 »
Panto's zijn speciaal voor de plan v geheel opnieuw ontworpen door Roco.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1143 Gepost op: 08 July 2012, 23:47:55 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter

Het is nog altijd een Zamboni. Dit bericht kan na het aanpassen van zambozi in zamboni, wel weer worden verwijdert.

TJ

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2271
    • Biesje.nl
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1144 Gepost op: 09 July 2012, 03:40:31 »
Kan best wezen dat Roco de nieuwe stroomafnemers ook op hun Franse modellen wilt zetten. Er zullen vast niet veel mensen weten dat de pantografen op NL materieel, iets kleiner zijn dan de Franse exemplaren. Wat niet weet wat niet deert en dan hoeven ze maar één nieuwe panto te ontwikkelen. Schuitjes zijn makkelijker aan te passen. Als ze het goed doen moeten ze dubbele schuitjes op de plan T fleppen, deze kunnen dan op 1600/1700/1800, Motorpost en een aantal 1300en geschroefd worden.

Groetsels,

Robert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1145 Gepost op: 09 July 2012, 08:39:02 »
Het is nog altijd een Zamboni.

Kun je nagaan hoe vaak ik 'm gebruik. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1146 Gepost op: 09 July 2012, 08:49:21 »
En dan nog :

Een Zamboni is typisch een voorbeeld van dweilen met de kraan open!  Maar officieel heet het dan baanverzorging en is het ovaaltje het maximaal haalbare.

René
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1147 Gepost op: 09 July 2012, 08:58:17 »
Dat denk ik ook, Robert. Aangezien veel mensen het niet opvalt, maar Roco daar mooi gebruik van maakt.
Het verschil tussen links de korte (juiste) en te lange (rechts):


Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1148 Gepost op: 09 July 2012, 09:21:45 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed.


Groeten,
Arjen

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1149 Gepost op: 09 July 2012, 10:13:54 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed. Groeten,Arjen

Dat heeft volgens mij toch te maken met de pendeltrein werking - fig 6. in de handleiding.
Groet
Wim

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1150 Gepost op: 09 July 2012, 10:22:14 »
zur Pendelschaltung habe ich folgende Information:
Mit dem Schiebeschalter werden die Radkontakte geschaltet, dies funktioniert analog und digital.
Wenn AUS bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn AUS bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Steuerwagen
Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn EIN bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen
Diese Lösung wurde wegen des Befahrens von Signalabschnitten getroffen.
Bron: Roco
Ik hoop dat iedereen hiermee een beetje uit de voeten kan.
__

Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22540
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1151 Gepost op: 09 July 2012, 10:50:56 »
Dat zou in ieder geval wel een stuk logischer zijn en ook prettiger voor iedereen die graag altijd stroomafname van beide bakken wil.

Aan de andere kant zou de beschrijving van Wijktrein misschien wel de probleemomschrijving van Arjan kunnen verklaren. Met de schakelaar 'aan' is er in één richting sprake van stroomafname van beide bakken en kan de trein dus door een stopsectie van korter dan pakweg 50 centimeter karren. De andere kant op gaat het dan 'goed' wat hem betreft, omdat er dan weer sprake is van stroomafname van één bak. De oplossing zou voor hem dan zijn de schakelaar 'uit' te zetten. Dan is er altijd alleen stroomafname van de één bak. Zeker zijn we daar niet van, omdat Arjan er niet bij zegt wat voor stopsecties hij precies heeft.
« Laatst bewerkt op: 09 July 2012, 11:01:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1152 Gepost op: 09 July 2012, 13:33:15 »
Weet iemand hoe je het geluid wat zachter kan zetten, dmv cv waardes?? (conducteursfluit bv)?

alvast bedankt!

mvg

steven

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1455
  • Take It Or Leave It
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1153 Gepost op: 09 July 2012, 14:03:47 »
Is die seinbalk ook makkelijk uit te halen?
I.v.m. die gele rand.

En nog even over de cabinedeur:
http://www.flickr.com/photos/heyst/7527353464/sizes/l/
« Laatst bewerkt op: 09 July 2012, 14:17:39 door Arnold van Heyst »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5422
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1154 Gepost op: 09 July 2012, 16:30:49 »
Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim


Ik heb de letterlijke tekst die ik van Roco heb gekregen gecopy-paste. Is dus de letterlijke tekst van de fabrikant.
Tbinnebarretije…