Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door willyTEE
Vandaag om 22:06:47
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:59:30
Raadplaatje door Sikko
Vandaag om 21:51:54
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 21:34:20
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:25:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:06:29
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:54:44
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk door richardvandijk
Vandaag om 20:42:47
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 20:09:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door DJV
Vandaag om 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:53:39
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 19:36:54
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 19:29:15
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door VictorPM
Vandaag om 19:02:20
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
Vandaag om 18:34:41
Molenbaan (werktitel) door puntenglijder
Vandaag om 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door VictorPM
Vandaag om 18:19:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:17:17
Goede wensen voor 2026 door gdh
Vandaag om 17:55:50
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door AlbertG
Vandaag om 17:42:55
Sankt Georgen. door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 17:27:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 17:25:27
herrmann door henk
Vandaag om 17:00:53
Rondom Charlois door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:36:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:20:22
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 16:11:25
Kerstwensen 2025 door Keska
Vandaag om 15:59:13
'Permaloog' met electronenbuizen door Pauldg
Vandaag om 15:49:01
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Zoedelaar
Vandaag om 14:42:30
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 621435 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4607
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1140 Gepost op: 08 July 2012, 22:45:34 »
Zijn ze ook

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1141 Gepost op: 08 July 2012, 23:03:17 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1142 Gepost op: 08 July 2012, 23:42:27 »
Panto's zijn speciaal voor de plan v geheel opnieuw ontworpen door Roco.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1143 Gepost op: 08 July 2012, 23:47:55 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter

Het is nog altijd een Zamboni. Dit bericht kan na het aanpassen van zambozi in zamboni, wel weer worden verwijdert.

TJ

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2297
    • Biesje.nl
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1144 Gepost op: 09 July 2012, 03:40:31 »
Kan best wezen dat Roco de nieuwe stroomafnemers ook op hun Franse modellen wilt zetten. Er zullen vast niet veel mensen weten dat de pantografen op NL materieel, iets kleiner zijn dan de Franse exemplaren. Wat niet weet wat niet deert en dan hoeven ze maar één nieuwe panto te ontwikkelen. Schuitjes zijn makkelijker aan te passen. Als ze het goed doen moeten ze dubbele schuitjes op de plan T fleppen, deze kunnen dan op 1600/1700/1800, Motorpost en een aantal 1300en geschroefd worden.

Groetsels,

Robert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1145 Gepost op: 09 July 2012, 08:39:02 »
Het is nog altijd een Zamboni.

Kun je nagaan hoe vaak ik 'm gebruik. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1146 Gepost op: 09 July 2012, 08:49:21 »
En dan nog :

Een Zamboni is typisch een voorbeeld van dweilen met de kraan open!  Maar officieel heet het dan baanverzorging en is het ovaaltje het maximaal haalbare.

René
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1147 Gepost op: 09 July 2012, 08:58:17 »
Dat denk ik ook, Robert. Aangezien veel mensen het niet opvalt, maar Roco daar mooi gebruik van maakt.
Het verschil tussen links de korte (juiste) en te lange (rechts):


Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1148 Gepost op: 09 July 2012, 09:21:45 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed.


Groeten,
Arjen

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1149 Gepost op: 09 July 2012, 10:13:54 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed. Groeten,Arjen

Dat heeft volgens mij toch te maken met de pendeltrein werking - fig 6. in de handleiding.
Groet
Wim

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1150 Gepost op: 09 July 2012, 10:22:14 »
zur Pendelschaltung habe ich folgende Information:
Mit dem Schiebeschalter werden die Radkontakte geschaltet, dies funktioniert analog und digital.
Wenn AUS bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn AUS bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Steuerwagen
Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn EIN bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen
Diese Lösung wurde wegen des Befahrens von Signalabschnitten getroffen.
Bron: Roco
Ik hoop dat iedereen hiermee een beetje uit de voeten kan.
__

Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22763
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1151 Gepost op: 09 July 2012, 10:50:56 »
Dat zou in ieder geval wel een stuk logischer zijn en ook prettiger voor iedereen die graag altijd stroomafname van beide bakken wil.

Aan de andere kant zou de beschrijving van Wijktrein misschien wel de probleemomschrijving van Arjan kunnen verklaren. Met de schakelaar 'aan' is er in één richting sprake van stroomafname van beide bakken en kan de trein dus door een stopsectie van korter dan pakweg 50 centimeter karren. De andere kant op gaat het dan 'goed' wat hem betreft, omdat er dan weer sprake is van stroomafname van één bak. De oplossing zou voor hem dan zijn de schakelaar 'uit' te zetten. Dan is er altijd alleen stroomafname van de één bak. Zeker zijn we daar niet van, omdat Arjan er niet bij zegt wat voor stopsecties hij precies heeft.
« Laatst bewerkt op: 09 July 2012, 11:01:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1152 Gepost op: 09 July 2012, 13:33:15 »
Weet iemand hoe je het geluid wat zachter kan zetten, dmv cv waardes?? (conducteursfluit bv)?

alvast bedankt!

mvg

steven

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
  • Take It Or Leave It
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1153 Gepost op: 09 July 2012, 14:03:47 »
Is die seinbalk ook makkelijk uit te halen?
I.v.m. die gele rand.

En nog even over de cabinedeur:
http://www.flickr.com/photos/heyst/7527353464/sizes/l/
« Laatst bewerkt op: 09 July 2012, 14:17:39 door Arnold van Heyst »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5521
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1154 Gepost op: 09 July 2012, 16:30:49 »
Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim


Ik heb de letterlijke tekst die ik van Roco heb gekregen gecopy-paste. Is dus de letterlijke tekst van de fabrikant.
Tbinnebarretije…