Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ben
Vandaag om 07:23:52
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door GD
Vandaag om 07:21:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Mini baantje `` De visafslag`` door g-j
Vandaag om 06:41:19
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jeroen Water
Vandaag om 06:40:02
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 525592 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1140 Gepost op: 08 juli 2012, 22:45:34 »
Zijn ze ook

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1141 Gepost op: 08 juli 2012, 23:03:17 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1142 Gepost op: 08 juli 2012, 23:42:27 »
Panto's zijn speciaal voor de plan v geheel opnieuw ontworpen door Roco.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1143 Gepost op: 08 juli 2012, 23:47:55 »
En helaas moest de Zambozi van stal gehaald worden (voor wie het niet snapt: om berichten te vegen). Vanaf nu graag weer over de Plan V van Roco.

- Peter

Het is nog altijd een Zamboni. Dit bericht kan na het aanpassen van zambozi in zamboni, wel weer worden verwijdert.

TJ
Baan op zolder/\/\ SEA SHEPHERD CONSERVATION SOCIETY/\/\ Digitaal /\/\***** ***

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2176
    • Biesje.nl
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1144 Gepost op: 09 juli 2012, 03:40:31 »
Kan best wezen dat Roco de nieuwe stroomafnemers ook op hun Franse modellen wilt zetten. Er zullen vast niet veel mensen weten dat de pantografen op NL materieel, iets kleiner zijn dan de Franse exemplaren. Wat niet weet wat niet deert en dan hoeven ze maar één nieuwe panto te ontwikkelen. Schuitjes zijn makkelijker aan te passen. Als ze het goed doen moeten ze dubbele schuitjes op de plan T fleppen, deze kunnen dan op 1600/1700/1800, Motorpost en een aantal 1300en geschroefd worden.

Groetsels,

Robert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1145 Gepost op: 09 juli 2012, 08:39:02 »
Het is nog altijd een Zamboni.

Kun je nagaan hoe vaak ik 'm gebruik. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1146 Gepost op: 09 juli 2012, 08:49:21 »
En dan nog :

Een Zamboni is typisch een voorbeeld van dweilen met de kraan open!  Maar officieel heet het dan baanverzorging en is het ovaaltje het maximaal haalbare.

René
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1147 Gepost op: 09 juli 2012, 08:58:17 »
Dat denk ik ook, Robert. Aangezien veel mensen het niet opvalt, maar Roco daar mooi gebruik van maakt.
Het verschil tussen links de korte (juiste) en te lange (rechts):


Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1148 Gepost op: 09 juli 2012, 09:21:45 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed.


Groeten,
Arjen

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1149 Gepost op: 09 juli 2012, 10:13:54 »
Ik ben erg blij met mijn Plan V 431 wisselstroom zonder sound. Prachtig ding! Twee dingen zijn wel wat merkwaardig. Ik las elders in dit draadje dat de Plan V de stopsecties negeert. Dat is op mijn Märklin-baan ook het geval, maar alléén als de ABDk voorop rijdt. Als de Bk voorop rijdt, stopt de trein keurig voor elk rood sein. Daarnaast: als ik de trein op maximale snelheid laat rijden, gaan de front- en sluitseinen een geheel eigen leven leiden. Afwisselend geel en rood, alle seinbeelden worden getoond alsof de 431 een kermisattractie is. Als ik de snelheid beperk tot 80% van wat maximaal mogelijk is, gaat het vooralsnog goed. Groeten,Arjen

Dat heeft volgens mij toch te maken met de pendeltrein werking - fig 6. in de handleiding.
Groet
Wim

cori

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1150 Gepost op: 09 juli 2012, 10:22:14 »
zur Pendelschaltung habe ich folgende Information:
Mit dem Schiebeschalter werden die Radkontakte geschaltet, dies funktioniert analog und digital.
Wenn AUS bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn AUS bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Steuerwagen
Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Wenn EIN bei Rückwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen
Diese Lösung wurde wegen des Befahrens von Signalabschnitten getroffen.
Bron: Roco
Ik hoop dat iedereen hiermee een beetje uit de voeten kan.
__

Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21664
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1151 Gepost op: 09 juli 2012, 10:50:56 »
Dat zou in ieder geval wel een stuk logischer zijn en ook prettiger voor iedereen die graag altijd stroomafname van beide bakken wil.

Aan de andere kant zou de beschrijving van Wijktrein misschien wel de probleemomschrijving van Arjan kunnen verklaren. Met de schakelaar 'aan' is er in één richting sprake van stroomafname van beide bakken en kan de trein dus door een stopsectie van korter dan pakweg 50 centimeter karren. De andere kant op gaat het dan 'goed' wat hem betreft, omdat er dan weer sprake is van stroomafname van één bak. De oplossing zou voor hem dan zijn de schakelaar 'uit' te zetten. Dan is er altijd alleen stroomafname van de één bak. Zeker zijn we daar niet van, omdat Arjan er niet bij zegt wat voor stopsecties hij precies heeft.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 11:01:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1152 Gepost op: 09 juli 2012, 13:33:15 »
Weet iemand hoe je het geluid wat zachter kan zetten, dmv cv waardes?? (conducteursfluit bv)?

alvast bedankt!

mvg

steven

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1153 Gepost op: 09 juli 2012, 14:03:47 »
Is die seinbalk ook makkelijk uit te halen?
I.v.m. die gele rand.

En nog even over de cabinedeur:
http://www.flickr.com/photos/heyst/7527353464/sizes/l/
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 14:17:39 door Arnold van Heyst »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4844
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1154 Gepost op: 09 juli 2012, 16:30:49 »
Je schrijft: Wenn EIN bei Vorwärtsfahrt - Spannung von Radkontakt Motorwagen
Moet dit niet zijn: Spannung von Radkontakt Motor- und Steuerwagen

Groet
Wim


Ik heb de letterlijke tekst die ik van Roco heb gekregen gecopy-paste. Is dus de letterlijke tekst van de fabrikant.
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)